Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Verdwijngat slorpt bomen op (https://forum.politics.be/showthread.php?t=190720)

cookie monster 23 augustus 2013 19:05

Verdwijngat slorpt bomen op

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...bomen-op.dhtml

Hoe dat de natuur z'n gangetje gaat !!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zinkgat

maddox 23 augustus 2013 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 6770364)

Het lijkt de Belgische staatskas wel.

plakker 23 augustus 2013 20:04

Ik zag dat, en las ook de reactie over het water die niet weggeslorpt wordt.
Ik heb er geen antwoord op

cookie monster 23 augustus 2013 20:11

Plakker , inderdaad , een goei vraag !!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6770432)
Het lijkt de Belgische staatskas wel.

:lol:

maddox 23 augustus 2013 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 6770433)
Ik zag dat, en las ook de reactie over het water die niet weggeslorpt wordt.
Ik heb er geen antwoord op

Ik wel, water is een vloeistof, en zolang er een aanvoer is, zal het waterniveau lokaal maar een beetje zakken. Tot de caviteit vol is.

Louisiana , zo'n omgeving, dat lijkt me wel de rand van een moeras. Stel een moeras/rivier met een volume van 1 000 000 000m³ water, modder en andere vloeibare vetzakkerij. Een zinkgat van 10 000m³ Ik denk dat het verschil snel niet gezien is.

plakker 23 augustus 2013 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6770447)
Ik wel, water is een vloeistof, en zolang er een aanvoer is, zal het waterniveau lokaal maar een beetje zakken. Tot de caviteit vol is.

Louisiana , zo'n omgeving, dat lijkt me wel de rand van een moeras. Stel een moeras/rivier met een volume van 1 000 000 000m³ water, modder en andere vloeibare vetzakkerij. Een zinkgat van 10 000m³ Ik denk dat het verschil snel niet gezien is.

Mja, waarschijnlijk niet op het totaal van de gebeurtenis, maar op het moment dat een gat ontstaat, en bomen (!) opslokt, verwacht je toch een enorm afname van water op die plaats, die zou moeten resulteren in een soort draaikolk.
Buiten een beetje woelig water nadien is eigenlijk niets te zien

maddox 23 augustus 2013 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 6770454)
Mja, waarschijnlijk niet op het totaal van de gebeurtenis, maar op het moment dat een gat ontstaat, en bomen (!) opslokt, verwacht je toch een enorm afname van water op die plaats, die zou moeten resulteren in een soort draaikolk.
Buiten een beetje woelig water nadien is eigenlijk niets te zien

Niet gezegd dat die bomen in een "gat" zakken. voor dezelfde moeite schuiven die in een hoop zacht geworden blubber, en dan wordt er eigenlijk niet veel water verplaatst.

plakker 23 augustus 2013 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6770459)
Niet gezegd dat die bomen in een "gat" zakken. voor dezelfde moeite schuiven die in een hoop zacht geworden blubber, en dan wordt er eigenlijk niet veel water verplaatst.

zou kunnen, maar ze spreken hier duidelijk van een gat, een zogenaamd, zinkgat, zoals vaker en vaker in steden voorkomen (volgens mij wel door riolering en zo, maar kom).
Mocht het een zinkgat zijn, zoals men nu vaker tegenkomt, zou het veel indrukwekkender geweest zijn.
Tenzij natuurlijk, zoals je zegt, een dikke modderlaag de bodem bedekt...
Maar toch, ik vind het vrij vlotjes zakken, en zachtjes terug tot rust komen

maddox 23 augustus 2013 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 6770467)
zou kunnen, maar ze spreken hier duidelijk van een gat, een zogenaamd, zinkgat, zoals vaker en vaker in steden voorkomen (volgens mij wel door riolering en zo, maar kom).
Mocht het een zinkgat zijn, zoals men nu vaker tegenkomt, zou het veel indrukwekkender geweest zijn.

Ik moet eerlijk zeggen, met een youtube filmke van wat wegzakkende bomen en wat woelig water moet ik ook gokken hoor.

Maar om er nu Pindariaanse ufo's of reptilians in te gaan zien, da's wat ver voor mij.

plakker 23 augustus 2013 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6770487)
Ik moet eerlijk zeggen, met een youtube filmke van wat wegzakkende bomen en wat woelig water moet ik ook gokken hoor.

Maar om er nu Pindariaanse ufo's of reptilians in te gaan zien, da's wat ver voor mij.

:lol: dat zie ik er nu ook niet direct in :lol:

cookie monster 23 augustus 2013 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6770487)

Stel je voor 8O

maddox 23 augustus 2013 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 6770501)
Stel je voor 8O

Voor UFO's had ik meer zoiets als dit verwacht.

Of anders dit. Helaas pas in de laatste seconden van't voorbeeld.

Nu, voor de reptilans , wat kan men beter hebben dat dit?

manta 23 augustus 2013 21:30

Citaat:

'k Denk eerder door het oppompen van olie en gas of zo...
Al die olie die uit de grond is gekomen moet toch leegtes hebben achtergelaten

Universalia 23 augustus 2013 22:59

Is dat niet handig zeg om dat in bepaalde landen te gaan 'installeren' :rofl:

cookie monster 23 augustus 2013 23:33

Welke landen had u zoal in gedachte :)

Universalia 24 augustus 2013 09:06

Mag ik daar nog even over nadenken?

Marie van de koster 24 augustus 2013 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 6770364)

En daar gaat dan eerst een minuut Chaudfontaine reclame aan vooraf ...

giserke 24 augustus 2013 12:27

Ill Duce 24 augustus 2013 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6770511)

Nu, voor de reptilans , wat kan men beter hebben dat dit?

Ooit eens SF gezien die plaatsvond na een nucleaire oorlog. Hier en daar groepjes overlevenden die rondtrokken en verlaten steden aandeden. Het element dat zorgde voor gevaar en spanning in de film was: de straling had invloed gehad op insekten. Schorpioenen waren zo groot als een rund. Verder was er nog een keversoort die vrijwel onverwoestbaar was en carnivoor was. Rubber en textiel stonden verder ook op het menu. Enkel staal, glas en beton bleken ze niet te lusten. Hier en daar viel een mensellijk slachtoffer waarvan dan enkel nog het geraamte overbleef wanneer de keversoort over hem heen kroop.

Enig idee welke film dat kan zijn? Is al redelijk oud, dacht ik...

circe 24 augustus 2013 14:17

Citaat:

nee, die zinkgaten heeft iets met de ondergrond te maken, én met het feit dat men de grote wateraders / Acquifers leegpompt voor landbouwgebruik.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be