Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   13 spoorbazen verdienen meer dan Di Rupo: Proficiat oude machtspartijen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=190732)

De schoofzak 24 augustus 2013 06:53

13 spoorbazen verdienen meer dan Di Rupo: Proficiat oude machtspartijen

Gaat de kiezer zijn frank of zijn euro vallen, volgende mei 2014 ?

Want het is dank zij de oude machtspartijen dat:

de titel in de krant is: 13 spoorbazen verdienen meer dan Di Rupo

(edit: en hoeveel van die gasten zouden vakbondspionnen zijn ???)

de link: http://www.standaard.be/plus/ochtend/1

Citaat:

Behalve de drie ceo’s hebben ook tien directeurs-generaal van de spoorwegen een jaarinkomen van meer dan 290.000 euro, bevestigt de NMBS-Holding.

Wim Winckelmans

BRUSSEL

De discussie over de toplonen voor managers van overheidsbedrijven beperkte zich tot nu toe vooral tot de ceo’s en de leden van het directiecomité van de beursgenoteerde bedrijven Belgacom en Bpost.

Maar ook bij de NMBS-groep wordt het topkader stevig betaald, blijkt uit cijfers van de NMBS-Holding. Behalve de drie ceo’s binnen de NMBS-groep – Jannie Haek (holding, 512.104 euro per jaar), Luc Lallemand (Infrabel, 493.489 euro per jaar) en Marc Descheemaecker (NMBS, 472.804 euro per jaar) – blijken ook nog eens tien directeurs-generaal een loon van meer dan 290.000 euro per jaar op te strijken.

De drie ceo’s inbegrepen gaat het om vijf personeelsleden van de NMBS-Holding, vier bij Infrabel en vier bij de NMBS. Zij zouden meer dan 360.000 euro per jaar verdienen.

Het aantal directeurs-generaal bij de NMBS-groep is de voorbije jaren sterk gestegen, vooral na de opsplitsing van de vroegere NMBS in drie bedrijven, maar de dienstverlening is niet mee gestegen.

Als de federale regering alleen de lonen van de ceo’s en de leden van het directiecomité beperkt tot de 290.000 euro die premier Elio Di Rupo verdient, zoals in het oorspronkelijke voorstel van voormalig minister van Overheidsbedrijven Paul Magnette (PS), dreigt het hoger kader bij de overheidsbedrijven meer te kunnen verdienen dan de ceo en de leden van het directiecomité.

Lees meer
Vooral bij Belgacom en Bpost toplonen

Citaat:

Bij alle overheidsbedrijven samen verdienen zo’n zestig managers meer dan 290.000 euro per jaar, het loon van premier Elio Di Rupo. Dat blijkt uit verklaringen van politici en de bedrijven zelf.

plakker 24 augustus 2013 07:13

Het triestige van het verhaal is dat wij makke Belgjes dat tegen 2014 terug allemaal vergeten zijn

reservespeler 24 augustus 2013 07:54

De belastingbetaler zal wel bijschuiven (onder dwang wel te verstaan).

djimi 24 augustus 2013 08:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 6770779)
Het triestige van het verhaal is dat wij makke Belgjes dat tegen 2014 terug allemaal vergeten zijn

Het is best mogelijk dat jullie dat tegen 2014 allemaal vergeten zijn, ja.

Een tip:

druk het artikel af, en hang het op ooghoogte aan de muur van jullie WC.

Maak nog wat extra kopieën, en deel die uit aan familie, vrienden en kennissen, die dan hetzelfde kunnen doen.

plakker 24 augustus 2013 08:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 6770837)
Het is best mogelijk dat jullie dat tegen 2014 allemaal vergeten zijn, ja.

Een tip:

druk het artikel af, en hang het op ooghoogte aan de muur van jullie WC.

Maak nog wat extra kopieën, en deel die uit aan familie, vrienden en kennissen, die dan hetzelfde kunnen doen.

Wij zijn toch Belgen, is dat nu ook al niet meer goed?

robert t 24 augustus 2013 09:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 6770779)

Ben jij zo vergeetachtig?
Bij leven en welzijn zal deze jongen tegen volgend jaar niets vergeten zijn. En dat belgië-gevoel vind ik ook maar niets.

Universalia 24 augustus 2013 09:11

Ik krijg haast compassie met Di Rupo (twas mo een grapchen hé):rofl:

Zo weinig verdienen ten opzichte van sommige anderen om alle dagen lucht te staan verkopen, ik zou daar niet mee akkoord gaan!!

gertc 24 augustus 2013 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 6770871)
Ik krijg haast compassie met Di Rupo (twas mo een grapchen hé):rofl:

Zo weinig verdienen ten opzichte van sommige anderen om alle dagen lucht te staan verkopen, ik zou daar niet mee akkoord gaan!!

Zie je nu wel dat je in de privé veel beter betaald wordt dan bij de overheid! :lol:

Cyrano 24 augustus 2013 10:46

Wat dacht u van een echte Belgische oplossing.

We verdubbelen het salaris van Di Rupo. bvb 1 miljoen. Hoeveel CEO's van openbare bedrijven pieken hier boven uit ? Die enkelen zullen wij dan rigoureus aftoppen naar de nieuwe norm.

Of een Franse oplossing. Alle inkomsten boven het miljoen voor 75 % belasten. Dat horen de mensen graag.

Dutch_Strawberry 24 augustus 2013 10:47

Ik vraag mij af waarom niemand méér mag verdienen dan de Strik?

plakker 24 augustus 2013 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 6770859)
Ben jij zo vergeetachtig?
Bij leven en welzijn zal deze jongen tegen volgend jaar niets vergeten zijn. En dat belgië-gevoel vind ik ook maar niets.

Ik nu niet direct, omdat politiek mij interesseert en ik het een beetje volg.
Maar ik weet, zoals hierboven door iemand al aangehaald, van familie, vrienden en collega's, dat zij dat wel al zullen vergeten zijn, of op z'n minst zo erg niet meer zullen vinden tegen de verkiezingen

Ill Duce 24 augustus 2013 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 6771023)
Ik nu niet direct, omdat politiek mij interesseert en ik het een beetje volg.
Maar ik weet, zoals hierboven door iemand al aangehaald, van familie, vrienden en collega's, dat zij dat wel al zullen vergeten zijn, of op z'n minst zo erg niet meer zullen vinden tegen de verkiezingen

Gewoon niet stemmen. Je hebt vast wel iets interessanters voor handen op die zondag.

Doe eens een uitje met je vrouw. Ze zal het waarschijnlijk wel kunnen apprecieren.

plakker 24 augustus 2013 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce (Bericht 6771031)
Gewoon niet stemmen. Je hebt vast wel iets interessanters voor handen op die zondag.

Doe eens een uitje met je vrouw. Ze zal het waarschijnlijk wel kunnen apprecieren.

Wij gaan graag stemmen, en volgen die dag dan ook de uitslagen

pegasus6869 24 augustus 2013 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6770771)
Gaat de kiezer zijn frank of zijn euro vallen, volgende mei 2014 ?

Want het is dank zij de oude machtspartijen dat:

de titel in de krant is: 13 spoorbazen verdienen meer dan Di Rupo

(edit: en hoeveel van die gasten zouden vakbondspionnen zijn ???)

de link: http://www.standaard.be/plus/ochtend/1

Vooral bij Belgacom en Bpost toplonen

Jaja.....Daarom staan ze steeds heel breedlachend met twinkelende oogjes op hun foto's......Men zou voor minder zeker !!
Maar of hun bedrijf goed werkt is een andere vraag ?

knip 24 augustus 2013 12:52

13 Bazen en toch komt de trein niet op tijd

Ondernemerke 24 augustus 2013 12:59

360.000 euro/jaar of 30.000 euro/maand. Ik teken daar direct voor :D
En die mensen zullen nooit een controle van de fiscus krijgen!
En dat is nu uitgekomen voor die 13 personen.
Hoeveel anderen zullen in overheidsbedrijven dit ook hebben (en ook privé)?

Ik ken iemand die nu depressief gaat werken omdat hij bij BPOST "maar" 12.000 euro/maand heeft en een kleine audi A7 :D

Ill Duce 24 augustus 2013 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 6771034)
Wij gaan graag stemmen, en volgen die dag dan ook de uitslagen

Het gaat er niet in hé, bij jou.

fonne 24 augustus 2013 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry (Bericht 6770959)
Ik vraag mij af waarom niemand méér mag verdienen dan de Strik?

Iedereen verdient meer te krijgen dan de Strik, want dat is een ramp voor de economie van een land.
Voor wat de spoorbazen betreft, ik stel voor ze te betalen a rato van 1 Euro voor elke trein die op tijd rijdt.

gertc 24 augustus 2013 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door knip (Bericht 6771115)
13 Bazen en toch komt de trein niet op tijd

Misschien is het wel "13 bazen en daardoor komt de trein niet op tijd"...

DucDEnghien 24 augustus 2013 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6771502)
Iedereen verdient meer te krijgen dan de Strik, want dat is een ramp voor de economie van een land.
Voor wat de spoorbazen betreft, ik stel voor ze te betalen a rato van 1 Euro voor elke trein die op tijd rijdt.

Ik vind geen stats over het aantal treinbewegingen. Wel over het aantal vervoerde reizigers.

Dat zijn er 210 miljoen/jaar (2010), 85% op tijd, en 1 cent per op tijd vervoerde passagier : 1.785.000 €

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be