Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Jean-Marie Dedecker (LDD) die ostentatief tegen de gevel van een bekend café plast (https://forum.politics.be/showthread.php?t=190739)

De schoofzak 24 augustus 2013 08:55

Jean-Marie Dedecker (LDD) die ostentatief tegen de gevel van een bekend café plast

k en k ?
Vind ik niet !!

Als hij nu nog verkozen raakt ....

En het gerecht zou ook moeten optreden. De opheffing van zijn onschendbaarheid vragen aan de kamer, en een fikse boete aan zijn gat.

titel: Cafébaas schrijft brief aan ‘zeikende’ Jean-Marie Dedecker

link: http://www.nieuwsblad.be/article/det...paign=regio-nb

Citaat:

De kustgemeente Middelkerke is helemaal in de ban van Jean-Marie Dedecker (LDD) die ostentatief tegen de gevel van een bekend café plast. En nog meer van de bijzonder boze brief die de vader van de cafébaas hem schreef.

‘Gij zijt zéér goed bezig, zou ik zeggen’, schrijft Andreas Cavyn. Zijn dochter baat in Middelkerke met haar man het populaire vakantiehuis De Zeekameel uit.

Enkele dagen geleden, toen er een lokale wielerwedstrijd bij het café passeerde, daagde daar ook Jean-Marie Dedecker op, naast Kamerlid tevens oppositieraadslid in Middelkerke. ‘In het zicht van minstens vijftig toeschouwers deed hij uitdagend zijn behoefte tegen de gevel van De Zeekameel’, aldus Cavyn, N-VA-gemeenteraadslid in het nabije Koksijde.

Razend kroop die in zijn pen en schreef een brief naar Dedecker, waarna die bijzonder grofgebekte brief ook nog eens uitlekte en intussen door half Middelkerke gretig wordt gelezen.

‘Dat was niet de bedoeling. Omtrent de taal die ik gebruik, wil ik mij dan ook excuseren bij het grote publiek, maar ik heb mij laten afzakken tot de woordenschat die mijnheer Dedecker dagelijks bezigt’, zegt Cavyn die het gedrag van Dedecker verwoordt als ‘het zeiken van een varken’ of ‘een dier dat zijn eigen nest bezeikt’ en de persoon van Dedecker als een ‘paljas waarvoor Middelkerke beschaamd is dat het ermee zit opgescheept’.

Aanleiding voor de commotie is ten dele een politiek geschil rond De Zeekameel, en nog een ander vakantiehuis in Middelkerke. Dedecker vermoedt politiek gesjoemel.

‘Wansmakelijke en leugenachtige onwaarheden’, aldus nog Cavyn, ‘maar zelfs los daarvan ga je toch niet ostentatief tegen de gevel van dat café plassen, niet in het minst omdat de uitbaters met dat geschil weinig te maken hebben.’

Dedecker zelf heeft nog niet op de brief gereageerd, hij was vrijdag ook niet bereikbaar voor commentaar.

giserke 24 augustus 2013 09:01

Hopelijk gaan die zeikerts bij N-VA die DD wil binnenhalen in N-VA nu eindelijk hun klep gaan houden.

Boduo 24 augustus 2013 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6770854)
k en k ?
Vind ik niet !!

Als hij nu nog verkozen raakt ....

En het gerecht zou ook moeten optreden. De opheffing van zijn onschendbaarheid vragen aan de kamer, en een fikse boete aan zijn gat.

titel: Cafébaas schrijft brief aan ‘zeikende’ Jean-Marie Dedecker

link: http://www.nieuwsblad.be/article/det...paign=regio-nb

Een politeik geschil rond "De zeekameel"
D�*�*r zit de hond gebonden...
Opnieuw een geldkwestie.

Supe®Staaf 24 augustus 2013 09:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6770855)
Hopelijk gaan die zeikerts bij N-VA die DD wil binnenhalen in N-VA nu eindelijk hun klep gaan houden.

Inderdaad.
Hopelijk haalt N-Va JMDD nooit binnen.
Hoe minder verstandige mensen met goeie ideeën hoe liever.

peter1962 24 augustus 2013 09:05

JMDD is een zielige figuur, loopt zwaar naast zijn schoenen. Nu, het is eens iets anders. Vroeger zeikte hij alleen in de pers en in het parlement, nu ook al tegen de gevels.
Die is politiek dood volgens mij.

peter1962 24 augustus 2013 09:08

Citaat:

moeilijk te geloven dat er nog schlemielen zijn die een dergelijke ramptoerist zouden willen binnen halen ? Het verhaal circuleert wel dat BDW hem nog een plaatske zou willen geven om zijn vroegere uitschuiver ten tijde van het kartel goed te maken, maar dat lijkt me niet geloofwaardig.

De schoofzak 24 augustus 2013 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 6770858)
Een politeik geschil rond "De zeekameel"
D�*�*r zit de hond gebonden...
Opnieuw een geldkwestie.

Als het een geldkwestie is, of als het een politiek geschil is,
dan stel je dat aan de kaak, in het parlement/gemeenteraad whatever, en of, naar keuze, in de pers.

Maar nooit is dat een reden om tegen de gevel van een café te gaan pissen. Zelfs niet als dat café uitgebaat wordt door de dochter van iemand met wie je een geschil zou hebben.

Ik zoek een bijkomende bijnaam voor de brulkikker.
De blaffende kameelpisser is niet 'kort en krachtig' genoeg.
De gevelzeiker is ook niet net dat wat ik zoek.

.

Vrijheideerst 24 augustus 2013 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6770862)
JMDD is een zielige figuur, loopt zwaar naast zijn schoenen. Nu, het is eens iets anders. Vroeger zeikte hij alleen in de pers en in het parlement, nu ook al tegen de gevels.

Ik ken anders wel wat rode broeders die naast hun schoenen lopen.

Overigens, JMDD zal volgend jaar hopelijk zelf beslissen om met politiek te stoppen.

Supe®Staaf 24 augustus 2013 09:13

Citaat:

Tot zover de aanval op de persoon van JMDD.
Wilde je ook nog iets concreet kwijt over zijn politieke ideeën, of moet je daar eerst even 'je kennis over opfrissen'?

De schoofzak 24 augustus 2013 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 6770860)
Inderdaad.

Haal hem gerust binnen in de partij van jouw politieke voorkeur.

.

Universalia 24 augustus 2013 09:14

Misschien had hij wel beter in de wereld van het Judo gebleven? :roll:

subocaj 24 augustus 2013 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6770867)
Als het een geldkwestie is, of als het een politiek geschil is,
dan stel je dat aan de kaak, in het parlement/gemeenteraad whatever, en of, naar keuze, in de pers.

Maar nooit is dat een reden om tegen de gevel van een café te gaan pissen. Zelfs niet als dat café uitgebaat wordt door de dochter van iemand met wie je een geschil zou hebben.

Ik zoek een bijkomende bijnaam voor de brulkikker.
De blaffende kameelpisser is niet 'kort en krachtig' genoeg.
De gevelzeiker is ook niet net dat wat ik zoek.

.

Gewoon zeikerd?

Ill Duce 24 augustus 2013 10:09

Citaat:

Waarom? Soort zoekt soort...

Antoon 24 augustus 2013 10:29

Citaat:

Yep. Maar hij blijft meedoen om zijn zetel te behouden, kwestie van zijn royale salaris niet te hoeven verliezen.

R.Verhiest 24 augustus 2013 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 6770874)

Het is verboden om op de tatami te zeiken

Ill Duce 24 augustus 2013 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 6770936)
Yep. Maar hij blijft meedoen om zijn zetel te behouden, kwestie van zijn royale salaris niet te hoeven verliezen.

Net als de rest. Gaande van Anciaux tot Annemans.

Xenophon 24 augustus 2013 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 6770860)
Inderdaad.

Maak u geen zorgen, het ACV heeft het verboden.

Amon_Re 24 augustus 2013 10:59

Ondanks alles zou ik het jammer vinden moest JMDD van het politieke toneel verdwijnen, hij mag dan een blaaskaak zijn en onbeschoft, hij zorgt voor de nodige ambiance in de anders toch wel zeer droge kamer

peter1962 24 augustus 2013 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 6770872)
Tot zover de aanval op de persoon van JMDD.
Wilde je ook nog iets concreet kwijt over zijn politieke ideeën, of moet je daar eerst even 'je kennis over opfrissen'?

Nee hoor, dit is ruim voldoende :-)
Zijn politieke ideeën interesseren me eigenlijk niet in de context van dit draadje.

peter1962 24 augustus 2013 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 6770874)

Spreek eens met een van zijn vroegere top judoka's, dan ga je een heel ander beeld krijgen van die zelfverklaarde monsieur propre.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be