Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Wij moeten helemaal geen respect hebben voor de islam. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=190783)

Vrolijk op Vrijdag 25 augustus 2013 15:48

Wij moeten helemaal geen respect hebben voor de islam.

Met welk een pretentie denkt men iets als 'respect voor een religie' te kunnen afdwingen?

Respect is iets dat je moet verdienen, niet afdwingen met geweld.

En als de islam er niet in slaagt respect te verdienen, dan ligt de fout wellicht bij de islam zelf en niet bij de 'racistische' of 'onverdraagzame' Vlaming.

Moslims en hun linkse schoothondjes moeten leren leven met mensen die de islam niet leuk vinden en dat openlijk uiten.

Net zoals christenen dat hebben moeten leren, moeten moslims leren omgaan met kritiek en spot.
Dit is een vrije, seculiere samenleving en hier mag je kritiek hebben op en spotten met eender welke religie, dus ook met de islam.

Als de politici een andere mening zijn toegedaan en onder het mom van 'islamofobie bestrijden' de deur willen openzetten naar een religieuze dictatuur moeten ze dat openlijk toegeven.

Zipper 25 augustus 2013 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag (Bericht 6772461)
Met welk een pretentie denkt men iets als 'respect voor een religie' te kunnen afdwingen?

Respect is iets dat je moet verdienen, niet afdwingen met geweld.

En als de islam er niet in slaagt respect te verdienen, dan ligt de fout wellicht bij de islam zelf en niet bij de 'racistische' of 'onverdraagzame' Vlaming.

Moslims en hun linkse schoothondjes moeten leren leven met mensen die de islam niet leuk vinden en dat openlijk uiten.

Net zoals christenen dat hebben moeten leren, moeten moslims leren omgaan met kritiek en spot.
Dit is een vrije, seculiere samenleving en hier mag je kritiek hebben op en spotten met eender welke religie, dus ook met de islam.

Als de politici een andere mening zijn toegedaan en onder het mom van 'islamofobie bestrijden' de deur willen openzetten naar een religieuze dictatuur moeten ze dat openlijk toegeven.

²

Scherven A. Mok 25 augustus 2013 16:26

hiervoor alleszins niet :rofl:

DewareJakob 25 augustus 2013 16:42

Islam (of toch zoals we ze maar al te vaak zien) is een misdaad tegen de mens(elijk)heid

Zipper 25 augustus 2013 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 6772495)
Islam (of toch zoals we ze maar al te vaak zien) is een misdaad tegen de mens(elijk)heid

²

circe 25 augustus 2013 17:00

Niemand kan me verplichten om respect te hebben voor gelijkwelke ideologie. Indien we verplichten worden om voor elke ideologie respect te betuigen, dan moeten we ook respect betonen voor het nazisme.

Ik denk echter ook dat er hier sprake is van een taal misleiding: bij ons is "ik respecteer uw mening" niet echt gelijk aan "ik heb respect voor uw mening".

Ook hier zijn het nochtans weer de islamofielen en hun beschermelingen die EISEN dat we aan hen respect betonen, terwijl dit helemaal niet wederkerig is, want ik als ongelovige word door hen zeer zeker niet gerespecteerd, en mijn dochters nog veel minder.

kwantum 25 augustus 2013 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6772508)
Niemand kan me verplichten om respect te hebben voor gelijkwelke ideologie. Indien we verplichten worden om voor elke ideologie respect te betuigen, dan moeten we ook respect betonen voor het nazisme.

Ik denk echter ook dat er hier sprake is van een taal misleiding: bij ons is "ik respecteer uw mening" niet echt gelijk aan "ik heb respect voor uw mening".

Ook hier zijn het nochtans weer de islamofielen en hun beschermelingen die EISEN dat we aan hen respect betonen, terwijl dit helemaal niet wederkerig is, want ik als ongelovige word door hen zeer zeker niet gerespecteerd, en mijn dochters nog veel minder.

Ik weet zelfs niet of ze eisen dat we respect tonen. Ze eisen dat ze hun ding willen doen, ongeacht of we er respect voor hebben of niet. Uw houding interesseert hen eigenlijk geen bal.

cookie monster 25 augustus 2013 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 6772490)

Inderdaad , onbegrijpelijk !!

Koenraad Noël 25 augustus 2013 22:16

Moslims krijgen de vrijheid van religie voor zover deze religie de mensenrechtelijke vrijheden van anderen niet bedreigt. En dat gaat dan hoogstens om de tolerantie en juridische bescherming van hun geloofsuitoefening. "Respect" wordt argeloos verkwist.

Nietzsche 25 augustus 2013 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6772855)
Moslims krijgen de vrijheid van religie voor zover deze religie de mensenrechtelijke vrijheden van anderen niet bedreigt. En dat gaat dan hoogstens om de tolerantie en juridische bescherming van hun geloofsuitoefening. "Respect" wordt argeloos verkwist.

Het probleem is dat veel moslims nogal moeite hebben met het woordje "respect" en aanpassen.

Vrolijk op Vrijdag 25 augustus 2013 22:32

Deze draad is eerder een reactie op het feit dat sommige progressieve politici een prioriteit menen te moeten maken van de 'strijd tegen de islamofobie', wat basically neerkomt op het criminaliseren en verbieden van kritiek op de islam.

Stel je eens voor dat de RKK zoiets zou eisen voor het christendom. Het kot zou nogal te klein zijn voor diezelfde progressieve flapdrollen.

Koenraad Noël 25 augustus 2013 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag (Bericht 6772868)
Deze draad is eerder een reactie op het feit dat sommige progressieve politici een prioriteit menen te moeten maken van de 'strijd tegen de islamofobie', wat basically neerkomt op het criminaliseren en verbieden van kritiek op de islam.

Stel je eens voor dat de RKK zoiets zou eisen voor het christendom. Het kot zou nogal te klein zijn voor diezelfde progressieve flapdrollen.

De RKK wordt nochtans tegenwoordig grotendeels geleid door dezelfde soort "progressieve" flapdrollen.

OilOnFire_ 26 augustus 2013 03:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 6772495)

3 en of?

'Islam' is een gevaarlijke aangeboren besmetting die de drang naar een geweldloze samenleving fel afremt of zelfs verhinderd.

Een wenselijke ontsmetting zal sowieso al verscheidene generaties duren. Tenzij het kwaad hun al in de 'moslims' genen zou zitten.

In zulks geval is het zelfs strikt genomen: nutteloos eraan te beginnen.

Logisch = onkruid vergaat niet!!

Skobelev 26 augustus 2013 06:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire_ (Bericht 6773039)
3 en of?

'Islam' is een gevaarlijke aangeboren besmetting die de drang naar een geweldloze samenleving fel afremt of zelfs verhinderd.

Een wenselijke ontsmetting zal sowieso al verscheidene generaties duren. Tenzij het kwaad hun al in de 'moslims' genen zou zitten.

In zulks geval is het zelfs strikt genomen: nutteloos eraan te beginnen.

Logisch = onkruid vergaat niet!!

Mocht het genetisch zijn, zou men een islamicide kunnen ontwikkelen....

BonBon 26 augustus 2013 06:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 6773057)
Mocht het genetisch zijn, zou men een islamicide kunnen ontwikkelen....

Islam inteelt heeft z'n invloed op de genen, misschien kunnen we ze financieel nekken, wie trouwt met z'n nicht/neef moet zelf opdraaien voor z'n zieke kinderen. Nu betalen de ongelovigen de kosten van die moslim debielen.

http://www.islam-watch.org/authors/7...ty-part-1.html

Ook de Amish kweken debielen met hun inteelt
http://www.ibtimes.co.uk/articles/44...ntal-delay.htm

Skobelev 26 augustus 2013 07:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 6773082)
Islam inteelt heeft z'n invloed op de genen, misschien kunnen we ze financieel nekken, wie trouwt met z'n nicht/neef moet zelf opdraaien voor z'n zieke kinderen. Nu betalen de ongelovigen de kosten van die moslim debielen.

http://www.islam-watch.org/authors/7...ty-part-1.html

Ook de Amish kweken debielen met hun inteelt
http://www.ibtimes.co.uk/articles/44...ntal-delay.htm

Goed idee, maar een specifiek islam-gen bestaat bij mijn weten helaas niet.

Bad Attila 26 augustus 2013 07:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag (Bericht 6772868)

Hoe eigenaardig ook, ik ben het met jou eens...

Gebeurt ook niet alle dagen.

Sean 26 augustus 2013 09:12

Niemand hoeft mijn levensovertuiging te respecteren, wat ik wel verwacht is levensruimte voor mij en voor mijn gelijkgestemden.

Laat het nu net die overtuiging zijn die het hardst roept voor respect, die andere overtuigingen het minste respecteert en het minste levensruimte bied.
Die conclusie heeft overigens niets te zien met racisme of islamofobie, ze is verdomd objectief meetbaar.

DewareJakob 26 augustus 2013 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6772508)

Respect is iets dat in 2 richtingen werkt, anders werkt het niet. Respect voor totaal respectloze mensen, getuigt van totale minachting voor zichzelf. En dat dan nog aan anderen willen opleggen (Bertje Anciaux is hier een -pijnlijk- voorbeeld van) is een misdaad tegen de mens(elijk)heid.

stropke 26 augustus 2013 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kwantum (Bericht 6772728)
Ik weet zelfs niet of ze eisen dat we respect tonen. Ze eisen dat ze hun ding willen doen, ongeacht of we er respect voor hebben of niet. Uw houding interesseert hen eigenlijk geen bal.

Ik heb ook geen respect voor hun "ding" dat ze willen doen. Ze doen hun ding maar in hun homeland.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be