Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Hugo Camps en zijn strijd tegen de verzuring in Vlaanderen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=190794)

rafkaf 25 augustus 2013 20:58

Hugo Camps en zijn strijd tegen de verzuring in Vlaanderen

Velen weten dat De Morgen, onder leiding van Yves Desmet, en Hugo Camps de strijd hebben aangevat tegen de verrechtsing en de verzuring.
Voor die verzuring stellen ze meestal de N-VA verantwoordelijk.

Maar ik lees (bijna) nergens zo veel haat en verzuring als in de opiniestukken van Yves Desmet en Hugo Camps.

Lees nu bijvoorbeeld dit artikels eens van de gezelligste pennenlikker van Vlaanderen:
Citaat:

De moeder van Delphine Boël gaat op VIER haar bedgeheimen met koning Albert uit de doeken doen. Het mens heeft een dubbele achternaam, wat te denken geeft als het om openhartigheid gaat.

Overigens komt ze royaal laat met onthullingen.

Hoed u voor afgewezen minnaressen die terugkijken op een overspelige relatie. Het is meer een overjarige aanval van schone schijn dan van waarheidsvinding.

Zuurtegraad op tilt.

Over Albert en Delphine is alles gezegd. Een beetje vader negeert zijn kind niet. Niet eens een armoedzaaier, laat staan een koning. Maar hoe nobel is de roep om erkenning van een gemankeerde kunstenares na jaren verborgenheid? Laatst nog zag ik haar paraderen op de Nacht van het Zoute. Ze kwam niet meer bij van de pret.

Diva van een dorp in opperste staat.

Beslist geen duts.

Terecht maakt zij stennis over de negatie van haar bestaan. Delphine heeft recht van spreken. Haar moeder, Sybille de Selys Longchamps, iets minder. Wat zou zij na 40 jaar zwijgen dan nog kunnen toevoegen aan het treurspel van haar dochter, behalve wraak? En was zij zelf niet medeplichtig aan de capriolen tussen scrotum en anus?

Hoe wanhopig moet je als tv-zender zijn om een oud wijf op te voeren met spijt over haar cuisses légères.
http://m.demorgen.be/dm/nl/2461/Opin...ullingen.dhtml
Lees ook de reacties van de lezers op dit stuk.

Libro 25 augustus 2013 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rafkaf (Bericht 6772773)
Maar ik lees (bijna) nergens zo veel haat en verzuring als in de opiniestukken van Yves Desmet en Hugo Camps.

Hugo Camps is een stuk uitschot.

De schoofzak 25 augustus 2013 23:01

Citaat:

Velen weten dat De Morgen, onder leiding van Yves Desmet, en Hugo Camps de strijd hebben aangevat tegen de verrechtsing en de verzuring.

Lees nu bijvoorbeeld dit artikels eens van de gezelligste pennenlikker van Vlaanderen:

Artikel dat getuigt van de hoogst mogelijke graad van uitschot-achtigheid als krant in Vlaanderen.

Doet me denken aan die reeks over notaris X en jaren later de ontknoping, waar nog geen verontschuldiging over hun lippen te krijgen was.

.

Den Duisteren Duikboot 25 augustus 2013 23:34

Wat is het probleem?

Camps vindt Delphine een aanstellerige troela. Ik vind dat ook. Altijd maar op andere mensen hun gemoed werken: "ik ben de dochter van", "papa erkent mij niet", "naar zijn centen kan ik wel fluiten", "boe-oe-oe"...

Stom wijf.

Svennies 25 augustus 2013 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 6772921)
Wat is het probleem?

Camps vindt Delphine een aanstellerige troela. Ik vind dat ook. Altijd maar op andere mensen hun gemoed werken: "ik ben de dochter van", "papa erkent mij niet", "naar zijn centen kan ik wel fluiten", "boe-oe-oe"...

Stom wijf.

Echt een mooie,u bent helaas niet beter in de categorie "stom wijf" wat uw commentaar betreft....:lol:

Garry 25 augustus 2013 23:50

Citaat:

Ze gaan dan nog veel werk hebben denk ik.

http://www.youtube.com/watch?v=HbObw...D02xquJtJsjXjQ
http://www.youtube.com/watch?v=xquJt...D02xquJtJsjXjQ

Het Oosten 26 augustus 2013 06:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 6772806)
Hugo Camps is een stuk uitschot.

Camps heeft hier gelijk. Men doet dat niet, zijn bedaffaires met een oud-minnaar publiekelijk bekend maken op een TV-zender. Wellicht als een soort ultieme wraak. Dat is allemaal zeer laag bij de grond. En dat een TV-zender zoiets wil uitzenden, is minstens even laag.

Snerror 26 augustus 2013 07:01

'Verzuring', 'kerktorenmentaliteit', 'azijnpisser', 'op zichzelf terugplooien' zijn allemaal woordjes die in het leven zijn geroepen om kritische stemmen het zwijgen op te leggen zonder zelf met argumenten op de proppen te moeten komen.

peter1962 26 augustus 2013 07:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 6772921)
Wat is het probleem?

Stom wijf.

Het probleem is vooral dat topic starter niet schijnt te beseffen dat Camps dagelijks zo een satirisch stuk schrijft. Hij haalt alle dagen iemand door de mangel.

Verder heb je natuurlijk groot gelijk dat het een aanstellerige troela is.
Laat ons alvast hopen dat die moeder ons de bedfoto's bespaart.

Anna List 26 augustus 2013 07:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6773127)
Het probleem is vooral dat topic starter niet schijnt te beseffen dat Camps dagelijks zo een satirisch stuk schrijft. Hij haalt alle dagen iemand door de mangel.

Verder heb je natuurlijk groot gelijk dat het een aanstellerige troela is.
Laat ons alvast hopen dat die moeder ons de bedfoto's bespaart.

allemaal ok, maar je kan er niet omheen dat de stukjes van Camps altijd wel heel verzuurd overkomen ...

ik erger mij elke keer aan z'n ongenuanceerdheid en zijn venijn.

op een speelplaats zou die jongen een bully zijn, dunkt me, of overcompenseert hij iets ?

in elk geval, ik hou niet van zijn afschuwelijk bijtende stukjes, en tegelijk kan ik er geen enkel overslaan, voor mezelf gebruik ik de uitvlucht dat ik ze lees omdat ze zo kort zijn :-)

Txiki 26 augustus 2013 07:52

Ach, Camps is telkens steevast op zoek naar een beetje persoonlijke betekenis in deze wereld. Het is zijn manier om zijn onbeduidende rol toch wat kleur te geven. Deze draad bewijst dat hij daarin slaagt.

Flippend Rund 26 augustus 2013 07:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 6773137)
allemaal ok, maar je kan er niet omheen dat de stukjes van Camps altijd wel heel verzuurd overkomen ...

Vind ik ook. Een uitgebluste, cynische oude zak is de indruk die hij op mij maakt.

De schoofzak 26 augustus 2013 07:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 6773091)
Camps heeft hier gelijk. Men doet dat niet, zijn bedaffaires met een oud-minnaar publiekelijk bekend maken op een TV-zender. Wellicht als een soort ultieme wraak. Dat is allemaal zeer laag bij de grond. En dat een TV-zender zoiets wil uitzenden, is minstens even laag.

Men doet dat niet ?
Naar mijn opinie, doet men dat veel.

Ik denk dat het minder gebeurt, als de koppeltjes op een fatsoenlijke manier uit mekaar gaan.

En het zou laag zijn om als tv-zender zoiets uit te zenden ?
Er zijn figuren in onze maatschappij die een voorbeeldfunctie toegemeten worden. Er zijn zelfs figuren die zichzelf een voorbeeldfunctie aanmeten. Tsja, als je om de haverklap afkomt met kerst- en andere boodschappen, zoals vb soberheid in de crisis prediken met de bestelbon van een yacht zonder btw maar met militaire bemanning nog op zak ...

Ik zeg niet dat het hoogwaardige journalistiek is, maar toch ...

.

De schoofzak 26 augustus 2013 07:58

Smet en Camps denken dat ze een maatschappelijke rol vervullen met hun schrijfsels.

Ze zaaien en ze denken te oogsten.
Inderdaad, ze zullen oogsten, maar niet wat ze verwachten.
Want ze zaaien iets anders dan ze vermoeden.

Wie wind zaait, zal storm oogsten.

.

Txiki 26 augustus 2013 07:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6773127)

Voila

Jan Meuleman 26 augustus 2013 08:00

Camps schijt op de kop van de Vlaming en denkt dat hij bij de hogere klasse behoort. That's the spirit.

Another Jack 26 augustus 2013 08:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 6773161)
Camps schijt op de kop van de Vlaming en denkt dat hij bij de hogere klasse behoort. That's the spirit.

Ben jij "de Vlaming"?

Fiscoman 26 augustus 2013 08:05

Akkoord dat men deze affaire naar buiten mag brengen, maar men kan zich de vraag stellen wat de relevantie is decennia na de feiten.

Bovendien dient deze aandacht hoofdzakelijk om de prijzen voor de mooie knutselwerkjes van de juffrouw op te krikken. Zonder heel de affaire hadden we wellicht nog nooit gehoord van deze begenadigde knutselaares.

Aan de Camps zal ik geen woorden vuil maken (Nu doe ik het toch!)

spabert 26 augustus 2013 08:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6773164)
Ben jij "de Vlaming"?

dat is ons Vlaanderen niet!!

Amon_Re 26 augustus 2013 08:32

Meh. Dat mens boeit me evenveel als haar ex-minnaar. Kijken naar groeiend mos is boeiender.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be