![]() |
Franstalige meerderheid in België?
(uit persmededeling N-VA):
Citaat:
Citaat:
|
Klopt toch? De meeste Vlamingen zijn minstens tweetalig. En hun eerste taal is "si locale" dat je die perfect kan negeren.
|
Een schande is het
|
...
|
Had je het echt anders verwacht?
|
Nadat Belgie de laatste vijftig jaar deelneemt aan de top der Franstalige landen hebben ze bij de N-VA begrepen dat er iets niet klopt.
|
Wat kun je van zoiets zeggen ? Het is idioot, en moet worden rechtgezet.
|
Dus als ik het goed begrijp kunnen wij Vlamingen , vermits we maar met 23% zijn in dit onland ons nu ook beroepen op belangenconflicten, alarmbelprocedures, bescherming als minderheid aanvragen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Tegenover het Engels stelt het Frans niets voor.
|
Citaat:
|
Zie ook vooral onderaan op die pagina.
Voir aussi federation Walloni- BXL |
Citaat:
|
Eberhard Leclerc voorspelt een Franstalige meerderheid voor over een halve eeuw. Ik ben benieuwd.
|
Dit verhaal past perfect in de illusie die de Fransen omtrent zichzelf pogen in stand te houden. "Une plus grande France". Desnoods met vervalste of dubbelzinnig interpreteerbare statistieken. Blijkbaar is het voor hen reeds voldoende dat je als niet-Franstalige Frans kent en het kunt spreken om als "francophone" bestempeld te worden. Zo is het gemakkelijk... :roll:
|
Ik vraag me af hoeveel pariteiten er nog in stand zouden blijven en voor hoe lang mochten Franstaligen de meerderheid vormen in België. ;) Voor het eerst in de geschiedenis zou de minderheid eens het onderspit kunnen delven.
|
van sommige landen kun je toch wel ernstig twijfelen aan de geciteerde aantallen...
Zelfs in Albanië zouden er 316.000 franstaligen zijn :lol: In Polien 550.000 Lulkoek dus |
Citaat:
Let op er staat géén ....natifs. De Organisation International de la Francofonie stelt dus vast dat er ongeveer 3 miljoen Belgen zijn die géén Frans spreken. Als we alle schabouwelijk Frans rochelende Vlamen mee tellen als in staat om in het Frans te converseren, lijkt me die 3 miljoen in orde als schatting. |
Citaat:
Als ze zo doorgaan spreek ik zelfs geen Frans meer in Wallonie. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be