![]() |
1000 boetes per dag bij trajectcontrole...
De politie flitst 1000 auto's per dag op de trajectcontroles: http://www.intoverkeersrecht.be/news...tcontrole.html
Op zich vind ik die trajectcontrole geen slechte zaak, iedereen rijdt de juiste snelheid en misschien verloopt het verkeer hierdoor wat vlotter en zijn er wat minder ongelukken. Maar elke keer ik er passeer ben ik mij er in het begin van bewust, in het midden ben ik het vergeten en tegen het einde herinner ik het me weer. Resultaat: ik heb nog nooit een boete gehad maar tis toch opletten... Iemand met t zelfde gevoel? |
Geen probleem mee. Mijn coyote waarschuwt mij op voorhand en rekent netjes uit hoe hoog mijn gemiddelde snelheid ligt.
Ik vraag me af wat er zou gebeuren als al die chauffeurs op de pechstrook gaan staan om te wachten tot hun gemiddelde snelheid gedaald is... |
Citaat:
![]() Is helemaal niet bewezen, daarbij is het een gemiddelde snelheid dwz ik kan ook een stukje 180 kmh of meer rijden of naar omstandigheden heel gevaarlijk snel (slalommend) en daarna compenseren door heel gevaarlijk heel traag te rijden en onverwacht iedereen te hinderen (fata morgana : file ;-) ). Uiteraard door plotseling heel fel in te remmen te gaan (voor die fata morgana), of in gewone taal als een volslagen gevaarlijke idioot rijden. Maar dat is evenzo theorie. Dus ik rij onaangepast zeer gevaarlijk snel en traag maar mijn gemiddelde is niet meer als 90 + marge (96 kmh) over die 1,9 km trajectcontrole en ik wordt niet geflitst, lekker veilig toch ? :-P :roll: Citaat:
|
Trajectcontrole en geflits leidt tot meer ongevallen ?
Minder ongelukken ? sure not: sinds wanneer doet dat geflits het aantal ongevallen dalen ? Integendeel zeker ?
Citaat:
Citaat:
|
Ieder kleine man weet dat dit puur om het inkomsten gaat voor de staat, en dat dit niets te maken heeft met verkeersveiligheid.
De posts hierboven bewijzen het in cijfers. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
7
d'r is niks meer in mijn glas gebleven! |
Citaat:
http://www.forbes.com/sites/erikaand...lobal-warming/ Correlatie is niet hetzelfde als causaliteit... |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
tip: ![]() |
Citaat:
|
Volgens deze flitspalenkaart van Europa moeten vooral Denemarken en Ierland "eerder onveilige landen" zijn:
![]() ![]() Neuh, ze staan nu wel in de top vijf. Tiens sinds BE het record flitspalen heeft zijn ze nog verder weggezakt sinds eerste-flitspalen-1998 van 12 naar 20-19e plaats, en voor hun flitspalen waren ze nog zo mooi aan ´t zakken van 16 naar 12. Hoe konden ze nu zo dom zijn ? En Denemarken is zelfs (mee) top qua verkeersdoden op hun snelwegen per voertuigkilometer: die verhoging van 110 max naar 130 kmh-limiet in 2004/snelweg heeft dus geen kwaad gedaan, integendeel mss ? Citaat:
http://www.scdb.info/nl/statistik/ Is evenzomin een bewijs. ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De trajectcontrole is zogezegd wegens het lawaai, dus een "constructiefout" van de ondernemer. Men heeft in Gent de opbrengst van de pestboetes groot geblokletterd in de krant. Indien men dit geld zou gebruiken om het probleem 'lawaai' uit de weg te ruimen... Maar neen, het is kassa kassa. En het blijft niet alleen bij dit soort praktijken in Gent. Doe maar eens een zoekopdracht naar berichten die ik heb gepost in de rubriek 'verkeer'. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be