Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Waag een gokje (https://forum.politics.be/showthread.php?t=190857)

Garry 26 augustus 2013 22:07

Waag een gokje

Wie durft er nu reeds een gokje wagen in het voorspellen van de verkiezingsuitslag 2014?

N-VA op kop met.....%

WetIsWet 26 augustus 2013 22:11

Vel ... Beer! Geen gokje van mij!

Perzik 26 augustus 2013 22:21

pi*10%

Stingray 26 augustus 2013 22:39

De NVA zal wat vooruit gaan, maar er zal spijtig genoeg weeral niets veranderen in den Belziek. Ge kunt U afvragen wat zin het heeft om nog te gaan stemmen.

Universalia 26 augustus 2013 22:49

Zoals het al altijd geweest is denk ik, een hele hoop partijen die staan te schreeuwen: we gaan dit doen, we gaan dat doen, we gaan het veranderen en een grote groep kiezers zal daar naar goede gewoonte blijven in trappen mede ook daar zij naar alle waarschijnlijkheid, via die partij waar ze blijven op stemmen, aan een job geraakt zijn. Gentlemens agreement om dan te stemmen of is dat nu monkey business??

Om nu al een naam te kleven op diegenen die de verkiezingen 2014 zullen winnen, dat lijkt mij echt nog wel wat te vroeg. :roll:

Ill Duce 26 augustus 2013 23:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stingray (Bericht 6774612)
De NVA zal wat vooruit gaan, maar er zal spijtig genoeg weeral niets veranderen in den Belziek. Ge kunt U afvragen wat zin het heeft om nog te gaan stemmen.

2

Gewoon niet gaan.

Er zijn interessantere zaken die dag.

Kijken hoe spinnen hun web weven. Of een zeldzamere distelvink zien overvliegen in uw tuin.

meneer 26 augustus 2013 23:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 6774577)
Wie durft er nu reeds een gokje wagen in het voorspellen van de verkiezingsuitslag 2014?

N-VA op kop met.....%

Wie er ook wint, het zullen klootzakken zijn. ALLE Belgische politici zijn klootzakken.

fbpolitics 27 augustus 2013 00:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stingray (Bericht 6774612)

3

En dat is precies de verrottingsstrategie die de traditionele Vlaamse volksverraders toepassen, in de hoop dat mensen niet gaan stemmen en zo de NVA een kleinere overwinning bereikt.
Voeg hieraan nog het idee van stemrecht toe (afschaffing stemplicht), en we zijn nog een stap verder achteruit.

Garry 27 augustus 2013 00:24

Dat is allemaal juist wat jullie schrijven maar daar gaat het mij niet om. Hoe denken jullie dat de stand zal zijn?

Ik denk dat de N-VA zo om en bij de 37 �* 38% zal zitten en het VB zie ik wel terug iets klimmen, 11 �* 12%. LDD, daar durf ik niet direct een cijfer op kleven en de rest mogen jullie zelf invullen.

Zo kunnen we na de verkiezingen eens zien hoe ver we er af zullen zitten of niet.

Garry 27 augustus 2013 00:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6774666)
Wie er ook wint, het zullen klootzakken zijn. ALLE Belgische politici zijn klootzakken.

Alleen maar Belgische? Nu goed, mede daarom dat ik liever zou hebben dat het Vlaamse politici zouden zijn. Voor de Belgische kunnen we in deze on-democratie toch niet kiezen.

De schoofzak 27 augustus 2013 08:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 6774577)

N-VA op kop met.....%

Ik doe dat niet graag, gokjes wagen.

Ik tracht liever beredeneringen te maken. En dan kom je er niet uit.

Eén ding: in West-Vlaanderen zie ik inderdaad een succesvolle uitslag voor Crevits. Dat succes is enkel gebaseerd omdat de Vlaamse regering in haar geheel deze keer wel centen opzij zette (moest zetten) om ingenieurs toe te laten een inhaal beweging in gang te zetten voor de toestand van onze wegen.
Dat succes is zeker niet gebaseerd op haar breed intellectueel vermogen, maar eer omdat ze zich graag kleedt in een white hemd.

In ale andere provincies zie ik een vooruitgang voor de nva, simpelweg door de flaters van alle andere partijen.

Overal zie ik de spa lichtjes verlies lijden richting communistisch gesplinter.

.

Anna List 27 augustus 2013 08:29

mijn voorspelling voor 2014 :

20% van de kiesgerechtigden veegt zijn/haar voeten aan de opkomstplicht en daagt niet op.

Amon_Re 27 augustus 2013 08:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce (Bericht 6774662)
2

Gewoon niet gaan.

Er zijn interessantere zaken die dag.

Kijken hoe spinnen hun web weven. Of een zeldzamere distelvink zien overvliegen in uw tuin.

De coward's way out. Het is dit soort defaitisme die ervoor zorgt dat er niets gebeurd.

Ill Duce 27 augustus 2013 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6774910)
De coward's way out. Het is dit soort defaitisme die ervoor zorgt dat er niets gebeurd.

Really?

Goed. We voldoen aan onze burgerplicht ( haha) en we gaan massaal stemmen op de N-VA.
Kort daarna is de Vlaamse staat een feit.

En dan?

Kom me nu eens uitleggen wat er dan zal veranderen en beter zal gaan.

Txiki 27 augustus 2013 09:06

Alwéér die verkiezingen. Ik ben die nu al beu.

Amon_Re 27 augustus 2013 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce (Bericht 6774918)
Really?

Goed. We voldoen aan onze burgerplicht ( haha) en we gaan massaal stemmen op de N-VA.
Kort daarna is de Vlaamse staat een feit.

En dan?

Kom me nu eens uitleggen wat er dan zal veranderen en beter zal gaan.

En dan? dan zal de regering op zijn minst niet meer voor de helft bestaan uit personen/partijen waarop je niet mag/kan stemmen. Da's 1 ding. Maar weet je, die Vlaamse onafhankelijkheid kan me gestolen worden, daar is het me niet om te doen. Neem als burger uw verantwoordelijkheid en wees vocaal.

Wie niets doet moet nadien niet komen janken.

Another Jack 27 augustus 2013 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6774925)
Alwéér die verkiezingen. Ik ben die nu al beu.

Blijf gerust thuis, de kans is zo klein dat je vervolgd wordt.
Daarbij... die ene stem....

Txiki 27 augustus 2013 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6774928)
Blijf gerust thuis, de kans is zo klein dat je vervolgd wordt.
Daarbij... die ene stem....

:-D Dat is waar, Jack.

Ondernemerke 27 augustus 2013 09:18

Pfff die politiek en dat gezever. Ik breng mijn stem uit en daarna vullen we die verloren zondagvoormiddag in met een bezoek aan een indoor speeltuin. Dan hebben de kinderen er nog iets aan.

Als ik een prognose moet stellen dan denk ik dat NVA tegen de 40% zal gaan. Ik hoor zelfstandigen en ondernemers niet anders meer zeggen dan NVA, NVA en NVA. Ze moeten natuurlijk dan ook nog daadwerkelijk op NVA stemmen. Grote verliezers gaan volgens mij idem zoals vorige keer CD&V, SPA en Open VLD zijn. Ze hebben zoveel schandalen dat mensen het gewoonweg niet meer kunnen vergeten. En hoe meer die partijen over de NVA zeveren hoe meer stemmen er naar NVA zullen gaan.

Ill Duce 27 augustus 2013 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6774927)
En dan? dan zal de regering op zijn minst niet meer voor de helft bestaan uit personen/partijen waarop je niet mag/kan stemmen. Da's 1 ding. Maar weet je, die Vlaamse onafhankelijkheid kan me gestolen worden, daar is het me niet om te doen. Neem als burger uw verantwoordelijkheid en wees vocaal.

Wie niets doet moet nadien niet komen janken.

Dus geen antwoord of er een drastische wijzigingen komen omtrent het financieel systeem? Totale onafhankelijkheid van Europa? Geen pseudo-autonoom satelietstaatje.

Ik heb niet gevraagd voor deze emmer stront die we nu hebben.

Aangezien ik niet ga stemmen, heb ik dus reden te over om mijn muilwerk open te trekken.
Als het sommigen hen niet aanstaat, dan staat het hen vrij om niet te luisteren of te lezen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be