Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Vlaams Blok-voorstel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=19087)

jan hyoens 19 augustus 2004 09:14

Vlaams Blok-voorstel

Vlaams Blok-voorstel

Vluchtelingen opvangen in hun eigen regio heeft zo zijn voordelen. Zo is er onder meer geen culturele ontworteling en wordt de mensen in kwestie een ellenlange lijdensweg bespaard.

Ook de Italiaanse eurocommissaris Buttiglione is nu tot die conclusie gekomen en stelt voor om asielzoekers voortaan op te vangen buiten de grenzen van de Europese Unie. Hij herneemt daarmee niet alleen een voorstel dat al eerder door de Britten werd geopperd, maar ook een voorstel van het Vlaams Blok. De Britten wilden trouwens ook meer patrouilleschepen naar de Middellandse Zee sturen om illegalen te onderscheppen. Het voorstel geniet ondertussen ook de steun van de Duitse minister van Binnenlandse Zaken.

Geen enkele échte vluchteling of asielzoeker zou van de uitvoering van het voorstel nadeel ondervinden. Wie echt door de beulen van een dictatoriaal regime vervolgd wordt, zal waarschijnlijk opgelucht zijn als hij de veiligheid van een opvangcentrum kan bereiken. Zo'n opvangcentrum buiten de grenzen van de Unie zou echter een ramp zijn voor mensensmokkelaars en kandidaat-immigranten-vluchtelingen die niet echt vervolgd worden, maar asielprocedures en de vluchtelingenstatus misbruiken om illegaal in Europa binnen te raken.

Conclusie? Het is een goed middel om het kaf van het koren te scheiden. Vraag is alleen of de regering de moed heeft om dit voorstel te steunen ... het werd immers al eerder eens door het Vlaams Blok voorgesteld.

bron: VB

Raf 19 augustus 2004 09:53

Plagiaat!

Knuppel 19 augustus 2004 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Plagiaat!

Inderdaad!

Nu nog toegeven wie plagiaat pleegt. :-P

Raf 19 augustus 2004 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Inderdaad!

Nu nog toegeven wie plagiaat pleegt. :-P

Toegeven? Hij hoeft het niet toe te geven, iedereen kan het gewoon zien...

jan hyoens 19 augustus 2004 10:00

Citaat:

Toegeven? Hij hoeft het niet toe te geven, iedereen kan het gewoon zien...

Ja, knuppel! het is toch duidelijk dat butglione het ideen van ons en de britten gepikt heeft!

Raf 19 augustus 2004 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Ja, knuppel! het is toch duidelijk dat butglione het ideen van ons en de britten gepikt heeft!

Ik heb het over JOU, simpele ziel... JIJ pleegt hier plagiaat!

jan hyoens 19 augustus 2004 10:02

Citaat:

Ik heb het over JOU, simpele ziel... JIJ pleegt hier plagiaat!

:fist: ..met beide voeten!

Piet Hein 19 augustus 2004 10:04

bedoelt u die vreemdelingen opvangen in asielcentrum buiten europa?

Paulus 19 augustus 2004 10:06

Plagiaat of geen plagiaat...?

Eerlijk gezegd kan me dat niet veel schelen. De inhoud van dit, in mijn ogen, super goed voorstel, staat boven de vorm of de boodschapper ervan.

Ik vraag me af, of dit voorstel anders zou behandeld worden, mocht het Vlaams Blok nooit bestaan hebben. Ik hoop van niet, want dat zou pas een ramp zijn.

Ik vraag me echt heel benieuwd af welke bezwaren men zal aanbrengen van linkse zijde, zuiver om hun antiracitische houding te profileren. Je weet wel, zij die zeggen dat het Vlaams Blok, nooit concrete voorstellen doet of alternatieve oplossingen biedt voor de actuele maatschappelijke problemen.

Ik vind dit een zeer goed voorstel en naar ik meen de echte vluchtelingen ook.

Paulus.

Raven 19 augustus 2004 10:12

Vroeg of laat gaan we toch zoeits moeten gaan uitdokteren. Kijk naar Duitsland, kijk naar Frankrijk en hun economische miserie, falende sociale zekerheid, enorme werkloosheid.

Die landen hebben de pest aan nog meer mensen, zeker als deze nieuwe groep eigenlijk niet blijken hooggeschoolde arbeiders te zijn (iets wat we daarentegen WEL kunnen gebruiken).

Vlaanderen is nog een beetje gespaard omdat we klein zijn, en over relatief wat minder inwoners beschikken, maar ook wij beginnen stilaan door onze voorraad heen te raken... De bodem van onze sociale zekerheid is ook in zicht. Moeten wij nu echt wachten tot we in de situatie verkeren waarin Duitsland nu zit? En we onze sociale zekerheid moeten inkrimpen, ondanks velen jaren en jaren volle pot hebben zitten afstaan?

Zulke immigratie-centra buiten Europa verminderd alvast deze druk op onze sociale zekerheid, waardoor er méér overblijft voor onze eigen arme medeVlamingen, en asielzoekers DIE ECHT politiek vluchteling zijn.

Het is geen oplossing voor onze problemen, maar het geeft ons alvast meer tijd.

Tzuvar Raemborr 19 augustus 2004 10:15

Allemaal in koor :

Het Vlaams Blok heeft geen realistische voorstellen. Het Vlaams Blok heeft geen realistische voorstellen. Het Vlaams Blok heeft geen realistische voorstellen. Het Vlaams Blok heeft geen realistische voorstellen. Het Vlaams Blok heeft geen realistische voorstellen.

:rofl:

VlaamseBelg 19 augustus 2004 12:08

Het immigratieprobleem moet Europees opgelost worden, zoveel is duidelijk, maar ze buiten Europa opvangen zal nooit lukken.

Iemand die naar Europa wilt komen, wilt niet naar een opvangcentrum BUITEN Europa. Het zal gewoon voor nog meer illegaliteit zorgen. En welk land zal bereid zijn die stroom mensen op te vangen, ook al geven we daar geld voor?

Ik zie meer heil in een centrale immigratiedienst voor heel Europa, in elk land een aantal opvangcentra, en als iemand geweigerd wordt zetten we die mensen direkt op het eerste transport huiswaarts. Als dat Europees wordt aangepakt lukt dat. Nu krijgen ze hier een papiertje waarna ze het in een ander land nog eens proberen. Desnoods verzinnen ze een andere naam en blijven ze gewoon hier.

Het voorstel van De Croo moet ook uitgevoerd worden natuurlijk, anders blijft dat spelletje duren.

Paulus 19 augustus 2004 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Het immigratieprobleem moet Europees opgelost worden, zoveel is duidelijk, maar ze buiten Europa opvangen zal nooit lukken.

Iemand die naar Europa wilt komen, wilt niet naar een opvangcentrum BUITEN Europa. Het zal gewoon voor nog meer illegaliteit zorgen. En welk land zal bereid zijn die stroom mensen op te vangen, ook al geven we daar geld voor?

Ik zie meer heil in een centrale immigratiedienst voor heel Europa, in elk land een aantal opvangcentra, en als iemand geweigerd wordt zetten we die mensen direkt op het eerste transport huiswaarts. Als dat Europees wordt aangepakt lukt dat. Nu krijgen ze hier een papiertje waarna ze het in een ander land nog eens proberen. Desnoods verzinnen ze een andere naam en blijven ze gewoon hier.

Het voorstel van De Croo moet ook uitgevoerd worden natuurlijk, anders blijft dat spelletje duren.

Dit is niet waar.

Men zou indien men het voorstel uitvoert, illegalen (juiste woordkeuze) onmiddelijk kunnen uitwijzen zonder dat zij gehoord moeten worden.

De regel zou zijn dat men aan de grens (of dat nu net binnen of net buiten Europa is, is maar een bijkomstigheid) zich moet melden om binnen Europa te komen en bevoegde instanties controleren of dit gerechtvaardigd is.

Andere wegen zijn illegale wegen. Ik denk dat men het vlug zal snappen.

Paulus.

groen!tje 19 augustus 2004 12:36

Dit lijkt op het eerste zicht wel een oplossing maar, of zoiets praktich haalbaar is? Ten eerste, waar gaan we die centra openen, hoeveel en hoe groot moeten die zijn? Ten tweede, wie gaat dat betalen en hoeveel moet iedereen betalen? Ten derede wie gaat die centra van personeel voorzien? Wie gaat er beslissen wie wel en wie niet toegelaten word?

DENT T 19 augustus 2004 12:39

Citaat:

Vlaams Blok-voorstel

Citaat:

Vluchtelingen opvangen in hun eigen regio heeft zo zijn voordelen. Zo is er onder meer geen culturele ontworteling en wordt de mensen in kwestie een ellenlange lijdensweg bespaard.

Ook de Italiaanse eurocommissaris Buttiglione is nu tot die conclusie gekomen en stelt voor om asielzoekers voortaan op te vangen buiten de grenzen van de Europese Unie. Hij herneemt daarmee niet alleen een voorstel dat al eerder door de Britten werd geopperd, maar ook een voorstel van het Vlaams Blok. De Britten wilden trouwens ook meer patrouilleschepen naar de Middellandse Zee sturen om illegalen te onderscheppen. Het voorstel geniet ondertussen ook de steun van de Duitse minister van Binnenlandse Zaken.

Geen enkele échte vluchteling of asielzoeker zou van de uitvoering van het voorstel nadeel ondervinden. Wie echt door de beulen van een dictatoriaal regime vervolgd wordt, zal waarschijnlijk opgelucht zijn als hij de veiligheid van een opvangcentrum kan bereiken. Zo'n opvangcentrum buiten de grenzen van de Unie zou echter een ramp zijn voor mensensmokkelaars en kandidaat-immigranten-vluchtelingen die niet echt vervolgd worden, maar asielprocedures en de vluchtelingenstatus misbruiken om illegaal in Europa binnen te raken.

Conclusie? Het is een goed middel om het kaf van het koren te scheiden. Vraag is alleen of de regering de moed heeft om dit voorstel te steunen ... het werd immers al eerder eens door het Vlaams Blok voorgesteld.

bron: VB

Hoe ga jij aan potentiële asielzoekers deze informatie geven, dat ze eerst naar dat land moeten gaan voor een asielaanvraag En VOORAL DIE ONDERDRUKT WORDEN. Ze komen hier toch aan sowieso.

Hoe weet jij dat er geen samenwerking verband is tussen het buitenland en de regering die mensen onderdrukt en deze potentiele politieke vluchtelingen gevaar loopt om terug over geleverd te worden. HEEL GEVAARLIJK en wat als deze ook in dat land vervolgd wordt weer heel gevaarlijk.

en DIE VLUCHTELNGEN STATUUT wordt niet misbruikt. Ik spreek uit ervaring. Ik heb veel mee gemaakt dat dit STATUUT te streng werden toegepast. conclusie die mensen die geen statuut had gekregen maar wel zijn of te wel in het gevang maar meer nog vermoord. Allemaal dankzij de druk van het VLAAMS BLOK OP DE VLD. Weet jij wel wat het percentage is om er van deel uit te maken of niet?

DIt gaat eveneens de illigale stroom van economische vluchtelingen zeker niet tegen houden. Zij verdwijnen spoorloos in de illigaliteit en hoe groot je ook die muren maakt ze zal kapot worden gemaakt door die vluchtelingen stroom, hoe machtig je je controleorgaan maakt, zie maar naar de muur tussen de vs en mexico.

Het enigste wat helpt is een eerlijkere handel en ontwikkelingssamenwerking waardoor de motivatie van de economische vluchtelingen geminimaliseerd wordt. Die stroom wordt groter en groter.

DENT T 19 augustus 2004 12:43

Ik zie meer heil in een centrale immigratiedienst voor heel Europa, in elk land een aantal opvangcentra, en als iemand geweigerd wordt zetten we die mensen direkt op het eerste transport huiswaarts. Als dat Europees wordt aangepakt lukt dat. Nu krijgen ze hier een papiertje waarna ze het in een ander land nog eens proberen. Desnoods verzinnen ze een andere naam en blijven ze gewoon hier.[i]

Dit klopt maar is ook begrijpelijk niet waar als je zo'n toch maakt.Die grote vreemdelingenstroom wordt groter en groter. wat ga je doen ze blijven terug sturen of is zien dat er iets mis is hoe wij buitenlandse politieke besturen door ontwikkelingssamenwerk en eerlijkere handel= preventieve maatregel.

doggy 19 augustus 2004 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door groen!tje
Dit lijkt op het eerste zicht wel een oplossing maar, of zoiets praktich haalbaar is? Ten eerste, waar gaan we die centra openen, hoeveel en hoe groot moeten die zijn? Ten tweede, wie gaat dat betalen en hoeveel moet iedereen betalen? Ten derede wie gaat die centra van personeel voorzien? Wie gaat er beslissen wie wel en wie niet toegelaten word?

hier sluit ik mij bij aan.
op het eerste zicht lijkt het een aanvaardbaar voorstel, maar wat als je wat verder denkt?
gesteld dat men de eerste opvang en de "screening" buiten de grenzen van Europa doet, wat dan? asiel aanvragen bij een europees land, waarna de hele procedure opnieuw kan beginnen? quota en een europese verdeelsleutel opleggen?

@Tzuvar Raemborr en Paulus: het is misschien wel een realistisch voorstel, maar dan toch nog wel heel simplistisch, niet?

Tegendradigaard 19 augustus 2004 12:56

As ge iemand nodig hebt om den baas te spelen over die europese dienst : hier staat uwen man.. ze right man for ze right job

Tegendradigaard 19 augustus 2004 12:59

ik stel voor dat we alle landen welke een kustlijn hebben zo'n centrum geven. Bijna elk land zal wel ergens een onbewoond eiland hebben liggen voor zijn kust dat kan gebruikt worden om daar de asielzoekers in eerste instantie op te vangen.
Eventueel verlaten forten of gevangenissen of zo ? Belgie heeft geen eiland maar kan misschien samen met Nederland een stuk grond winnen op het water ?

'k zal den boel wel superviseren vanuit een land waar de nood soms hoog is en waar het klimaat heel warm en zonnig is en lekker mild in de winter .. tja ik zal naar Spanje moeten gaan ...

Tegendradigaard 19 augustus 2004 12:59

Misschien geraken we zo aan wat extra jobs voor de Guy ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be