Travis66 |
27 augustus 2013 14:05 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag
(Bericht 6775188)
Goh, zou het zogenaamde 'lerarentekort' in Antwerpen iets te maken kunnen hebben met het feit dat er in nogal wat Antwerpse scholen nog nauwelijks autochtone kinderen te vinden zijn?
Ik kan mij voorstellen dat leerkrachten niet staan te springen om voor 20 Nederlandsonkundige koters met 101 'culturele en religieuze gevoeligheden om rekening mee te houden' te staan.
Of erger, om het volgende slachtoffer te worden van allochtone massahysterie zoals bij de Blokkendoos.
Zie maar dat je ze vindt, Antwerpen. Je leerkrachten.
|
Jumping to conclusions.
Mijn (toenmalige) vriendin had zich 25 jaar geleden ingeschreven voor de lerarenopleiding, en is na 1 dag uit de opleiding gestapt met de woorden "da's niks voor mij, tussen die truttekes gaan zitten."
De opleiding heeft zwaar te leiden onder inteelt. Toen ik naar de lagere school ging, had ik alleen meesters, geen juffrouwen. Het was de periode dat de tweeverdieners stilaan ontstonden.
Helaas, toen vrouwen ook naar een job zochten, vonden ze nog steeds (door mannen aangepraat uiteraard) dat ze toch voor de kinderen beschikbaar moesten zijn. Ze kozen dus massaal voor het onderwijs. Wat vandaag de dag in Antwerpen de oorzaak is voor een 95 - 5 verhouding vrouwen - mannen. En DAT is het grote probleem van het onderwijs. De mannen blijven weg.
Als er evenveel mannen als vrouwen voor het onderwijs zouden kiezen, dan hadden we een overschot, geen tekort.
Ik begin volgende week aan mijn tweede carrière, en ga die opleiding volgen, in de hoop nog een kleine 20 jaar te kunnen lesgeven. Ik doe dat om terug een toekomst te vinden na ontslag. Maar ik hou mijn hart vast om te navigeren in die vrouwenwereld. En voor jullie het zeggen: neen, 3 jaar tussen 19 jarige wichtjes gaan zitten is geen bonus.
|