Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood
(Bericht 6775409)
Lees nog eens opnieuw. De wet voor aanpassingen voor gehandicapten is er al, zij willen gewoon dat die wet doorgetrokken wordt naar alle "minderheden". Dus overal dat er faciliteiten zijn voor gehandicapten moeten er ook faciliteiten komen voor moslims om hun geloof te beleiden...
|
dit wil zeggen dat moslims op gelijk niveau met gehandicapten worden gezet;
Ik wil ook mijn apart stekje, met tapijten en een privé hoekje waar ik mijn eigen smoothie krijg aangeboden met alle privacy. Dus: geen moslims toegelaten, net zomin als ik toegelaten ben op hun private oefenplekje.
In feite blijven al die punten gewoonweg hilarisch (én kostelijk) :
Citaat:
* Op school mag de hoofddoek vanaf de laatste drie jaren van het middelbaar onderwijs gedragen worden. Tot dan blijft hij overal verboden. Maar in het hoger onderwijs moet het altijd kunnen, ook bij de overheid. Alleen niet bij het gerecht, de politie en het leger.
|
Dus mogen mijn kinderen ook met hun omgedraaide bloempot naar school, mijn buurjongens met hun indianenpluim en ikzelf met mijn kabouter Plopmuts aan het werk. We doen dat allemaal uit vrije wil omdat ons geloof ons daartoe verplicht.
Citaat:
* Om meer mensen uit minderheden aan het werk te krijgen, moeten de overheid én privébedrijven die openbare aanbestedingen willen krijgen, werken met tijdelijke quota. Dan worden mensen uit etnische en culturele minderheden bij gelijke bekwaamheid bij voorrang benoemd.
|
Grandioos! antwerpen heeft +60% allochtonen binnenkort. De quota zullen dus die bezetting moeten laten zien in het werknemersbestand. Ik zie ze al voor me: m/v (! nietwaar?) dokwerkers mèt sluiers en baarden in de haven, in de burelen ( allemaal viertalig N/E/F/D/ nietwaar), de cafeetje vol met quote sluiermadammen die ons het bolleke Koninck komen brengen (wij werken niet meer wegens te weinig vertegenwoordigd).
Citaat:
* Momenteel verplicht de wet iedereen tot redelijke aanpassingen voor gehandicapten. Zo moet de NMBS haar perrons toegankelijk maken voor blinden en rolstoelgebruikers. Maar die verplichting tot redelijke aanpassingen moet ook kunnen voor culturele en religieuze minderheden. Zo valt niet in te zien waarom werkgevers moslims niet zouden toelaten om hun gebeden te zeggen, als dit mogelijk is binnen het werkschema.
|
Volledig akkoord. Binnen mijn achturige werkdag zal ik dus - volledig volgens de eisen van MIJN geloof - minstens vier uur moeten spenderen aan het lezen van verschillende romans, kranten en internetfora. Daarvoor zal de werkgever me minsten voorzien van een goede internetverbinding, een rustige plaats met sofa en gedempt gezellig licht, liefst nog met radio/TV voorziening, én een ijskastje met pintje erin.
Citaat:
Vrouwen, die door vrouwelijke artsen willen behandeld worden, moeten dat ook kunnen laten doen. De klinieken moeten daarvoor zorgen, behalve bij spoedopnames.
|
Helemaal spot on. Bevallingen kunnen worden uitgesteld tot de vrouwelijke vroedvrouw ter beschikking is, maar liefst kunnen ze binnen in huis op de keukenvloer bevallen, dat is meer cultureel eigen (lees ook het boek van Zola waar volgens de eigen culturele gebruiken de vrouw alleen in de keuken werpt, terwijl het hele gezin de koe aan het helpen is in de stal.... we moeten ernaar streven deze hoogstaande cultuur terug in te voeren).
Hoeren die wèl door een mannelijke dokter willen worden geholpen kunnen we apart in een zaal leggen waar ze dan met z'n allen kunnen jammeren tot die éne hoerenloper-mannelijke gynaecoloog eens komt kijken. De rest van de mannelijke gynaecologen worden omgevormd tot besnijdenisartsen.
Mannen die enkel door mannen willen worden geholpen moeten dat ook kunnen, en zij die niet willen dat ze door donkerhuidige mannen worden geholpen krijgen deze keer schadevergoeding in plaats van een veroordeling met boete! (zie rechtspraak CGKR).