Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De interculturele dialoog AKA de Islamisering (https://forum.politics.be/showthread.php?t=190876)

Kylero 27 augustus 2013 13:16

De interculturele dialoog AKA de Islamisering

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...agen-meer.aspx

Citaat:

Pasen, Hemelvaartsdag en Allerheiligen verdwijnen als wettelijk betaalde feestdag. In de plaats komen andere dagen die aangepast zijn aan de multiculturele samenleving. Dat staat in de aanbevelingen van het pas gepubliceerde eindrapport van de Interculturele Dialoog, dat dinsdag werd aangeboden aan minister van Gelijke Kansen Joëlle Milquet (cdH).
Om na te gaan hoe de verschillende culturen in onze samenleving kunnen worden geïntegreerd, startte de regering in 2008 een "interculturele dialoog" op. Die leidde tot een rapport met een reeks aanbevelingen. Uitgangspunt is dat discriminatie absoluut verboden moet zijn en dat de meerderheid in de samenleving zich binnen redelijke grenzen moet aanpassen aan de verzuchtingen van minderheden om hun integratie te bevorderen. Wat stelt het rapport voor?

* Op school mag de hoofddoek vanaf de laatste drie jaren van het middelbaar onderwijs gedragen worden. Tot dan blijft hij overal verboden. Maar in het hoger onderwijs moet het altijd kunnen, ook bij de overheid. Alleen niet bij het gerecht, de politie en het leger.

* Om meer mensen uit minderheden aan het werk te krijgen, moeten de overheid én privébedrijven die openbare aanbestedingen willen krijgen, werken met tijdelijke quota. Dan worden mensen uit etnische en culturele minderheden bij gelijke bekwaamheid bij voorrang benoemd.

* Momenteel verplicht de wet iedereen tot redelijke aanpassingen voor gehandicapten. Zo moet de NMBS haar perrons toegankelijk maken voor blinden en rolstoelgebruikers. Maar die verplichting tot redelijke aanpassingen moet ook kunnen voor culturele en religieuze minderheden. Zo valt niet in te zien waarom werkgevers moslims niet zouden toelaten om hun gebeden te zeggen, als dit mogelijk is binnen het werkschema. Vrouwen, die door vrouwelijke artsen willen behandeld worden, moeten dat ook kunnen laten doen. De klinieken moeten daarvoor zorgen, behalve bij spoedopnames.

* De verplichte feestdagen worden aangepast aan de multiculturele samenleving. Blijven nog als verplichte feestdag: 1 januari, 1 mei, 21 juli, 11 november en 25 december. De rest vervalt. Er komen ook drie nieuwe verplichte niet-religieuze feestdagen: de Internationale Vrouwendag (8 maart), de Internationale Dag tegen het Racisme (21 maart) en de Werelddag van de Culturele Diversiteit (21 mei). Daarnaast mag iedereen twee "vlottende feestdagen" kiezen. Over de feestdagen van de Gemeenschappen (11 juli bv.) zegt het rapport niets.

* Ritueel slachten van offerdieren moet onverdoofd kunnen blijven gebeuren. Anders wordt de godsdienstvrijheid geschonden.

* Het ontkennen of goedpraten van �*lle volkerenmoorden moet strafbaar worden, niet alleen die op op 6 miljoen joden door het naziregime.

* Namen van straten die mensen uit de voormalige kolonies kwetsen (zoals bv. de Leopold II-laan) moeten worden verwijderd.
Ik doe een oproep aan iedereen die er genoeg van heeft om eindelijk over te gaan tot actie, we kunnen dit niet langer dulden. Enough is enough...

suqar_7loe 27 augustus 2013 13:18

Haha, zo zo jij bent duidelijk een andere persoon geworden.

Another Jack 27 augustus 2013 13:24

Het is wat het is, een voostel.

Er zitten positieve punten in: hervorming van de verplichte feestdagen, redelijke aanpassingen voor gehandicapten.
Ook negatieve: werken met tijdelijke quota (praktisch onwerkbaar), nutteloze geldverspillende symbolische quatsch als straatnamen veranderen.

Aan welke acties had je gedacht, kylero?

Cyrano 27 augustus 2013 13:28

Kan iemand de volledige lijst van deze 29 leden van die Interculturele Commissie hier on-line zetten ?

Deze bende racisten moeten dringend aangepakt worden.

Another Jack 27 augustus 2013 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano (Bericht 6775371)
Kan iemand de volledige lijst van deze 29 leden van die Interculturele Commissie hier on-line zetten ?

Deze bende racisten moeten dringend aangepakt worden.

Aan welke acties had jij gedacht, Cyrano?

Amon_Re 27 augustus 2013 13:32

Waanzin. Totale waanzin.

Kylero 27 augustus 2013 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6775366)

Er zitten positieve punten in: hervorming van de verplichte feestdagen, redelijke aanpassingen voor gehandicapten.
Ook negatieve: werken met tijdelijke quota (praktisch onwerkbaar), nutteloze geldverspillende symbolische quatsch als straatnamen veranderen.

De aanpassing voor gehandicapten is het enige positieve, de feestdagen die vrij te nemen worden eveneens maar de nieuwe feestdagen zijn voor mij een brug te ver evenals het toelaten v/d hoofddoekplicht in het middelbaar.

Bhairav 27 augustus 2013 13:33

Interculturele dialoog met islamisering vereenzelvigen. Dat is wel toppunt van angsthazerij.

Another Jack 27 augustus 2013 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kylero (Bericht 6775383)
De aanpassing voor gehandicapten is het enige positieve, de feestdagen die vrij te nemen worden eveneens maar de nieuwe feestdagen zijn voor mij een brug te ver evenals het toelaten v/d hoofddoekplicht in het middelbaar.

Waar zie jij een hoofddoekenplicht?

suqar_7loe 27 augustus 2013 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6775376)

Zie O.T. Waarschijnlijk iets in de aard van 'kiesvee mag onverdoofd geslacht worden'. Kylero zal de koppen wel richting de kaaba plaatsen en Allahoe Akbar roepen.

Amon_Re 27 augustus 2013 13:35

Ik zal me blijven verzetten tegen het onverdoofd slachten van dieren en alle andere religieuze bullshit. Het moet maar eens gedaan zijn met al dat gezeik.

Bollywood 27 augustus 2013 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6775366)

Wat is daar positief aan? Ze zeggen dat er al aanpassingen zijn voor gehandicapten maar niet voor moslims. Dit is zoveel zeggen als "als gehandicapten een lift krijgen, willen wij een moskee in ieder station". Hervorming van de verplichte feestdagen zorgt er enkel voor dat we een verschuiving krijgen. BV allerheiligen wordt vervangen door dag tegen racisme. Ik zelf ben niet katholiek maar iedere x op allerheiligen ga ik wel een bloemetje op het graf van mijn vader gaan leggen. Dit doe ik al 20 jaar en is traditie. Ik zie geen enkele reden om dit af te schaffen, laat staan te vervangen omdat dit een "religieuze" feestdag is.

circe 27 augustus 2013 13:38

Dit is toch al een paar jaren oud? Ik dacht dat dit - nadat de nodige subsidies aan de multiculturele raad werden overhandigd, gewoon terug de vuilnismand werd ingegooid?

jaja zie datum: 08/11/'10

Was maar om ons nog eens de stuipen op het lijf te jagen zeker?

Waarom moeten we op 8 maart verlof hebben? 21 maart en 21 mei verlof hebben?

Ik eis buiten het onverdoofd slachten van schapen op het offerfeest, dat mijn geloof dan ook kan gevolgd worden en dat de boer mijn varken op zijn erf zal mogen slachten.

En verder raad ik mijn kinderen aan om niet meer te gaan werken (ze moeten toch etnisch worden negatief gediscrimineerd), een klein zwarthandeltje in cannabis of zo te beginnen en verder uit de ruif van de solidaire nieuwe werkslaven te leven.

Cyrano 27 augustus 2013 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6775376)

De cyberschandpaal voor deze Orwellianen. Ze mogen geen dag meer rust kennen.
Deze cultuurbarbaren en hun opdrachtgevers moeten zich persoonlijk verantwoorden.

Bollywood 27 augustus 2013 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kylero (Bericht 6775383)

Lees nog eens opnieuw. De wet voor aanpassingen voor gehandicapten is er al, zij willen gewoon dat die wet doorgetrokken wordt naar alle "minderheden". Dus overal dat er faciliteiten zijn voor gehandicapten moeten er ook faciliteiten komen voor moslims om hun geloof te beleiden...

Kylero 27 augustus 2013 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood (Bericht 6775409)
Lees nog eens opnieuw. De wet voor aanpassingen voor gehandicapten is er al, zij willen gewoon dat die wet doorgetrokken wordt naar alle "minderheden". Dus overal dat er faciliteiten zijn voor gehandicapten moeten er ook faciliteiten komen voor moslims om hun geloof te beleiden...

De scheiding van kerk en staat is er, nu volgt dus de binding van moskee en staat.

Kylero 27 augustus 2013 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 6775388)
Zie O.T. Waarschijnlijk iets in de aard van 'kiesvee mag onverdoofd geslacht worden'. Kylero zal de koppen wel richting de kaaba plaatsen en Allahoe Akbar roepen.

You wish

Amon_Re 27 augustus 2013 13:56

Citaat:

In andere woorden: moslims zijn gehandicapten?

circe 27 augustus 2013 14:01

Citaat:

dit wil zeggen dat moslims op gelijk niveau met gehandicapten worden gezet;

Ik wil ook mijn apart stekje, met tapijten en een privé hoekje waar ik mijn eigen smoothie krijg aangeboden met alle privacy. Dus: geen moslims toegelaten, net zomin als ik toegelaten ben op hun private oefenplekje.

In feite blijven al die punten gewoonweg hilarisch (én kostelijk) :

Citaat:

* Op school mag de hoofddoek vanaf de laatste drie jaren van het middelbaar onderwijs gedragen worden. Tot dan blijft hij overal verboden. Maar in het hoger onderwijs moet het altijd kunnen, ook bij de overheid. Alleen niet bij het gerecht, de politie en het leger.
Dus mogen mijn kinderen ook met hun omgedraaide bloempot naar school, mijn buurjongens met hun indianenpluim en ikzelf met mijn kabouter Plopmuts aan het werk. We doen dat allemaal uit vrije wil omdat ons geloof ons daartoe verplicht.

Citaat:

* Om meer mensen uit minderheden aan het werk te krijgen, moeten de overheid én privébedrijven die openbare aanbestedingen willen krijgen, werken met tijdelijke quota. Dan worden mensen uit etnische en culturele minderheden bij gelijke bekwaamheid bij voorrang benoemd.
Grandioos! antwerpen heeft +60% allochtonen binnenkort. De quota zullen dus die bezetting moeten laten zien in het werknemersbestand. Ik zie ze al voor me: m/v (! nietwaar?) dokwerkers mèt sluiers en baarden in de haven, in de burelen ( allemaal viertalig N/E/F/D/ nietwaar), de cafeetje vol met quote sluiermadammen die ons het bolleke Koninck komen brengen (wij werken niet meer wegens te weinig vertegenwoordigd).

Citaat:

* Momenteel verplicht de wet iedereen tot redelijke aanpassingen voor gehandicapten. Zo moet de NMBS haar perrons toegankelijk maken voor blinden en rolstoelgebruikers. Maar die verplichting tot redelijke aanpassingen moet ook kunnen voor culturele en religieuze minderheden. Zo valt niet in te zien waarom werkgevers moslims niet zouden toelaten om hun gebeden te zeggen, als dit mogelijk is binnen het werkschema.
Volledig akkoord. Binnen mijn achturige werkdag zal ik dus - volledig volgens de eisen van MIJN geloof - minstens vier uur moeten spenderen aan het lezen van verschillende romans, kranten en internetfora. Daarvoor zal de werkgever me minsten voorzien van een goede internetverbinding, een rustige plaats met sofa en gedempt gezellig licht, liefst nog met radio/TV voorziening, én een ijskastje met pintje erin.

Citaat:

Vrouwen, die door vrouwelijke artsen willen behandeld worden, moeten dat ook kunnen laten doen. De klinieken moeten daarvoor zorgen, behalve bij spoedopnames.
Helemaal spot on. Bevallingen kunnen worden uitgesteld tot de vrouwelijke vroedvrouw ter beschikking is, maar liefst kunnen ze binnen in huis op de keukenvloer bevallen, dat is meer cultureel eigen (lees ook het boek van Zola waar volgens de eigen culturele gebruiken de vrouw alleen in de keuken werpt, terwijl het hele gezin de koe aan het helpen is in de stal.... we moeten ernaar streven deze hoogstaande cultuur terug in te voeren).

Hoeren die wèl door een mannelijke dokter willen worden geholpen kunnen we apart in een zaal leggen waar ze dan met z'n allen kunnen jammeren tot die éne hoerenloper-mannelijke gynaecoloog eens komt kijken. De rest van de mannelijke gynaecologen worden omgevormd tot besnijdenisartsen.

Mannen die enkel door mannen willen worden geholpen moeten dat ook kunnen, en zij die niet willen dat ze door donkerhuidige mannen worden geholpen krijgen deze keer schadevergoeding in plaats van een veroordeling met boete! (zie rechtspraak CGKR).

knip 27 augustus 2013 14:41

Ik word ook moslim. Blijkbaar kan je daardoor een aantal maatschappelijke voordelen bij halen. te beginnen met dat iedereen racist is. Bij mijn werkgever een hogere pree vragen, indien hij weigert is hij een racist.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be