![]() |
Het Nederlands is na het Engels, de best onderzochte taal ter wereld
Niet het Frans ,maar het Nederlands is na het Engels de best onderzochte taal ter wereld.
http://nieuws.leidenuniv.nl/nieuws-2...gn=nieuwsbrief De Belgicisten onderschatten dit schromelijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Welneen, maar het is daarentegen nu net een Limburger, de humanist Johannes Goropius Becanus uit Maastricht, die in zijn boek Origines Antwerpianae, haarfijn uit de doeken deed dat het Nederlands de enige taal was die direct van de oertaal afstamde en er nog sterk op leek.
En wat is het Nederlands uiteindelijk meer dan algemeen beschaafd Antwerps...:roll: Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
't was de druppel...(grapje) ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
(Sorry het Oosten, kon het niet laten) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Overigens, taalwetenschap is zeer interessant. |
Citaat:
Taalwetenschap is zeker interessant. Maar men moet het ook niet overdrijven, bedoel ermee .. het is maar een taaltje van pakweg 20 á 30 miljoen Nederlandstaligen |
Citaat:
|
Citaat:
De wetenschappelijke waarde gaat veel verder dan het Nederlands alleen. Het heeft wel degelijk internationale betekenis, ook voor andere talen . |
Citaat:
1804: 1 miljard 1927: 2 miljard 1959: 3 miljard 1999: 6 miljard 2011: 7 miljard 2050: 12 miljard (Bron: UN, de UN gaat echter uit van een aantal 9 miljard) |
Citaat:
Nu, wat talen betreft, besef ik meer en weer dat het Esperanto toch een zeer waardevolle poging was (en is). Ik heb dit helaas te laat begrepen. Men zou alle kinderen in het onderwijs, waar ook ter wereld, als tweede taal het Esperanto moeten opleggen. |
Citaat:
Misschien wordt het in de toekomst 1 taal met varianten. Lijkt mij de meest logische ontwikkeling |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In de meeste landen wordt Engels als 2e taal op school geleerd. Esperanto ken bijna niemand. |
Citaat:
Ik ben echter bang voor hen dat het Esperanto maar een paar treedjes staat boven het Klingon wat betreft bruikbaarheid. Met het Engels kan je echter bijna de hele wereld rond prima overweg. Geen enkele reden om het Engels in te ruilen voor het Esperanto, dus. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be