Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Martin terug cel in ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=190903)

Universalia 28 augustus 2013 08:06

Martin terug cel in ...

Artikel

Is volgens mij ook de enige plaats waar zo iemand thuis hoort. :roll:

Citaat:

Opmerkelijk: in haar zoektocht wordt ze bijgestaan door een groep van vijftien ‘vertrouwelingen’. Onder meer de Naamse pastoor George Lamotte, voormalig magistraat Christian Panier en Suzanne Boonen- Moreau, een vroegere rechter van de rechtbank van Namen, vormen het steuncomité.
Ik heb niet de indruk dat er ook maar één ander mens is (die niets misdaan heeft en in de meeste gevallen nog hard werkt om zijn/haar hoofd boven water te kunnen houden) waar men zoveel 'Latijn' in steekt of zoveel hulp aangeboden krijgt van buitenuit.

Integendeel, de gewone brave burger stampt men liever nog wat verder de grond in.:roll:

manta 28 augustus 2013 08:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 6776644)
Artikel

Ik heb niet de indruk dat er ook maar één ander mens is (die niets misdaan heeft en in de meeste gevallen nog hard werkt om zijn/haar hoofd boven water te kunnen houden) waar men zoveel 'Latijn' in steekt of zoveel hulp aangeboden krijgt van buitenuit.

Integendeel, de gewone brave burger stampt men liever nog wat verder de grond in.:roll:

Verhalen over netwerken en betrokkenheid van bekende figuren werden toen van tafel geveegd, mss had men er beter naar geluisterd...

Klojo eerste klas 28 augustus 2013 11:26

En geen enkele van die kwibussen heeft ergens een logeerkamertje vrij ? :?

Mambo 28 augustus 2013 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 6776656)
Verhalen over netwerken en betrokkenheid van bekende figuren werden toen van tafel geveegd, mss had men er beter naar geluisterd...

Idd, ik heb nog nooit geweten dat een gedetineerde een steuncomité van magistraten en pastoors kreeg, laat staan iemand vond.
Ten hoogste en bij uitzondering een korte steunbrief van een politieker die duidelijk afstand neemt van de persoon in kwestie maar een oproep doet voor vrijlating.

Dus achteraf bekeken, zou men beter op voorhand wat aandachtiger geluisterd hebben.
Hier klopt zeker één en ander niet.

meneer 28 augustus 2013 16:05

Citaat:

Artikel

De meeste gevangenen mogen helemaal alleen hun plan trekken als ze buitenkomen, maar deze helleveeg krijgt een steuncomité ? Van pastoors en magistraten ?!!!
W�*t klopt er hier niet ?

Universalia 28 augustus 2013 17:36

Zoals Toon Hermans zaliger het zo mooi wist te omschrijven:

Hier zijn niet nader te omschrijven bestanddelen aan de knikker ... :roll:

cookie monster 28 augustus 2013 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hbvl.be
“Wij helpen haar inderdaad met het zoeken naar een verblijfplaats”, getuigt de 75-jarige Boonen in de Franstalige pers. “Maar nergens wil men haar. Ik vrees dat dat ook moeilijk wordt in België.”

Hoe zou dat nu toch komen ?? :?

Xenophon 28 augustus 2013 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 6777723)

Ze heeft nochtans haar straf gedaan, zo dus haar schuld aan de maatschappij is betaald.

cookie monster 28 augustus 2013 18:52

Dan is't haar verleden dat blijft meeslepen ??
Of vertrouwt men haar niet ??
Of men wil haar helemaal niet ??

meneer 28 augustus 2013 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6777732)
Ze heeft nochtans haar straf gedaan, zo dus haar schuld aan de maatschappij is betaald.

Haar straf had moeten zijn dat men haar in dezelfde vergeetput opsluit als die gestorven meisjes.

Mambo 28 augustus 2013 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 6777739)
Dan is't haar verleden dat blijft meeslepen ??
Of vertrouwt men haar niet ??
Of men wil haar helemaal niet ??

Alle 3?

Mambo 28 augustus 2013 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door meneer (Bericht 6778087)
Haar straf had moeten zijn dat men haar in dezelfde vergeetput opsluit als die gestorven meisjes.

Goh ja...er moet hoop zijn.
Voor iedereen.
Uiteraard niet makkelijk te bevatten, tenzij na een jaartje of meerdere jaartjes in een cel.
Dan snap je het wel.

ouwe knar 29 augustus 2013 01:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 6778131)
Goh ja...er moet hoop zijn.
Voor iedereen.
Uiteraard niet makkelijk te bevatten, tenzij na een jaartje of meerdere jaartjes in een cel.
Dan snap je het wel.

waarom zou iemand in de cel moeten om ook verknipt te worden?en beginnen te redeneren zoals jij ?een normale mens snapt dat nooit ,de vergeetput voor da wijf

Ondernemerke 29 augustus 2013 11:56

Wet is wet en als ze vinden dat ze genoeg gevangenis heeft gedaan dan is dat ook zo maar. Dus waarom terug naar de gevangenis? Omdat de publieke opinie dat vraagt? Iedereen wil een politiestaat met allemaal wetten en regels. Het is nu ook door een wet gekomen dat de vrouw haar straf heeft uitgezeten.

Moest ze er nog wat jonger uitzien en dan nog wat gewillig ik zou ze zelfs in dienst nemen :D En voor alle duidelijkheid : ik keur niet goed wat ze gedaan heeft. Moesten het mijn kinderen zijn ik had er een fortuin tegen aan gesmeten om een moordcontract'je af te sluiten. Wraak brengt ze niet terug maar wraak is het meest zoete genot dat er is!

Anna List 29 augustus 2013 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 6777723)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hbvl.be
“Wij helpen haar inderdaad met het zoeken naar een verblijfplaats”, getuigt de 75-jarige Boonen in de Franstalige pers. “Maar nergens wil men haar. Ik vrees dat dat ook moeilijk wordt in België.”
ah bon ... een beetje inkijk ...

het behaagt Martin blijkbaar naar een beter klimaat te verkassen ...

Anna List 29 augustus 2013 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke (Bericht 6778730)
Wet is wet en als ze vinden dat ze genoeg gevangenis heeft gedaan dan is dat ook zo maar. Dus waarom terug naar de gevangenis? ...

ze moet terug naar de gevangenis omdat ze de opgelegde voorwaarden gaat schenden. zoals ge zegt : wet is wet.

Libro 29 augustus 2013 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke (Bericht 6778730)
Wet is wet en als ze vinden dat ze genoeg gevangenis heeft gedaan dan is dat ook zo maar. Dus waarom terug naar de gevangenis? Omdat de publieke opinie dat vraagt? Iedereen wil een politiestaat met allemaal wetten en regels. Het is nu ook door een wet gekomen dat de vrouw haar straf heeft uitgezeten.

Moest ze er nog wat jonger uitzien en dan nog wat gewillig ik zou ze zelfs in dienst nemen :D En voor alle duidelijkheid : ik keur niet goed wat ze gedaan heeft. Moesten het mijn kinderen zijn ik had er een fortuin tegen aan gesmeten om een moordcontract'je af te sluiten. Wraak brengt ze niet terug maar wraak is het meest zoete genot dat er is!

Ze heeft haar straf niet uitgezeten, ze is voorwaardelijk vrij. En als blijkt dat de voorwaarden niet gerespecteerd worden: terug de doos in. Zo gaat dat nu eenmaal.

Rudy 29 augustus 2013 12:11

Citaat:

Artikel

Michelle Martin is ondertussen een jaar buiten de gevangenis. De kloosterzusters bij wie ze verblijft verhuizen. Ik zie niet in waarom Michele Martin hierdoor terug naar de gevangenis zou moeten. Terug in detentie kost te veel aan de gemeenschap, wetende dat ze geen vlieg zal doen lijden.

Universalia 29 augustus 2013 12:27

Citaat:

Wij zijn niet de schuldigen dat zij misschien terug in de gevangenis zal belanden.
Heeft ze haar eigen aangedaan, geen compassie mee.

Er is totaal geen respect meer voor slachtoffers, familie van en vrienden van deze betreurde mensen.

Misschien zit ze al in Knokke bij de kapper wie weet?

Rudy 29 augustus 2013 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 6778760)

Wij zijn niet de schuldigen dat zij misschien terug in de gevangenis zal belanden.
Heeft ze haar eigen aangedaan, geen compassie mee.

Er is totaal geen respect meer voor slachtoffers, familie van en vrienden van deze betreurde mensen.

Misschien zit ze al in Knokke bij de kapper wie weet?

Universalia. Wat is de bedoeling van het "cijfer 2" op uw afbeelding ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be