![]() |
Regering-Di Rupo was nooit populairder dan nu
Onder het motto 'ze zijn toch zo goed bezig', nog wat propaganda van de regimepers. Helaas geraken ze niet veel verder dan wat holle slogans.
Enkele opvallende quotes: Citaat:
Citaat:
Het volledige artikel vind je hier. |
Wie zich in slaap heeft laten sussen zal wel weer wakker geschud worden als ze hun begroting voor 2014 gaan maken. :mrgreen:
Ze kunnen véél hete aardappels voor zich uitschuiven tot na mei 2014, maar DIE niet. :twisted: |
Dit moet hard aankomen bij de oppositie. Ik voel een oprecht en diep medeleven met hun pijn.
Maar we kunnen het ook positief bekijken : er is dus nog véél werk voor Café Bracke & vrienden. Die kunnen het al die mensen uitleggen hoe verkeerd ze wel zijn als ze de regering wel goed vinden. Siegfried zal blij zijn. |
Citaat:
|
Wie in de lagere school een goeie 5% haalt is "met de hakken over de sloot" geraakt.
Voor een premier die niet meer haalt heet dat: "Elio Di Rupo was nog nooit zo populair". Eigenlijk klopt dat ook gezien Di Rupo in vorige peilingen niet eens met de hakken over de sloot geraakte, maar vierkant gebuisd werd. Nog altijd trouwens, want slechts 3% ziet hem nog langer zitten als premier. De verkiezingen naderen. Meer dan tegenvallende peilingen (die uiterst negatief uitvallen voor Di Rupo en zijn collaborateurs) in een positieve verpakking (proberen) te presenteren is dit niet. Als de media niet meer hebben dan dit om Di Rupo en de zijnen te steunen hebben we niet eens verkiezingen nodig om te weten wat dit soort 'reclame' oplevert. |
Citaat:
|
Citaat:
De oppositie aan franstalige kant? Want enkel daar scoort hij 70%, maar spijtig genoeg is die er niet want enkel Ecolo en FDF zitten daar in de oppositie (de ene omdat ze gerold zijn, de andere omdat ze eigenlijk in de franstalige logica in een cordon zouden thuishoren). De oppositie aan nederlandstalige kant? Naar mijn mening hebben die veel recht van vieren als slechts 1/3 de huidige bewindsploeg terug wil zien na mei 2014! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Krijgen ze hem heel waarschijnlijk nog eens in de maag gesplitst. Een "evenwicht" van 50% in de federale regering is immers niet langer nodig. Toch niet voor de Vlaamse meerderheid.... Petertje en zijn "democraten" kunnen dus hoopvol naar de Belgische toekomst kijken. |
Er staan een paar uitgebreide voetnota's onder het rapport, bijvoorbeeld in
De Standaard van vandaag: COMMENTAAR: DIEPER VALLEN KAN NIET MEER GUY TEGENBOS Citaat:
|
Ze zeggen er toch nooit bij wát ze precies gevraagd hebben en hoeveel mensen effectief geantwoord hebben. Nooit iets over de methode en de ruis daarop.
Hoe dan ook: wie ligt daar van wakker? Goede waar behoeft geen krans. |
Citaat:
maar de topbenoemingen, daar gaan ze zich nog serieus op verkijken! Blijkbaar, volgens La Libre toch, zit het probleem bij de Vlaamse partijen. Zou niet zo onlogisch zijn, die weten dat hun macht aan het breken is en willen nog wat postjes binnen halen. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar al bij al heeft deze federale regering bergen werk verzet in een vrij korte tijd: ons land weer kredietwaardig gemaakt, heeft ze hete communautaire dossiers durven aanpakken en oplossen, de crisis draaglijk proberen te maken voor zoveel mogelijk mensen en toch grote besparingen doorgevoerd, de electriteitsmaatschappijen aangepakt, de asielprocedure in betere banen geleid, het archaïsch onderscheid tussen arbeiders en bedienden afgeschaft, een massa bevoegdheden en geld getransfereerd naar de gewesten, en ga zo maar door. Men moet het toch wel allemaal doen. Niet alles lukt altijd in een coalitieregering. Natuurlijk, vanachter een bureau als journalist dingen afbreken, is gemakkelijk. En schreeuwen op een forum dat niets deugt, is nog gemakkelijker. Zijn bestuursverantwoordelijk opnemen, dat is al heel wat moeilijker, maar het heeft dan wel zijn verdienste. Wie Federaal niets doet zoals de NVA, kan niets verkeerds doen, maar helaas ook niets goeds! Zo, en nu ga ik op vakantie. Maar ik kom terug. Goed uitgerust voor de... 'Big Battle' van 2014. |
Citaat:
|
Citaat:
uiteraard ;-) |
Citaat:
|
liegen ze daar in t oosten allemaal zo =het onderscheid tussen arbeiders en bedienden weggewerkt ,dus ik gaals ex arbeider evenveel pensioen krijgen ,ik kijk er naar uit
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:56. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be