![]() |
NVA lapt Democratie aan zijn laars
Onlangs organiseerde Sint Niklaas een referendum omwille van de plannen tot privatisering van de reinigingsdiensten in Sint Niklaas; de opkomst 10.500 mensen, 87% NEE stemmers.
DeNV-A burgemeester zijn reactie : we voeren de plannen voor privatisering onverkort door. De kracht van verandering. NOG minder te piepen in je eigen stad. En *nog* hebben de meesten niet door dat die N-VA liberaler is dan de liberalen. ![]() |
Ge zijt wat laat met deze topic.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat de sp.a liberaal is klopt. Maar ze zijn niet economisch rechts. |
In de andere thread is al aangetoond waarom het ondemocratisch zou zijn om hier rekening mee te houden.
|
Citaat:
|
Ik heb op het driehoekje geklikt omdat:
- Er reeds enkele draden lopen over dit thema. - Hitler en consoorten hiermee niets te maken hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mensen hoeven zich niet bij de keuze van de vertegenwoordigers neer te leggen, maar dan moeten ze wel gaan stemmen om kenbaar te maken dat ze over die kwestie anders denken dan de vertegenwoordigers die ze kozen. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat ze zich neerleggen bij de keuze van hun vertegenwoordiger die ze zelf kozen is veel logischer dan dat ze zich neerleggen bij wat random mensen uit de gemeente die zijzelf niet gekozen hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ga mijn model nog wat verfijnen. Voor diegenen die bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen nog geen stemrecht hadden en niet komen opdagen, worden de stemmen evenredig beschouwd met de uitslag van het referendum. Voor diegenen die toen wel stemrecht hadden en niet komen opdagen, wordt de uitslag evenredig beschouwd met die van de gemeenteraad. |
Citaat:
|
Citaat:
"U zat in Bali? Wel ja, dat wilt duidelijk zeggen dat je het met mij eens bent." |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:56. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be