Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   onderwijs (https://forum.politics.be/showthread.php?t=191148)

Pericles 2 september 2013 20:17

onderwijs

Eigenlijk een vraagje .
Kan er in het lager onderwijs een kost worden aangerekend voor het gebruik van infrastructuur , zoals bijvoorbeeld de eetzaal ?

Pericles 2 september 2013 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ochtendlicht (Bericht 6785612)

Bij ons vragen ze plots geld voor het gebruik van de eetzaal.
Een eetzaal die door de gemeenschap werd betaald .
Zelfs een bedrijf kan geen geld vragen aan zijn personeel voor het gebruik van de eetzaal , terwijl het bedrijf zelf en niet de gemeenschap deze zaal heeft betaald.

Karel Martel B 2 september 2013 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6785605)
Eigenlijk een vraagje .
Kan er in het lager onderwijs een kost worden aangerekend voor het gebruik van infrastructuur , zoals bijvoorbeeld de eetzaal ?

Waarschijnlijk heb je het over kinderen die EN hun boterhammen EN hun drinken meebrengen. Dan lijkt het me maar normaal dat die daar nog iets bovenop betalen.

Tavek 2 september 2013 20:40

Ik vraag mij af waarom ze het begrip kostenloos onderwijs hebben uitgehold.

Zou er iemand niet eens voor de lol willen procederen ?

Tavek 2 september 2013 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 6785620)
Waarschijnlijk heb je het over kinderen die EN hun boterhammen EN hun drinken meebrengen. Dan lijkt het me maar normaal dat die daar nog iets bovenop betalen.

Waarom ?

Waar moeten die dan gaan eten smiddags ?

In de regen buiten op de speelplaats ?

Pericles 2 september 2013 20:43

Citaat:

Waarom ?
Ik en gij hebben via onze belastingen die zaal wel betaald hé .

spabert 2 september 2013 20:44

Extreem rechts laat zijn ware gelaat zien, de maskers vallen af

spabert, getuige

Pericles 2 september 2013 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 6785622)
Ik vraag mij af waarom ze het begrip kostenloos onderwijs hebben uitgehold.

Zou er iemand niet eens voor de lol willen procederen ?

Ik heb tegen de directeur gezegd : ofwel schrap je die kost van 22,5 euro , ofwel komt de pers.

Ill Duce 2 september 2013 20:47

Citaat:

Een arbeider brengt ook zijn eigen lunch mee naar zijn werk en eet die lunch ook op in de kantine van zijn bedrijf...

spabert 2 september 2013 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6785631)
Ik heb tegen de directeur gezegd : ofwel schrap je die kost van 22,5 euro , ofwel komt de pers.

het pallieterke?
vanwege een fiere vu militant
spabert

Tavek 2 september 2013 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ochtendlicht (Bericht 6785641)
Dat kan. Blijkbaar mag men de dienstverlening (toezicht, maaltijden, verwarming,...) aanrekenen, wel evenredig met de gemaakte kosten.

Het is niet echt sociaal van de school, vind ik. Maar kinderen zijn niet verplicht om hun middag op school door te brengen; ze mogen ook thuis of bij een familielid/kennis in de buurt gaan eten.

Dat gaat hier ook gebeuren indien ze die onnozele regeling doorvoeren.

En we zullen zeker en vast steunkaarten kopen als ze weer voort een of ander centen nodig hebben (not).

Iets wat pijn doet indien gemeenteschool: rel in de pers er over maken en de politiek proberen in te schakelen.

Pericles 2 september 2013 20:58

Citaat:

Dat kan. Blijkbaar mag men de dienstverlening (toezicht, maaltijden, verwarming,...) aanrekenen, wel evenredig met de gemaakte kosten.

Het is niet echt sociaal van de school, vind ik. Maar kinderen zijn niet verplicht om hun middag op school door te brengen; ze mogen ook thuis of bij een familielid/kennis in de buurt gaan eten.

Dat kan allemaal wel zijn maar zelfs een bedrijfsleider die de kantine zelf heeft betaald kan geen "huur" aanrekenen aan zijn werknemers .
Dus , de zaak is eenvoudig : de kost wordt geschrapt of de pers komt.

spabert 2 september 2013 20:59

Alles,sociaal vlaand'ren laat zich weer van zijn beste kant zien

Pericles 2 september 2013 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spabert (Bericht 6785651)
Alles,sociaal vlaand'ren laat zich weer van zijn beste kant zien

Het gaat schoon zijn in de pers . Een school die de leerlingen "huur" voor het gebruik van de kantine aanrekent. ;-)
Nota bene een kantine die de ouders van de gebruiker met hun belastinggeld hebben betaald. ;-)

Zucht 2 september 2013 21:05

Citaat:

Dan kunnen ze ook kosten voor WC-papier aanrekenen. De kinderen kunnen toch ook snel naar huis of bij een kennis op toilet gaan ? :roll:

Pericles 2 september 2013 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 6785664)
Dan kunnen ze ook kosten voor WC-papier aanrekenen. De kinderen kunnen toch ook snel naar huis of bij een kennis op toilet gaan ? :roll:

Dat is het volgende waarschijnlijk.
Dus de zaak blijft vrij eenvoudig : ofwel schrappen , ofwel de pers. ;-)

abramis brama 2 september 2013 21:15

Ik vermoed dat het niet de "huur" van de zaal is die je betaalt, maar de kostprijs van het toezicht. Zover ik weet krijgt een school geen werkingsmiddelen om toezicht te voorzien bij het middageten.

Ill Duce 2 september 2013 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6785672)

Bel gewoon naar een krant of zender.

Scorpio 2 september 2013 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6785672)

Gaat niet veel uithalen vrees ik, de pers er bij halen. Dit gebeurt kennelijk op nogal wat scholen. Ik vind het alvast maar niks.

Tavek 2 september 2013 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama (Bericht 6785678)
Ik vermoed dat het niet de "huur" van de zaal is die je betaalt, maar de kostprijs van het toezicht. Zover ik weet krijgt een school geen werkingsmiddelen om toezicht te voorzien bij het middageten.

De mannen van het secretariaat, werken die geen 8 uren per dag ofzo ?

En leerkrachten hier op het forum vertellen mij steeds dat toezicht houden een taak is die boven op hun 21h lesgeven hoort. Blijkbaar moeten ze daar ook nog eens voor betaald worden ? Wat doet de school met die paar duizend euro per jaar die ze er voor krijgen ? Drank kopen voor de feestjes om half 4 vrijdag ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be