![]() |
Er zijn tsjevenburgemeesters met een Vlaamse reflex
Menen.
West-Vlaanderen, aan de Franse grens, dicht bij Henegouwen. Dit is een vaststelling. Punt van discussie: is het waar of is het waar ? Titel: Nog liever gebarentaal dan Frans aan het loket http://www.standaard.be/plus/ochtend/6 Citaat:
|
Citaat:
Nu, meer algemeen, als men logisch wilt zijn, dan moet men ook logisch blijven: als Nederlands de bestuurstaal is (wat klopt, hè), dan wordt er enkel in het Nederlands gecommuniceerd, niet in "iets" anders, zoals gebarentaal (wat het niet is, hè), of zelfs pictogrammen. Nog algemener, een geluk dat gemeentenloketten er vooral zijn om de burger Ten dienste te staan, maar soit, oude discussie. |
Citaat:
ik dacht dat de taalstrijd gedaan was?? |
Citaat:
Over de taalstrijd heb ik mij, bij weten toch, nooit over uitgesproken. Het is zelfs een discussie waar ik mij zeer weinig in moei. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens, je hebt toch een betrouwbare, liefst wetenschappelijke bron die aantoont wat Franstaligen en Vlamingen over de beslissing in Menen denken? |
Citaat:
|
Wat een bullshit allemaal. Er zijn belangrijkere dingen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En ik stuur me een beetje bij. 't Zijn maar d'ezels die nooit van gedacht veranderen (Gents spreekwoord). Een staatsgrens is het beste middel om verfransing tegen te houden. Geen gegarandeerd middel. Het is duidelijk dat de vorige burgemeester, sos Bossuyt, den boel daar om zeep geholpen heeft. Maar daar gaat het niet over in deze draad. Het gaat er over dat er minstens één tsjeven-burgemeester is, waarmee 'te klappen valt'. . |
Citaat:
Ook gewoon "er zijn" helpt om de kouwe kakpartijen in de juiste richting te duwen...:-D |
Vlaamse reflexen zijn in sommige partijen zaken die slechts vòòr de verkiezingen bovenkomen...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Er was al eerder dit jaar een opstootje...
![]() |
CD&V in pré verkiezingmodus ... niks nieuws onder de zon.
|
Niets zal eigenlijk veranderen. Menen zal nog altijd evenwel Walen en Fransen tellen als nu. Het enige verschil is dat ze in het Nederlands in de gemeente zullen spreken.
|
Waarom kon dat initiatief niet vanaf 02 september 2013?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:52. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be