![]() |
Menen: een verhaal van Hond bijt Man?
Als ik het goed versta heeft de linksmens een probleem met het stadsbestuur in Menen, omdat men daar de taalwet gaat respecteren?
En in Brussel, waar men al jaar en dag zijn gat afveegt met de taalwet, daar heeft men geen problemen mee? Vlamingen, gij hebt niet enkel de politiekers die gij verdient, gij hebt ook de media die gij verdient. |
|
Citaat:
|
Citaat:
Deze linksmens is overigens ook van mening dat de Fransen geen recht tot klagen hebben. De Bretoenen, Occitanen, Elzassers, Zuid-Vlamingen enz. daarentegen... |
Citaat:
|
Ik ben er zeker van dat als President Hollande het gemeentebestuur zou gaan bezoeken dat die lellebelle wel Frans zal spreken.
|
Kan me niet voorstellen dat de Vlaamsche Revolutie zou starten in...euh...Menen.
|
Citaat:
|
De franstaligen moeten altijd voorrechten krijgen. Over rechten en plichten weten ze niets. Zie wat er in Komen gebeurde. De Vlamingen hadden er rechten op een schooltje....
|
Citaat:
Zodoende......Mais bien sure,Monsieur le President. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat zij misschien avondles Italiaans volgt betekent niet dat zij Italiaans MOET praten als mr. Monti opduikt. waarom wordt deze discussie ALLEEN in Vlaanderen gevoerd en ALLEEN als het om het Frans gaat (en niet om Duits, Engels, ...) vanwaar die reflex alsof de Vlaming Frans MOET kennen en ook automatisch MOET toepassen als een franstalige opduikt? en ja, als het om Chinees of russisch zou gaan vind je deze discussie belachelijk, waarom niet bij Frans? gisteren de excuses vd franstalige gehoord? hij volgt les, heeft in Wallonie nooit geen Nederlands gehad, België eindigt aan de taalgrens,... hetzelfde gaat op voor de Chinese asielzoeker, ergo, mevr. lellebelle moet maar chinees praten |
Citaat:
|
Citaat:
een tijd van Moeskroen... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Over 9 maanden zal die adem zéér heet zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
wij zouden het aangenaam vinden, onze franstalige landgenoot die al jaren in Menen woont beschouwt het niet als aangenaam maar als een soort van grondwettelijk recht, bijna een soort natuurwet. wonen wij jaren in polen, dan leren wij gewoon die taal zonder te zeuren |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be