![]() |
Verfransing afremmen door te stoppen met Frans taalonderwijs in Vlaanderen
Doordat de meeste Vlamingen Frans spreken, kunnen alle Walen met hun Frans terecht in de Vlaamse gebieden. Dit vormt voor hun dus geen stimulans om Nederlands te leren. Als niemand in de Vlaamse gebieden Frans spreekt, dan dwing je de Walen om een andere taal te spreken. Vooral in de grensgebieden is het belangrijk dat de Vlamingen geen Frans spreken om het Nederlands te beschermen. Frans is gewoon geen belangrijke taal in de wereld dus het is ook niet nodig om die taal te leren.
|
:thumbsup:
|
Citaat:
Wel vind ik dat Engels sowieso de tweede taal zou moeten zijn, met Frans als derde. Duits en Spaans zijn nochtans grotere talen dan Frans (Duits zeker, vermits dat de lingua Franca van Oost-Europa geworden is). Dan toch maar Duits als derde taal, en Frans 4de. Als de Franstaligen een gelijkaardige oefening doen, kunnen we netjes met elkaar communiceren in het Engels. iedereen content. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nederlanders begrijpen dat niet als ik ze dat zeg, voor hen zou het logisch zijn dat beide kanten elkaars taal zou leren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Sinds wanneer is Nederlands de verplichte tweede taal in de franstalige gemeenschap? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Er was een tijd dat Vlamingen trots waren op hun talenknobbel. Kortzichtig regionalisme dreigt ons dommer te maken. We hebben drie landstalen. Ik vind dat alle Belgen alle drie de talen zouden moeten leren. Engels kan men er nog bij nemen als vierde taal.
Als ik me in internationaal gezelschap bevind, ben ik trots dat ik naast mijn moedertaal behoorlijk wat Frans en Duits en Engels spreek. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be