Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Economie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=179)
-   -   Z-talk met Erik Geenen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=191445)

Txiki 11 september 2013 07:50

Z-talk met Erik Geenen

Heeft er iemand het interview met Erik Geenen in Z-Talk Goossens gezien en beluisterd? Indien ja, wat vind je er van?

Wie het wil zien:
http://kanaalz.knack.be/talk/z-talk-...0392492793.htm

tandem 11 september 2013 07:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6797973)
Heeft er iemand het interview met Erik Geenen in Z-Talk Goossens gezien en beluisterd? Indien ja, wat vind je er van?

Wie het wil zien:

Kan je het ook in een aantal punten samenvatten?

quercus 11 september 2013 08:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6797973)

Wie het wil zien:

Het is inderdaad méér dan degoutant. Maar ja, Servais en de Dexia-zaak hangen aan elkaar vast. En de volgende schakel in die ketting is ACW-Arco. Dus zal de CD&V haar ogen gesloten hebben voor het doorduwen van de Servais-herbenoeming.

Txiki 11 september 2013 08:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tandem (Bericht 6797976)
Kan je het ook in een aantal punten samenvatten?

Ik begrijp je vraag, maar dan zou ik ongewild voor ruis kunnen zorgen wanneer mensen dan afgaan op mijn samenvatting. Het ware beter zelf te kijken en te luisteren naar de primaire bron. Zodat er daarover gepraat wordt en niet over mijn samenvatting.

tandem 11 september 2013 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6797994)
Ik begrijp je vraag, maar dan zou ik ongewild voor ruis kunnen zorgen wanneer mensen dan afgaan op mijn samenvatting. Het ware beter zelf te kijken en te luisteren naar de primaire bron. Zodat er daarover gepraat wordt en niet over mijn samenvatting.

Hoef je niet te doen, ik wacht dan wel even tot de zandstorm hier begint :-)

tandem 11 september 2013 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 6797992)
Het is inderdaad méér dan degoutant. Maar ja, Servais en de Dexia-zaak hangen aan elkaar vast. En de volgende schakel in die ketting is ACW-Arco. Dus zal de CD&V haar ogen gesloten hebben voor het doorduwen van de Servais-herbenoeming.

Oeps, wegwezen hier ...

Txiki 11 september 2013 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 6797992)

Zou het kunnen dat deze reactie gebaseerd is op de titel die gegeven is aan het interview? Indien dat zo is: weet dat die titel het interview geen recht aandoet. Integendeel.

tandem 11 september 2013 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6798034)
Zou het kunnen dat deze reactie gebaseerd is op de titel die gegeven is aan het interview? Indien dat zo is: weet dat die titel het interview geen recht aandoet. Integendeel.

Er is terug hoop, ben benieuwd

Txiki 11 september 2013 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tandem (Bericht 6798067)
Er is terug hoop, ben benieuwd

Ja, die titel is gebaseerd op 1 zinnetje in een interview van een half uur. In pure De Standaard-stijl eigenlijk. Iets waar Roularta (Knack en co) zich meer en meer aan het bezondigen zijn. Verzin een titel die de lading niet dekt en doet vermoeden dat er alweer vooral pittige toogpraat verkocht wordt.

En stoot dus mensen die inhoud, diepgang, stijl en manieren nog belangrijk vinden, gewoon af...

tandem 11 september 2013 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6798077)
Ja, die titel is gebaseerd op 1 zinnetje in een interview van een half uur. In pure De Standaard-stijl eigenlijk. Iets waar Roularta (Knack en co) zich meer en meer aan het bezondigen zijn. Verzin een titel die de lading niet dekt en doet vermoeden dat er alweer vooral pittige toogpraat verkocht wordt.

En stoot dus mensen die inhoud, diepgang, stijl en manieren nog belangrijk vinden, gewoon af...

Is een gekend gegeven, in een kant en klare maatschappij wordt niet meer nagedacht. Deze oppervlakkigheid uit zich dan ook manifest in wat men een 'economische' crisis durft te noemen. De wereld staat wel bol van de economen, zeggen ze. Tiens?

quercus 11 september 2013 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6798034)

Ik heb dat interview aandachtig gevolgd en ik ben akkoord dat het veel meer omvat dan alleen maar de Dexia-Arco-ACW-zaak. Maar dat laatste is toch door de heer Geenen expliciet te berde gebracht? Dus, wat was er dan zo fout aan mijn reactie?

tandem 11 september 2013 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 6798099)
Ik heb dat interview aandachtig gevolgd en ik ben akkoord dat het veel meer omvat dan alleen maar de Dexia-Arco-ACW-zaak. Maar dat laatste is toch door de heer Geenen expliciet te berde gebracht? Dus, wat was er dan zo fout aan mijn reactie?

Ik dacht even dat je alweer een wereldoorlog wou starten, wanneer worden we al die onzin beu? Dexia vandaag uitspreken is als een verzekering voor veel nondialoog, je kan evengoed over God beginnen dan.

Txiki 11 september 2013 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tandem (Bericht 6798087)
Is een gekend gegeven, in een kant en klare maatschappij wordt niet meer nagedacht. Deze oppervlakkigheid uit zich dan ook manifest in wat men een 'economische' crisis durft te noemen. De wereld staat wel bol van de economen, zeggen ze. Tiens?

Ik ben geen econoom. Ik ken daar eigenlijk niks van. Behalve wat iedereen kent, bij wijze van spreken. Vraag mij geen diepgaande analyses op dit terrein.
Maar ik lees wel gretig De Tijd en Trends, bijvoorbeeld, en ik luister graag naar mensen die op dit terrein toch hun waarde getoond hebben. Ik zwijg dan, en luister. Om dan aan kennissen die wél thuis zijn in de materie, mijn vragen te stellen.
Dat levert toffe gesprekken op.

Txiki 11 september 2013 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 6798099)

Mja, ik had even de indruk dat het hele verhaal zich zou gaan beperken tot dat aspect. Sorry.

quercus 11 september 2013 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tandem (Bericht 6798102)
Ik dacht even dat je alweer een wereldoorlog wou starten, wanneer worden we al die onzin beu? Dexia vandaag uitspreken is als een verzekering voor veel nondialoog, je kan evengoed over God beginnen dan.

Goed, ik heb het begrepen. Er hoort over Dexia gezwegen te worden. Voor sommigen is het irriterend dat daaromtrent iets gezegd of geschreven wordt. Vooral dan wanneer het gaat om mensen uit "de beweging".

giserke 11 september 2013 09:46

Als er een ding duidelijk is, en daar heb ik Geenen niet voor nodig, is dat de bankencrisis en de bankenhold-up op de samenleving georkestreerd is.

Ik vrees dat die Geenen zich best laat beschermen, en niet al te veel met zijn wagen rijd.
Ongevallen zijn rap gebeurt.

tandem 11 september 2013 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 6798116)
Goed, ik heb het begrepen. Er hoort over Dexia gezwegen te worden. Voor sommigen is het irriterend dat daaromtrent iets gezegd of geschreven wordt. Vooral dan wanneer het gaat om mensen uit "de beweging".

Het gaat niet over het zwijgen daarover, het gaat over de enorme oppervlakkigheid van dergelijke dossiers. We kunnen mensen slechts adviseren om eerst iets over economie trachten te begrijpen ipv van ons bezig te moeten houden met de absurde neveneffecten als gevolg van het vooral niet begrijpen van wat economie is. Het is als bezigheidstherapie, de therapie werkt voor geen meter maar we blijven wel bezig, begrijp je?

tandem 11 september 2013 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6798107)
Ik ben geen econoom. Ik ken daar eigenlijk niks van. Behalve wat iedereen kent, bij wijze van spreken. Vraag mij geen diepgaande analyses op dit terrein.
Maar ik lees wel gretig De Tijd en Trends, bijvoorbeeld, en ik luister graag naar mensen die op dit terrein toch hun waarde getoond hebben. Ik zwijg dan, en luister. Om dan aan kennissen die wél thuis zijn in de materie, mijn vragen te stellen.
Dat levert toffe gesprekken op.

Dan ben je wellicht bij de gelukkigen die wel iets over economie begrijpen, het diploma van economie leert hoe je chaos kan stichten, sommigen begrijpen dat nog steeds niet. Enfin, het chaos stichten lukt wonderwel, cum laude!!!

giserke 11 september 2013 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tandem (Bericht 6798141)
Dan ben je wellicht bij de gelukkigen die wel iets over economie begrijpen, het diploma van economie leert hoe je chaos kan stichten, sommigen begrijpen dat nog steeds niet. Enfin, het chaos stichten lukt wonderwel, cum laude!!!

Idd, short selling is het enige wat die monsters kennen.
Dat daardoor de economie naar de haaien gaat interesseert hen niet.

tandem 11 september 2013 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6798129)
Als er een ding duidelijk is, en daar heb ik Geenen niet voor nodig, is dat de bankencrisis en de bankenhold-up op de samenleving georkestreerd is. Ik vrees dat die Geenen zich best laat beschermen, en niet al te veel met zijn wagen rijd. Ongevallen zijn rap gebeurt.

Moet je me toch eens proberen uit te leggen, hoe kan iemand die totaal het noorden kwijt is iets orchestreren? Hoor jij ergens harmonische klanken misschien?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be