Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Leuke politieke maatregelen geïnspireerd op voorbeeld van Tobback jr. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=191447)

De schoofzak 11 september 2013 08:43

Leuke politieke maatregelen geïnspireerd op voorbeeld van Tobback jr.

Ik lees in de gva ( http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...-handdoek.aspx )
een leuk, maar voor de rest weinig economisch effectief, voorstel vanwege Tobback jr.
Weinig economisch effectief, maar politiek ... wellicht wel.

Citaat:

"Ik heb twee jaar geleden Vlaanderen voorgesteld om de foto's van bankiers op de achterkant van de belastingbrief te zetten.
Ik daag de mede-forummers uit om soortgelijke effectieve politieke boodschappen her en der te plaatsen.

Ik begin zelf:

Op de achterkant van de treinticketten, twee namen random uit de top tien hoogste lonen van de nmbs, met vermelding hoeveel ze binnenrijven, en hun politieke aanhorigheid.

Op alle publiciteit van belgacom: het loon, foto, politieke aanhorigheid van de grote baas.

Op koekendozen als er foto's van la famille royale staan: hun dotatie in euro's per maand van iedereen die er op staat.

Jullie vinden zeker en vast betere.

.

reservespeler 11 september 2013 08:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6798035)
een leuk, maar voor de rest weinig economisch effectief, voorstel vanwege Tobback jr.

Ik daag de mede-forummers uit om soortgelijke effectieve politieke boodschappen her en der te plaatsen.

Ik begin zelf:

Op de achterkant van de treinticketten, twee namen random uit de top tien hoogste lonen van de nmbs, met vermelding hoeveel ze binnenrijven, en hun politieke aanhorigheid.

Op alle publiciteit van belgacom: het loon, foto, politieke aanhorigheid van de grote baas.

Op koekendozen als er foto's van la famille royale staan: hun dotatie in euro's per maand van iedereen die er op staat.

.

Op de achterzijde van je elektriciteisfactuur een afbeelding van de keizer van Oostende met als achtergrond het windmolenpark.

reservespeler 11 september 2013 08:55

Citaat:

Ik begin zelf:

.

Op de achterzijde van je elektriciteitsfactuur een afbeelding van Freya VDB met de mededeling hoe zij rondgestrooid heeft met groene-stroomsubsidies.

giserke 11 september 2013 09:07

En op de voorkant een afbeelding van de ministers die extra heffingen invoeren.

Amon_Re 11 september 2013 10:40

Waarom wilt Tobback een foto van Patrick op onze belastingsbrieven?

Vette Pois(s)on 11 september 2013 10:44

Hij gaat met een sterk programma naar de verkiezingen.

Ook vindt hijmdat Johan Vandelanotte een goede paus zou zijn.

Zijn soort kent geen schaamte.

Klojo eerste klas 11 september 2013 11:14

(Om Demonen voor te zijn : )
Op de achterkant van het aanslagbiljet van de belastingen de foto van de modale ambtenaar met vermelding van zijn/haar royale pensioen....als je moet betalen
(als je terug krijgt niet, natuurlijk (hier moet nu het 'cool'-smileytje komen, maar ze hebben vandaag mijn pc geoptimaliseerd en er werkt totaal niks meer .... en hier moet nu het 'rolling eyes'-smileytje staan.....)

fonne 11 september 2013 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6798247)
Waarom wilt Tobback een foto van Patrick op onze belastingsbrieven?

Patrick Jansens, Bruno Tuybens, Luc Vanden Bossche, Steve Stevaert, Herman Verwilst, Danny Van De Wynckel, ... Ik denk niet dat de commissie die toeziet op de verkiezingsuitgaven dit door de vingers zou zien. Al die Belgische hobbybankiers die nog snel wat reclame meepikken:roll:

rafkaf 11 september 2013 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 6798293)
Op de achterkant van het aanslagbiljet van de belastingen de foto van de modale ambtenaar met vermelding van zijn/haar royale pensioen....als je moet betalen
(als je terug krijgt niet, natuurlijk (hier moet nu het 'cool'-smileytje komen, maar ze hebben vandaag mijn pc geoptimaliseerd en er werkt totaal niks meer .... en hier moet nu het 'rolling eyes'-smileytje staan.....)

cool ->8-)
rolling eyes-> :roll:

:-)

Svennies 11 september 2013 18:07

Citaat:

maar ze hebben vandaag mijn pc geoptimaliseerd en er werkt totaal niks meer ....

Ze hebben hem toch niet "gebelgificeert" mijn beste...

Dat kan hij alleen maar frans,en is hij bij voorbaat reddeloos verloren...

subocaj 11 september 2013 18:48

Citaat:

(als je terug krijgt niet, natuurlijk (hier moet nu het 'cool'-smileytje komen:smilecol:, maar ze hebben vandaag mijn pc geoptimaliseerd en er werkt totaal niks meer :roll:.... en hier moet nu het 'rolling eyes'-smileytje staan.)

Zo ook goed?

Xenophon 11 september 2013 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 6798865)

Ze hebben er een ordinateur van gemaakt bedoel je?

Svennies 11 september 2013 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6798936)
Ze hebben er een ordinateur van gemaakt bedoel je?

Nee dat zijn diegenen die niet in Europa worden geleverd....

Diegene die ik bedoel heeft het bijkomende label "du Belge "zodat je wéét dat je met een hopeloos exemplaar te maken krijgt...

Jan van den Berghe 11 september 2013 21:29

Citaat:

Als er nu één foto op de achterzijde van de belastingsbrieven moet staan, hoort dat die van Vandenbroecke te zijn. De man die het geld verbrandde.

daiwa 12 september 2013 00:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6798843)
Patrick Jansens, Bruno Tuybens, Luc Vanden Bossche, Steve Stevaert, Herman Verwilst, Danny Van De Wynckel, ... Ik denk niet dat de commissie die toeziet op de verkiezingsuitgaven dit door de vingers zou zien. Al die Belgische hobbybankiers die nog snel wat reclame meepikken:roll:

Over die heerschappen die mede schuldig zijn zwijgt Tobback natuurlijk.

Knuppel 12 september 2013 05:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 6798865)

Verbelziekt is een beter woord voor gebelgificeert. ;-)

Tempura 12 september 2013 14:00

Op de achterkant van een boete voor een lichte (minder dan 10 km per uur te snel, want echte snelheidsduivels mag men gerust streng aanpakken) de foto van een recidiverende crimineel die de politie in diezelfde tijd had kunnen arresteren.

Als je trein vertraging heeft, naast de vertraging ook het totale bedrag dat alle spoortoplui tijdens die vertraging verdienen.

spabert 12 september 2013 17:31

Onze voorzitter heeft duidelijk een gevoelige zenuw heeft geraakt peter.

spabert

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be