thomas1234 |
11 september 2013 22:37 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX
(Bericht 5573098)
Mijn straat is 100 % multicultureel.
Ik zal 't rijtje even afgaan, wonen niet zoveel mensen want 't is 'n doodlopend kort straatje;
Schuin beneden (ik woon op 'n berg), woont 'n half Amerikaans/half Catalaans vrouwtje.
Schuin boven 'n Catalaan/Spanjaard.
Naast mij 'n Catalaan getrouwd met 'n Tsjechische.
Daarnaast 'n Argentijn met 'n Italiaanse vrouw.
Daarnaast 'n Russische met 'n Fransman getrouwd.
Daarnaast 'n Nederlander getrouwd met 'n Duitse.
Daarnaast 'n Nederlander getrouwd met 'n Braziliaanse.
Daarnaast nog paar Russen.
Daarnaast 'n Nederlandse samenwonend met 'n Peruviaan (half Brits/half Indiaans).
Daarnaast nog wat Spanjaarden/Catalanen.
Daarnaast 'n Duitser.
Daarnaast 'n half Roemeen/half Duitser.
Nog 'n Zwitser met 'n Oostenrijkse vrouw.
Dat werkt prima, geen problemen, geen nadelen!
't Is de monoculturele islam die 'n gevaar is voor de multiculturele samenleving, voor verworven rechten en vrijheden, in elk land ter wereld waar islam neerstrijkt staan die rechten en vrijheden op de helling.
't Is niet de multicuturele samenleving die 'n gevaar is voor de samenleving, maar islam die geen enkele andere cultuur duldt naast zich.
|
Uit de hierboven aangehaalde thread vond ik dit bericht toch wel speciaal.
Ik ben het eens met de teneur van deze comment maar de uitdrukkingen worden wel een beetje door elkaar gehaald. Dat is normaal typisch wanneer men het multiculturele model wil verdedigen, dan noemt men de apartheid bv monocultuur.
Die straat met verschillende wereldburgers gedraagt zich als 1 gemeenschap blijkbaar. Net zoals je in de VS mensen van Ierse, Duitse, Engelse, Nederlandse, Spaanse, Afrikaanse,... afkomst hebt en welke zich ondertussen aardig tot een monoculturele gemeenschap hebben gevormd. (Behalve dan de zwarten welke nog gediscrimineerd worden omdat er een sociale segregatie is = multicul).
Hetzelfde als je erasmus studenten tegenkomt. Deze europese burgers gedragen zich alsof ze tot 1 gemeenschap, een europese cultuur horen.
Dit staat dus allemaal in contrast met het multiculturele model dat men verdedigt wanneer men een moslim gemeenschap wil tolereren naast een andere gemeenschap. Dit tolereren lukt met moeite meestal voor enkele jaren, maar in de geschiedenis zijn er geen voorbeelden waar dit niet tot een burgeroorlog uitmond.
Ik moet de straat nog tegenkomen waar een duitse men een algerijn, een nederlandse met een turk, een marrokaanse met een noor en een egyptische met een rus happy naast elkaar leven. Dat zal pas gebeuren als de moslims hun eigen identiteit aanpassen aan die van de andere gemeenschap en zich integreren.
integreren maakt deel uit van de monocultuur en staat haaks op de multicultuur
|