Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Steeds meer studenten trachten van OCMW te profiteren (https://forum.politics.be/showthread.php?t=19149)

Black Girlke 21 augustus 2004 11:18

Steeds meer studenten trachten van OCMW te profiteren

STEEDS MEER STUDENTEN VRAGEN LEEFLOON

Het OCMW krijgt steeds meer studenten
over de vloer die denken in aanmerking
te komen voor een leefloon. Dat meldt
De Morgen.

In de nieuwe wet op het leefloon worden
voor het eerst studenten vermeld. Vele
studenten denken daarom onterecht dat
ze recht hebben op een leefloon.

Daarom gaat Maatschappelijke Integratie
een rondzendbrief versturen die het
hoofdstuk over studenten verduidelijkt.

Een leefloon wordt niet gegeven om een
zelfstandiger leven te kunnen leiden.
Er moet onder meer een duidelijke
relatiebreuk met de ouders zijn en de
student moet bereid zijn om te werken.

Al te goed gekend feit dat rijken zogezegd op hun achttiende de straat op zetten en ze zogezegd alleenstaand zijn om van het OCMW te gaan profiteren, gratis studio, gratis eten, ... allemaal op kosten van vadertje Staat.
Dupe zijn wij de vreemdelingen van al dat geprofiteer die minder krijgen en
het echt nodig hebben...

Henry 21 augustus 2004 11:23

Wat anders te verwachten?

Onze overheid neemt vaak initiatieven die zeer goed bedoeld zijn, maar ook zeer gevoelig zijn voor misbruik. De mensen raken ook steeds meer gewend aan een verzorgingsstaat waar heel veel gratis moet worden gemaakt en waar je niet moet werken om geld te krijgen.

De Belgische bevolking wordt meer en meer een verwende kleuter.
In de plaats van het niet-werken te stimuleren, zou de overheid beter voordelen voorzien voor mensen die werken en belastingen betalen.

rookie 21 augustus 2004 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Black Girlke
Dupe zijn wij de vreemdelingen van al dat geprofiteer die minder krijgen en het echt nodig hebben...

ALLESZEGGEND ...........

james 21 augustus 2004 11:32

Citaat:

het echt nodig hebben...

is dat het enige dat u kan doen? dergelijke provocerende uitspraken posten? zielig.

Mitgard 21 augustus 2004 11:51

de dupe zijn de vlaamse, blanke armen.
die hebben immers concurrentie van de vlaamse rijken en van de 'arme' vreemdelingen, die steeds in de bovenste schuif bij de antiracistische overheid liggen.

zie jij ooit allochtone daklozen of bedelaars?
toevallig zijn dat bijna altijd blanken.

james 21 augustus 2004 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
zie jij ooit allochtone daklozen of bedelaars?
toevallig zijn dat bijna altijd blanken.

dan ben jij redelijk blind. als ik 100 bedelaars ben tegengekomen zijn er 90 allochtonen!

rookie 21 augustus 2004 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door james
dan ben jij redelijk blind. als ik 100 bedelaars ben tegengekomen zijn er 90 allochtonen!

verwar de "beroeps"bedelaars niet met echte daklozen

james 21 augustus 2004 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rookie

beroepsbedelaars? mensen die in opdracht van ne autochtoon moeten gaan bedelen in ruil voor een klein stukje brood en onderdak?

Mitgard 21 augustus 2004 12:07

Citaat:

inderdaad!
het gros van die allochtone 'bedelaars' zijn oosteuropese criminele bendes die heelder netwerken van 'bedelaars' hebben.
typisch zijn de roemeense wijven gekleed in lompen en met een baby op de arm die lopen te jammeren op de meir of aant station in antwerpen. zij werken voor criminele organisaties waar ze hun bedelgeld op het eind van de dag aan afgeven.
GEEF GEEN GELD AAN DEZE BEDRIEGERS!
zij maken het leven van de échte armen alleen maar zwaarder door hun oneerlijke concurrentie.

VL Nationalist 21 augustus 2004 12:08

Citaat:

Al te goed gekend feit dat rijken zogezegd op hun achttiende de straat op zetten en ze zogezegd alleenstaand zijn om van het OCMW te gaan profiteren, gratis studio, gratis eten, ... allemaal op kosten van vadertje Staat.Dupe zijn wij de vreemdelingen van al dat geprofiteer die minder krijgen en het echt nodig hebben...

Wij studenten zullen de staat later wel een pak meer teruggeven. Wij zullen zelfs uw uitkeringen moeten betalen.

james 21 augustus 2004 12:14

Citaat:

inderdaad!
het gros van die allochtone 'bedelaars' zijn oosteuropese criminele bendes die heelder netwerken van 'bedelaars' hebben.
typisch zijn de roemeense wijven gekleed in lompen en met een baby op de arm die lopen te jammeren op de meir of aant station in antwerpen. zij werken voor criminele organisaties waar ze hun bedelgeld op het eind van de dag aan afgeven.
zij maken het leven van de échte armen alleen maar zwaarder door hun oneerlijke concurrentie.

zijn het dan misschien niet de leiders van die bendes en de mensenhandelaars die die bedelaars naar hier gebracht hebben, die moeten aangepakt worden?
en inderdaad ik geef die geen geld. als ik drinken of eten in mijn auto heb liggen krijgen ze dat...

rookie 21 augustus 2004 12:33

Citaat:

beroepsbedelaars? mensen die in opdracht van ne autochtoon moeten gaan bedelen in ruil voor een klein stukje brood en onderdak?

een woord verkeerd in uw statement vervang autochtoon door allochtoon

james 21 augustus 2004 12:55

Citaat:

een woord verkeerd in uw statement vervang autochtoon door allochtoon

nee hoor. het zijn niet altijd buitenlanders die die bendes leiden

LA'er 21 augustus 2004 13:14

Citaat:

STEEDS MEER STUDENTEN VRAGEN LEEFLOON

Het OCMW krijgt steeds meer studenten
over de vloer die denken in aanmerking
te komen voor een leefloon. Dat meldt
De Morgen.

In de nieuwe wet op het leefloon worden
voor het eerst studenten vermeld. Vele
studenten denken daarom onterecht dat
ze recht hebben op een leefloon.

Daarom gaat Maatschappelijke Integratie
een rondzendbrief versturen die het
hoofdstuk over studenten verduidelijkt.

Een leefloon wordt niet gegeven om een
zelfstandiger leven te kunnen leiden.
Er moet onder meer een duidelijke
relatiebreuk met de ouders zijn en de
student moet bereid zijn om te werken.

Al te goed gekend feit dat rijken zogezegd op hun achttiende de straat op zetten en ze zogezegd alleenstaand zijn om van het OCMW te gaan profiteren, gratis studio, gratis eten, ... allemaal op kosten van vadertje Staat.
het echt nodig hebben...

Als u eerst het probleem van de profiteurs binnen de gemeenschap van de vreemdelingen oplost, ben ik er van overtuigd dat diegenen die het écht nodig hebben, zeker niets te kort zullen komen.

voicelesscharlie 21 augustus 2004 13:27

Citaat:

Dat zijn geen bedelaars dat zijn sjacheraars die een loontje en een dak boven hun kop krijgen van het OCMW .Het gene ze met sjacheren verdienen wordt NIET belast.Een leurkaart hebben ze ook al niet ....but who cares ...het zijn toch allochtonen.

james 22 augustus 2004 09:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie
Dat zijn geen bedelaars dat zijn sjacheraars die een loontje en een dak boven hun kop krijgen van het OCMW .Het gene ze met sjacheren verdienen wordt NIET belast.Een leurkaart hebben ze ook al niet ....but who cares ...het zijn toch allochtonen.

daarom dat ik ze snachts in het station ook tegenkom? ik praat die mensen niet goed. maar je moet je eerst eens afvragen waar de oorsprong van het probleem ligt en dan kom je vaak uit bij mensenhandelaars of bendes

circe 22 augustus 2004 09:53

Tiens, zou ik dan toch gelijk hebben gehad?

http://forum.politics.be/showthread.php?t=18836&page=2

Raf 22 augustus 2004 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe
Tiens, zou ik dan toch gelijk hebben gehad?

http://forum.politics.be/showthread.php?t=18836&page=2

Nee.

Cynicus 22 augustus 2004 10:23

Citaat:

inderdaad!

Waarom worden die illegale, vreemde bedelaars dan niet systhematisch door de politie opgepakt om vervolgens zonder pardon te worden teruggestuurd ?

rookie 22 augustus 2004 11:31

Citaat:

daarom dat ik ze snachts in het station ook tegenkom? ik praat die mensen niet goed. maar je moet je eerst eens afvragen waar de oorsprong van het probleem ligt en dan kom je vaak uit bij mensenhandelaars of bendes

ik vrees dat jij niet teveel 's nachts in een station komt. 15 min na het vertrek van de laatste trein word(en) (alle) station(s) afgesloten. Iedereen die zich op dat moment zich nog binnen bevind wordt vriendelijk buitengezet. Soms wordt een oogje dichtgeknepen voor gestrande reizigers (in bezit van een ticket).Hetgeen wat buitengezet wordt zijn voor 90 % Belgen (vaste habituees) die er dan 30 min voor het vertrek van de eerste trein,wanneer het station terug geopend wordt, steevast hun geëigende plaats terug betrekken
Bij extreme koude worden Bru M, C, N en Antwerpen C opengelaten voor de daklozen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be