Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   VRT negeert peiling LLB (NVA 35%) wederom (https://forum.politics.be/showthread.php?t=191581)

Perzik 14 september 2013 08:23

VRT negeert peiling LLB (NVA 35%) wederom

De resultaten van de peiling van LLB waarbij NVA 35.5% haalde werden toen genegeerd door VRT, terwijl de peiling van Ipsos aarin de partij 30.7% haalde meerdere dagen aanbod kwam in het nieuws.

In de terzake van 10/09 doen ze er nog een schepje boven op.
"Het gaat niet zo goed met N-VA.... In de peilingen gaan ze van 40% (peiling LLB)enkele maanden geleden naar 30%(peiling ipsos de morgen le soir)". Hierbij vergeten ze, negeren ze, laten ze bewust de 35%(Peiling LLB) achterwege.

Hemeltergend.

Zeker indien je dit vergelijkt met de titel van DS: "Nieuwe peiling: N-VA zit weer in de lift"

Ik denk dat ze de hype van N-VA willen doorbreken. De boodschap sturen iedereen stemt terug traditioneel, waarom u niet?

Henri1 14 september 2013 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Perzik (Bericht 6802347)
De resultaten van de peiling van LLB waarbij NVA 35.5% haalde werden toen genegeerd door VRT, terwijl de peiling van Ipsos aarin de partij 30.7% haalde meerdere dagen aanbod kwam in het nieuws.

"Het gaat niet zo goed met N-VA.... In de peilingen gaan ze van 40% (peiling LLB)enkele maanden geleden naar 30%(peiling ipsos de morgen le soir)". Hierbij vergeten ze, negeren ze, laten ze bewust de 35%(Peiling LLB) achterwege.

Hemeltergend.

Zeker indien je dit vergelijkt met de titel van DS: "Nieuwe peiling: N-VA zit weer in de lift"

Ik denk dat ze de hype van N-VA willen doorbreken. De boodschap sturen iedereen stemt terug traditioneel, waarom u niet?

Voor N-VA stemmen is hetzelfde als uw stem weggooien. Identiek als voor hun zusterpartij VB.

manta 14 september 2013 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6802359)
Voor N-VA stemmen is hetzelfde als uw stem weggooien. Identiek als voor hun zusterpartij VB.

Zusterpartij klopt niet, 't VB gaat resoluut voor een onafhankelijk Vlaanderen, n-va kiest voor een vu-rolletje in hun dierbaar belgie

Vrijheideerst 14 september 2013 09:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 6802381)
Zusterpartij klopt niet, 't VB gaat resoluut voor een onafhankelijk Vlaanderen, n-va kiest voor een vu-rolletje in hun dierbaar belgie

En hoe gaat het VB dat realiseren? Alle moslims buiten? Dewinter premier?

Bob 14 september 2013 09:14

Citaat:

En dat is dan de boodschap die de vrt, met ons belastingsgeld nota bene, dient te verkondigen ?

abramis brama 14 september 2013 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Perzik (Bericht 6802347)

Hemeltergend.

Op zich irritant, want intellectueel oneerlijk, maar in de feiten kan het wel weer erg leuke TV opleveren wanneer in mei 2014 zal blijken dat de beproefde recepten uit het verleden (de desinformatie en indien mogelijk diabolisering) tegenwoordig niet meer pakken dankzij het internet en de sociale media. De tijd dat iedereen zomaar slikte wat de BRT/VRT en de eigen gazet verkondigde, is al een tijdje voorbij. Mensen krijgen nu via andere wegen wél te zien wat de regimekanalen wensen te verbergen.

Enfin, erg leuke TV dus in 2014, want ze zullen weer niet weten vanwaar die "plotse" ruk naar rechts nu weer vandaan komt. Ik verwacht mij alvast aan een nachtmerrie voor de 4 Vlaamse regimepartijen : zowel VB als N-VA zie ik (fors) groeien ten opzichte van de vorige federale en regionale verkiezingen. Ik verheug me al op de geslagen-hond-gezichten �* la Janssens.

Vrijheideerst 14 september 2013 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama (Bericht 6802399)
Op zich irritant, want intellectueel oneerlijk, maar in de feiten kan het wel weer erg leuke TV opleveren wanneer in mei 2014 zal blijken dat de beproefde recepten uit het verleden (de desinformatie en indien mogelijk diabolisering) tegenwoordig niet meer pakken dankzij het internet en de sociale media. De tijd dat iedereen zomaar slikte wat de BRT/VRT en de eigen gazet verkondigde, is al een tijdje voorbij. Mensen krijgen nu via andere wegen wél te zien wat de regimekanalen wensen te verbergen.

Enfin, erg leuke TV dus in 2014, want ze zullen weer niet weten vanwaar die "plotse" ruk naar rechts nu weer vandaan komt. Ik verwacht mij alvast aan een nachtmerrie voor de 4 Vlaamse regimepartijen : zowel VB als N-VA zie ik (fors) groeien ten opzichte van de vorige federale en regionale verkiezingen. Ik verheug me al op de geslagen-hond-gezichten �* la Janssens.

Misschien kan Gene Bervoets dan ook troost bieden?

Want hoe hilarisch is het niet dat de SP.A richting 10% weggzakt en die stemmen hier NIET worden opgevangen door PVDA, dat misschien 3-4% zal halen?

Supe®Staaf 14 september 2013 11:28

Ik begrijp al die ophef niet.
De VRT is een regimezender, en de N-Va is een anti-establishment-partij.
Ze bekampen dus mekaar, elk met de middelen die ze voorhanden hebben, op de domeinen waar ze mekaar kunnen raken.

peter1962 14 september 2013 11:39

Ik begrijp die ophef ook niet, en nog veel minder waarom TS Perzik nieuws van 6 september dat hier al erg veel aandacht kreeg nu opnieuw in een nieuw draadje post...

spabert 14 september 2013 11:41

Ik begrijp het ook niet

manta 14 september 2013 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 6802385)
En hoe gaat het VB dat realiseren? Alle moslims buiten? Dewinter premier?

Blind, gewoon blind...
Je ziet het voor je ogen gebeuren maar je ziet het niet in... Héél erg.
Dan kan u net als de aanhangers van de andere traditionelen nog duizend keer op op het VB speken, u bent nog steeds aanhanger van een partij die belgië in stand zal houden...
Maar 't is goed hoor, volgend jaar gaan ze eens kijken wat zo'n confederatie is, volgend jaar gaan ze eens zien wie ze vooruitschuiven als mogelijk eerste minister van jullie dierbaar belgië, volgend jaar...:roll:
Dat de n-va geen probleem heeft met de steeds meer oprukkende islam is al langer duidelijk, uw kinderen moeten nu al hallal vreten, binnenkort lopen uw kleinkinderen met een burka rond in een door walen bestuurd belgië. Ze zullen u nogal dankbaar zijn...

rafkaf 14 september 2013 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6802550)
Ik begrijp die ophef ook niet, en nog veel minder waarom TS Perzik nieuws van 6 september dat hier al erg veel aandacht kreeg nu opnieuw in een nieuw draadje post...

Hetgeen u zou moeten begrijpen, begrijpt u zelden... heb ik al opgemerkt.;-)

plakker 14 september 2013 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 6802539)
Ze bekampen dus mekaar, elk met de middelen die ze voorhanden hebben, op de domeinen waar ze mekaar kunnen raken.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6802550)

Wel, ik begrijp het dus wel, ik kan me ook blauw ergeren aan een staatszender die het nieuws verdraait om de nog kneedbare zieltjes te winnen. Ik vind het dan ook triest dat ik hetgeen de topicstarter aanhaalt ook moet uitleggen aan pakweg mijn ouders, die zijn nog van een andere generatie zijn en geloven wat de tv zegt. Maar die mogen wel stemmen, vaak op basis van gekleurde informatie

subocaj 14 september 2013 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 6802746)
Wel, ik begrijp het dus wel, ik kan me ook blauw ergeren aan een staatszender die het nieuws verdraait om de nog kneedbare zieltjes te winnen. Ik vind het dan ook triest dat ik hetgeen de topicstarter aanhaalt ook moet uitleggen aan pakweg mijn ouders, die zijn nog van een andere generatie zijn en geloven wat de tv zegt. Maar die mogen wel stemmen, vaak op basis van gekleurde informatie

Stem je ook blauw met die kleur ergernis?

Henri1 14 september 2013 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 6802398)
En dat is dan de boodschap die de vrt, met ons belastingsgeld nota bene, dient te verkondigen ?

De bevolking dient ingelicht te worden over de ware toedracht van partijen en politici.

Henri1 14 september 2013 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 6802539)

Fixed :
N-VA is een werkgeverspartij.

stuyckp 14 september 2013 16:23

Citaat:

Een stem op de traditio's is een stem op Di Rupo en op uw hangmat.
Dat is pas een weggegooide stem.

stuyckp 14 september 2013 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6802809)
De bevolking dient ingelicht te worden over de ware toedracht van partijen en politici.

En dus ook transparantie te leveren over de transferten.
Oei, u gaat nog uit uw hangmat geschopt worden.

Henri1 14 september 2013 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 6802861)
En dus ook transparantie te leveren over de transferten.
Oei, u gaat nog uit uw hangmat geschopt worden.

Zijn andere landen dan zo transparant ?

Nederland: Transfers Friesland en andere regios ?
Duitsland: Transfers tussen de Bundesländern.
Frankrijk: Transfers naar het arme noorden ?
Italië: Transfers naar het arme zuiden ?

U verteld een hoop onnozele onzin die maar één doel heeft, namelijk uw separatisme rechtvaardigen.

stuyckp 14 september 2013 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6802863)
Zijn andere landen dan zo transparant ?

Nederland: Transfers Friesland en andere regios ?
Duitsland: Transfers tussen de Bundesländern.
Frankrijk: Transfers naar het arme noorden ?
Italië: Transfers naar het arme zuiden ?

U verteld een hoop onnozele onzin die maar één doel heeft, namelijk uw separatisme rechtvaardigen.

Andere landen zijn inderdaad veel en veel transparanter. En zeker Duitsland is dat. U schiet met dit voorbeeld simpelweg in uw eigen voet uit volslagen onwetendheid.
Het is net u die onzin verkoopt om in uw hangmat te kunnen blijven liggen.
Waarom is die transparantie plots zo'n groot probleem voor u ?
U vraagt er begot zelf naar :
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6802809)

Al vergeten misschien ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be