Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Bruno Tobback: "Er is niets links aan een hangmat" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=191598)

rafkaf 14 september 2013 21:45

Bruno Tobback: "Er is niets links aan een hangmat"

Citaat:

Verder in het interview weerlegt Tobback het beeld van de linkse 'hangmatcultuur'. "De basis van solidariteit is dat wie kan werken, ook moet werken. Ik ben het kotsbeu om te horen dat je geen goede linkse bent als je mensen met aandrang vraagt om te gaan werken. Er is niets links aan een hangmat. Hoe kan het links zijn om te zeggen dat mensen hun steentje niet moeten bijdragen? Je moet je verantwoordelijkheid opnemen in de samenleving, dat is de essentie van links."
http://www.demorgen.be/dm/nl/16340/M...-hangmat.dhtml

Heb je dat al ooit iemand horen zeggen? :lol:

spabert 14 september 2013 21:56

Ik begrijp deze draad niet.

spabert
team elio

rafkaf 14 september 2013 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spabert (Bericht 6803101)

spabert
team elio

Citaat:

"Er is niets links aan een hangmat"
Ik ook niet...:-)

De schoofzak 15 september 2013 05:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spabert (Bericht 6803101)

spabert
team elio

Ik zal het uitleggen met een voorbeeldje:

de bisschop zegt dat foefelen met kleine jongetjes niet katholiek is,

maar wat de bisschop doet, verzwijgt, onder de mat veegt, .... dat is wat anders.

.

Hypochonder 15 september 2013 05:34

Tobback is aan het bazelen, zoveel is duidelijk. Ik hoop op een volgende regering zonder links.

BonBon 15 september 2013 06:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rafkaf (Bericht 6803095)

Hij heeft natuurlijk gelijk, links = tegen godsdienst = iedereen aan het werk. Niet iedereen thuis luieren op z'n gebedsmatje.

Nu nog de SPa dat duidelijk maken, die weten het niet meer.

Katholiek Groen die zich links noemt is ook al zo'n lachertje.

non-conformist 15 september 2013 08:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 6803250)
Tobback is aan het bazelen, zoveel is duidelijk. Ik hoop op een volgende regering zonder links.

Ben je zeker dat een andere formatie het beter gaat doen ? Ik alvast niet. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat de huidige formatie het goed doet...

Supe®Staaf 15 september 2013 08:12

Er is niks links aan een hangmat, maar wie erin ligt daarentegen,.....

quercus 15 september 2013 08:40

Citaat:

Zeker in Vlaanderen zou dat perfect te verantwoorden zijn. Wat vertegenwoordigt de SPa nog bij ons? En zelfs als je de stemmen van SPa, PVDA en Groen bijeentelt kom je nauwelijks aan een kwart van het kiezerspotentieel.

subocaj 15 september 2013 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 6803292)
Zeker in Vlaanderen zou dat perfect te verantwoorden zijn. Wat vertegenwoordigt de SPa nog bij ons? En zelfs als je de stemmen van SPa, PVDA en Groen bijeentelt kom je nauwelijks aan een kwart van het kiezerspotentieel.

En dan maar klagen dat die 25% linksen de boel verknoeien.
Die 75% rechtsen daarentegen zijn de brave misdienaren die nooit, maar dan ook nooit beslissingen neemt.
Dat laten ze over aan die 25% linksen.
Besef je zelf niet dat je een ware overstroming aan het zeveren bent?

quercus 15 september 2013 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6803307)
En dan maar klagen dat die 25% linksen de boel verknoeien.
Die 75% rechtsen daarentegen zijn de brave misdienaren die nooit, maar dan ook nooit beslissingen neemt.
Dat laten ze over aan die 25% linksen
.
Besef je zelf niet dat je een ware overstroming aan het zeveren bent?

Dus, als ik u goed heb begrepen, worden in de Vlaamse regering alle beslissingen er in feite doorgeduwd op initiatief van de SPa. Merkwaardig...

Vrijheideerst 15 september 2013 09:45

Citaat:

Hij bazelt graag, denken we maar aan zijn opmerkingen over de pensioenen. Dat die al jaren in rode handen zijn, waaronder die van hemzelf, was even van geen tel.

rafkaf 15 september 2013 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 6803375)
Hij bazelt graag, denken we maar aan zijn opmerkingen over de pensioenen. Dat die al jaren in rode handen zijn, waaronder die van hemzelf, was even van geen tel.

Bwa, links = slinks... :-)

subocaj 15 september 2013 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 6803316)
Dus, als ik u goed heb begrepen, worden in de Vlaamse regering alle beslissingen er in feite doorgeduwd op initiatief van de SPa. Merkwaardig...

Het merkwaardige is dat jullie het zo voorstellen en zelf niet doorhebben hoe onnozel die zever overkomt op mensen met niet veel, maar met een ietsie pietsie verstand.

Jan Meuleman 15 september 2013 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rafkaf (Bericht 6803095)

Populisme, de verkiezingen naderen.

Jan Meuleman 15 september 2013 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6803523)
Het merkwaardige is dat jullie het zo voorstellen en zelf niet doorhebben hoe onnozel die zever overkomt op mensen met niet veel, maar met een ietsie pietsie verstand.

Denk je dat mensen met een ietsie pietsie verstand voor de sossen stemmen?

quercus 15 september 2013 11:40

Citaat:

Dat is natuurlijk ook een methode om de realiteit te ontlopen: iemand die jouw mening niet is toegedaan schofferen en pogen voor te stellen als dommerik. Toch nog maar even uw rood neusje in die realiteit wrijven. Hoeveel procent van het kiezerskorps vertegenwoordigt links in Vlaanderen? Je kunt er niet omheen, ook al zou je dat nog zo graag willen: keer op keer stemt de grote meerderheid van de Vlamingen niet links. En keer op keer wordt ons, via het federale niveau, een links beleid door de strot geramd. Een beleid dat gedicteerd wordt door een PS-gedomineerde francofone minderheid.

Jij reageert daarop met "die zever" omdat doodeenvoudig géén argumenten meer hebt om dat te ontkennen.

rafkaf 15 september 2013 11:56

Citaat:

links = zever

rafkaf 15 september 2013 11:57

Citaat:

links = zever
en
zever = links

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be