Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Amerika hackt Belgisch telecombedrijf (https://forum.politics.be/showthread.php?t=191663)

Nietzsche 16 september 2013 18:45

Amerika hackt Belgisch telecombedrijf

http://www.bnr.nl/nieuws/tech/261709...hackt-belgacom

Waarom neemt geen enkele Europese regering maatregelen tegen de spionnen van de VS?

Europa is ziek.

Bad Attila 16 september 2013 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6805382)
http://www.bnr.nl/nieuws/tech/261709...hackt-belgacom

Waarom neemt geen enkele Europese regering maatregelen tegen de spionnen van de VS?

Europa is ziek.

Omdat er momenteel geen bewijs is?
(al zeg ik er onmiddellijk bij: als het klopt, wordt het inderdaad eens tijd dat wij ook eens onze melktanden laten zien, al was het om een heel heel klein beetje van onze geloofwaardigheid te behouden)

Nietzsche 16 september 2013 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 6805405)
Omdat er momenteel geen bewijs is?
(al zeg ik er onmiddellijk bij: als het klopt, wordt het inderdaad eens tijd dat wij ook eens onze melktanden laten zien, al was het om een heel heel klein beetje van onze geloofwaardigheid te behouden)

Alsof dit de eerste afluisteractie van de vs is........

Zelfs al zou dit niet waar zijn dan nog is dit topic niet irrelevant. Wanneer doen wij eens iets aan de afluisterpraktijken van de VS?

system 16 september 2013 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6805409)

Zelfs al zou dit niet waar zijn dan nog is dit topic niet irrelevant. Wanneer doen wij eens iets aan de afluisterpraktijken van de VS?

De Amerikanen, onze bondgenoten... ! Alleen de Hollanders en de Engelsen geloven dat nog.

Nietzsche 16 september 2013 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 6805424)
De Amerikanen, onze bondgenoten... ! Alleen de Hollanders en de Engelsen geloven dat nog.

:lol:

Jaja, jullie Belgische Dutroux-vriendjes zijn inderdaad compleet onafhankelijk geworden van Amerika. :lol:

Bad Attila 16 september 2013 19:11

Citaat:

Zeer egoïstisch gezien, wat de VS in landen buiten de EU doen, kan mij geen bal schelen. Zolang ze ons gerust laten. ;-)

system 16 september 2013 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6805428)
:lol:

Jaja, jullie Belgische Dutroux-vriendjes zijn inderdaad compleet onafhankelijk geworden van Amerika. :lol:

Wat heeft Dutroux daar nu mee te maken.

JurgenD 16 september 2013 19:13

Zoals ik zei, ze moeten maar geen Microsoft software draaien in hun bedrijven maar op UNIX
draaien, Linux of OSX. Als er 5000 computers geïnfecteerd zijn moet men niet ver zoeken welk
besturingsysteem ze draaien. Gezien ieder bedrijf graag Windows Servertjes, Werkstations die om de haverklap updates uitvoeren via beveiligde verbindingen naar buiten toe enz, is het niet moeilijk dat ze
steeds geïnfecteerd geraken door virii en de gevolgen nu hebben.

Nietzsche 16 september 2013 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 6805437)
Wat heeft Dutroux daar nu mee te maken.

Niets, maar jij deed stoer over Nederland.

Actie reactie, Belg.

system 16 september 2013 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6805439)
Niets, maar jij deed stoer over Nederland.

Actie reactie, Belg.

Ik deed niet stoer. Ik zeg wat is. De Nederlanders en de Engelsen (en soms de Polen, maar dat is al heel wat minder) zijn de Europese lakeien van Uncle Sam.

Nietzsche 16 september 2013 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 6805444)
Ik deed niet stoer. Ik zeg wat is. De Nederlanders en de Engelsen (en soms de Polen, maar dat is al heel wat minder) zijn de Europese lakeien van Uncle Sam.

Nee, Europa is dat.

En België zit ook in Europa.

system 16 september 2013 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6805449)
Nee, Europa is dat.

Maak maar dat ge uw (Amerikaanse) JSF kunt betalen. Want die kost miljoenen. Zou me niet verwonderen dat de PVDA -en vooral Samsom- het knap lastig gaat krijgen met die JSF. En dat uw regering alleen hierdoor al in moeilijkheden gaat komen.

Mahalingam 16 september 2013 19:27

Citaat:

Wanneer doen wij iets aan de afluisterpraktijken van onze eigen overheid? of mag dat niet?

Nietzsche 16 september 2013 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 6805485)
Maak maar dat ge uw (Amerikaanse) JSF kunt betalen. Want die kost miljoenen. Zou me niet verwonderen dat de PVDA -en vooral Samsom- het knap lastig gaat krijgen met die JSF. En dat uw regering alleen hierdoor al in moeilijkheden gaat komen.

Haha, ga je nu serieus over de Nederlandse politiek beginnen?

Nee, In België loopt dat allemaal op rolletjes. Wanneer gaan de Vlamingen zich eindelijk los rukken van de Walen met strikjes? :-D

Vrijheideerst 16 september 2013 19:42

Much ado about nothing.

Klant bij Belgacom (enkel omdat Teleslet een ramp is, mind you) en nooit problemen gehad met dit soort zaken.

kelt 16 september 2013 20:06

Hopelijk horen we straks niet dat Belgacom het probleem op een collectie Chinese servers gevonden heeft.. :oops:

In ieder geval kan dit niet als een trivialiteitje beschouwd worden,temeer daar het,vrees ik,onduidelijk zal blijven of,ten eerste,dit het enige "extra" stukje software is dat in die kolossale hoeveelheden kode zit die tegenwoordig in organisaties omgaat,en ten tweede of wel ten volle kan begrepen worden wat zo een stuk kode allemaal doet....

Datastromen zijn tegenwoordig het levensbloed van de economie,er zijn steeds meer redenen om datastromen weer te beperken,zeker als het om vertrouwelijke zaken gaat...

Men vindt het normaal om geschreven teksten,om reden van vertrouwelijkheid,tenminste in een enveloppe te stoppen alvorens te verzenden.We leren meer en meer dat digitale informatie zelfs geen "enveloppe" heeft.....:-(

Nvalid 16 september 2013 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6805449)
Nee, Europa is dat.

als er 1 europees land is dat de kont likt van Amerika is het wel Nederland,in die mate zelfs dat hun hollands taaltje zelfs doordrenkt is van engelse woorden...

Floozy 16 september 2013 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 6805528)
Much ado about nothing.

Klant bij Belgacom (enkel omdat Teleslet een ramp is, mind you) en nooit problemen gehad met dit soort zaken.

Wat is dat voor een domme uitspraak. Het feit op zich is het probleem. Natuurlijk "ondervind" je hier niks van. Wat had je verwacht misschien? Storing op VTM?

BonBon 16 september 2013 20:26

Voor mij is het wraakroepend dat ons telecom systeem zo makkelijk te kraken is, eigenlijk is het gewoon niet beveiligd.

Nietzsche 16 september 2013 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid (Bericht 6805575)
als er 1 europees land is dat de kont likt van Amerika is het wel Nederland,in die mate zelfs dat hun hollands taaltje zelfs doordrenkt is van engelse woorden...

Nee.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be