![]() |
Mag binnenkort de snelle fiets sneller als de veiligste auto ?
Citaat:
Binnenkort ook met een "gewone" fiets op "gewone" wegen ? Citaat:
. . . . . . . . . . . . . . Citaat:
Citaat:
Met de E-fietsen is dus alles mogelijk: http://www.youtube.com/watch?v=5Db-0...eature=related zelfs de politie te snel af... :oops: |
Fietsen met hulpmotor zijn zeer beperkt.
25km/u max met ondersteuning, en men moet een deel van het vermogen zelf leveren. Ook zijn fietsers zowiezo gelimiteerd tot de wettelijk toegelaten snelheden op de openbare weg, en tot 25km/u op het fietspad. |
Citaat:
|
Citaat:
Op wettelijke basis moeten fietsers idd alle snelheidsbeperkingen opvolgen, maar uiteraard heb ik totnutoe nog nergens van een PV van snelheidsovertreding door een fietser gehoord, mss moet ik nog wat langer googlen... ;-) via forum wegcode: http://wegcode.be/forum/showthread.p...-op-fietspaden |
Zeg Micele, waar heb jij je snelheidstrauma opgelopen?
Waar mensen allemaal een probleem van maken tegenwoordig. Ik vind 70 km/h een uitstekende snelheidslimiet op gewestwegen. Die snelheid laat je nog toe om te reageren op bepaalde onverwachte situaties. |
Citaat:
ik heb mij iets eigenlijk al dikwijls afgevraagd... ik rijd met mijn fiets (zonder e-ondersteuning) gemiddeld tussen de 35 en 40 km/u. moet ik dan de rijbaan op zoals de brommertjes (klasse B max 45) of moet ik op t fietspad blijven zoals brommertjes (klasse A max 25) ik weet het echt niet. |
Citaat:
Als je trouwens naar de opstelling kijkt van de borden, dan merk je ook dat borden 30 km/u in de meeste gevallen niet voor het fietspad gelden. In veel gevallen staat het bord immers links van het fietspad en rechts van de rijbaan. Bijgevolg enkel geldig voor de rijbaan. ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Volgens mij gelden de borden voor de ganse openbare weg (natuurlijk in die richting waar je naartoe rijdt en kijkt, is evident), en een fietspad maakt daar steeds deel van uit, daarbij is het niet altijd verplicht borden steeds rechts van de rijbaan te plaatsen, het kan ook boven de rijbaan; en herhalingsborden mogen zelfs ook op de middenberm of op de plaatsen waar het verkeer het rechtvaardigt. Het fietspad mag dan wel geen deel uitmaken van de rijbaan, maar wel van de openbare weg. En volgens de geest van de wegcode is dat C43-30-bord voor de fietser voldoende zichtbaar, men kan het daar op de foto moeilijk in die haag plaatsen hé. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hier de directe link van art 9 plaats van de bestuurders op de openbare weg, waaronder het fietspad en de (brom)fietsers: http://wegcode.be/wetteksten/secties...gcode/109-art9 Hier de link voor de wegbeheerder of de plaatsingsvoorwaarden verkeerstekens: http://wegcode.be/wetteksten/secties/mb/mb-111076 |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ik rij heel dikwijls op een 90 kmh-weg maar rond de 70 kmh, wat is jouw probleem eigenlijk ? Uiteraard is een 70 kmh-limiet op een vlotte doorstroomweg, en dat zijn gewestwegen meestal, een oneconomische en zelfs vervuilende limiet, dat is wetenschappelijk bewezen, zelfs toen de auto´s minder zuinig waren als nu, zo´n 11 jaar geleden. Link van economisch optimaal gereden snelheden (limiet natuurlijk xx kmh hoger) kan ik je geven. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar als er een zone 30 of fixe 30 komt moet je (beide) 30 kmh respecteren... en in een woonerf 20 kmh (maar daar zal geen fietspad meer liggen); enz... |
Citaat:
maar veilig, logisch is het toch niet helemaal gezien de A en B soms ook gescheiden worden, lijkt me zo ... |
Citaat:
|
Citaat:
Het mooiste voorbeeld zijn rode lichten die links van het fietspad staan: die gelden niet voor de fietsers. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be