Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Alles kaat niet koet! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=191683)

rafkaf 17 september 2013 12:28

Alles kaat niet koet!

We krijgen de laatste tijd niets anders dan optimistische boodschappen naar ons hoofd geslingerd. Wellicht onder invloed van de schitterende resultaten van onze nationale Voetbalploeg (met hoofdletter V. Let op : niet de lette V van Vlaams).

Maar schijnbaar is daar niet iedereen van overtuigd...
Citaat:

De helft van de werkgelegenheid in België is bedreigd door de afbrokkelende concurrentiepositie van ons land, stelt Peeters. Daar moet nog voor de verkiezingen volgend jaar iets aan gebeuren. ‘Iedereen is het erover eens dat aan de loonkost iets gedaan moet worden, zeker nu de economische groei zich als een pril kamerplantje aandient.’ De ploeg van minister-president Peeters vraagt daarom een structurele loonkostenverlaging.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20130917_00745367

De helft van de werkgelegenheid in België is bedreigd door de afbrokkelende concurrentiepositie van ons land... 8O

Wie maakt ons nu in feite blaasjes wijs? De federale regering of Kris Peeters, minister-president van Vlaanderen?

De schoofzak 17 september 2013 12:39

Di Rupo spreekt de waarheid.
Hij zegt immers "de Flamink blijf betaal, alles kaat koet".

.

subocaj 17 september 2013 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rafkaf (Bericht 6806264)
We krijgen de laatste tijd niets anders dan optimistische boodschappen naar ons hoofd geslingerd. Wellicht onder invloed van de schitterende resultaten van onze nationale Voetbalploeg (met hoofdletter V. Let op : niet de lette V van Vlaams).

De helft van de werkgelegenheid in België is bedreigd door de afbrokkelende concurrentiepositie van ons land... 8O

Wie maakt ons nu in feite blaasjes wijs? De federale regering of Kris Peeters, minister-president van Vlaanderen?

Veronderstel eens dat onze politici, bestuurders en CEO's van staats en privé bedrijven het goede voorbeeld zouden moeten geven en allen uit vrije wil 20% inleveren, zou iemand er dan moeite mee hebben met een vééééél lager inkomen, 5% in te leveren?

Ik ben al enkele jaren aan het wachten om mijn 5% in te leveren, want ik heb dit voorstel al meermaals hier op dit forum geponeerd.
Als iedereen de inlevering daarvan laat afhangen, zal die 5% nooit geïnd worden.;-)

Xenophon 17 september 2013 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6806310)
Veronderstel eens dat onze politici, bestuurders en CEO's van staats en privé bedrijven het goede voorbeeld zouden moeten geven en allen uit vrije wil 20% inleveren, zou iemand er dan moeite mee hebben met een vééééél lager inkomen, 5% in te leveren?

Ik ben al enkele jaren aan het wachten om mijn 5% in te leveren, want ik heb dit voorstel al meermaals hier op dit forum geponeerd.
Als iedereen de inlevering daarvan laat afhangen, zal die 5% nooit geïnd worden.;-)

Het probleem is daarbij dat die mensen hun 20% niet eens merken op het einde van het jaar, ze gaan ze daar geen boten minder voor kopen. En de mensen die graag 5% afstaan die kunnen het ook missen, anders zouden ze zo gek niet zijn om het voor te stellen.
De meerderheid echter leeft al in armoede, en die kunnen die 5% niet missen.

Universalia 17 september 2013 13:11

Eeft het ooooooooiiiiit koetttttt gekaaan??? :roll:

Freddie 17 september 2013 13:16

Kris Peeters de luller is toch van de CD&V niet? Zit de CD&V niet in de Federale regering? Wel dat die er iets aan doen! Desnoods stekker eruit!

Universalia 17 september 2013 13:41

Kris Peeters is dat een wielrenner of een marathonloper want dat weet ik even niet juist meer. (grapje hoor maar ik kon het niet laten) :rofl:

Amon_Re 17 september 2013 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6806310)

Inleveren doen we al genoeg. Stop met de absurde verspilling van belastinggeld.

subocaj 17 september 2013 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6806320)
Het probleem is daarbij dat die mensen hun 20% niet eens merken op het einde van het jaar, ze gaan ze daar geen boten minder voor kopen. En de mensen die graag 5% afstaan die kunnen het ook missen, anders zouden ze zo gek niet zijn om het voor te stellen.
De meerderheid echter leeft al in armoede, en die kunnen die 5% niet missen.

Het is juist om diegenen die het niet kunnen en de staatsschuld af te bouwen, dat dit geld dient gebruikt te worden.
Graaigeld zoeken ze maar elders, maar niet bij hun bevolking.

quercus 17 september 2013 16:01

Een interessant recent artikel gaf deze statistische grafiek:

Bron: https://insights.petercam.com/?p=1295

Die tabel over de werkzaamheidsgraad van personen tussen 20 en 64 jaar geeft een mooie illustratie van het niet te ontkennen feit dat Vlaanderen een Noord-Europese economie is, terwijl de Francofonie van het zogezegde "WalloBrux" zich netjes aansluit bij de probleemlanden uit Zuid-Europa. Een andere feit waar dergelijke tabel de aandacht op vestigt is dat zogezegde "Belgische" statistieken (waar gegevens over Vlaanderen en WalloBrux bij elkaar worden gegooid) de facto zinloos zijn.

Don Quichote 17 september 2013 16:04

Neen , het gaat niet goed.

Ik was sinds 1968 op de arbeidsmarkt.
Heb de Vlamingen hard zien werken (*) en braaf te wezen.
*Wereldtop aangaande productiviteit.

Hebben we een goed pensioen?
Hebben we betere wegen?
Hebben we een goede justitie?

We hebben de grootste schuld per hoofd.
Ook wereld-top-niveau.

Waar is het geld?

subocaj 17 september 2013 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote (Bericht 6806505)
Neen , het gaat niet goed.

Ik was sinds 1968 op de arbeidsmarkt.
Heb de Vlamingen hard zien werken (*) en braaf te wezen.
*Wereldtop aangaande productiviteit.

Hebben we een goed pensioen?
Hebben we betere wegen?
Hebben we een goede justitie?

We hebben de grootste schuld per hoofd.
Ook wereld-top-niveau.

Waar is het geld?

Heb jij of ik het?
Kijk eens om je heen en kijk ook eens wie nooit inlevert, dan weet je het.
Maar toch heb jij het verbrast, want het is verdwenen, zeggen ZE.

Don Quichote 17 september 2013 16:50

Het geld is verbrast.

"La Belgique" wordt niet goed bestuurd.

Vroeger niet , nu niet.

We weten wie verantwoordelijk was.

Hypochonder 17 september 2013 16:58

België zal op een bepaald punt veel sneller de dieperik ingaan dan de rest van Europa. Alle belangrijke economische activiteit is aan het verschuiven buiten Europa en de val zal, misschien langzaam, maar zeker volgen. Europa zal een museum worden.

lamenielachen 17 september 2013 17:38

Citaat:

Beiden. Alle 2 egotrippers die niet achterom kijken naar de vernieling en chaos die ze aanrichten.
Alle 2 uit partijen die bekend staan om hun geldhonger ook in het persoonlijk voordeel. Kijk alleen maar naar de laatste jaren.
Beiden uit partijen die in het verleden aan de rand van het fatsoenlijk aanvaardbare het gerecht wisten te ontlopen, met of zonder medewerking van deze laatsten.
In ieder geval het genre mensen waar ik geen zaken zou met doen.
Spijtig genoeg bepalen zij nog altijd wat we zullen moeten bijdragen om hun liederlijk Bachusanaal daar in Brussel in stand te houden.

Vette Pois(s)on 17 september 2013 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 6806558)
België zal op een bepaald punt veel sneller de dieperik ingaan dan de rest van Europa. Alle belangrijke economische activiteit is aan het verschuiven buiten Europa en de val zal, misschien langzaam, maar zeker volgen. Europa zal een museum worden.

Kunnen ze de industrie volledig toespitsen op Rolex horloges en Ferraris.

Voor export welliswaar, Europeanen kunnen gans de dag dan patatten rapen op het veld.

rafkaf 17 september 2013 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6806515)
Heb jij of ik het?
Kijk eens om je heen en kijk ook eens wie nooit inlevert, dan weet je het.
Maar toch heb jij het verbrast, want het is verdwenen, zeggen ZE.

Kan het zijn dat jij tot een populistisch partijtje behoort?:-)

Henri1 17 september 2013 19:02

Citaat:

U bent getuige van de laatste stuiptrekkingen van K. Peeters.
De volgende vlaamse President zal een Sos of Liberaal zijn.

Ook hij ziet de bui hangen.

quercus 17 september 2013 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6806727)
U bent getuige van de laatste stuiptrekkingen van K. Peeters.
De volgende vlaamse President zal een Sos of Liberaal zijn.

Ook hij ziet de bui hangen.

Dat zou pas een echte carnavalsmop zijn! :roll:

Vlad 24 juli 2018 06:30

'Michel saneert structureel niet beter dan Di Rupo'

Blijkbaar is regeren zonder PS minder een staatshervorming dan regeren zonder Verafstoot. :rofl:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be