![]() |
2013 = offerfeest zonder schaap?
Ik hoor in de moslimgemeenschap het geluid om dit jaar geen schaap te kopen. De prijzen liggen al over de 300 euro en daar komt ook nog die nieuwe belasting bij.
Het is de eerste keer dat ik het zo breed meemaak, dus ik acht het mogelijk dat moslims gewoon geld naar het buitenland gaan sturen en hier geen schaap kopen. Is het echter de bedoeling van bepaalde politieke partijen dat dit zo moet gaan? Dus het geld massaal naar het buitenland en de boeren in de problemen brengen? Ik vind het namelijk een rare manier van werken van diegenen die hier eigenlijk van profiteren (belastingen, extra winsten,...). |
Die "nieuwe belasting" is een lokale tax in Mechelen.
En €300 voor een volwassen schaap. Da's nog redelijk, daar een volwassen schaap tussen de 70 en 100 kg weegt voor de "gewone" variantes. Zelfs met een redelijk verspillende slachtmethode moet daar toch 30 kg bruikbaar materiaal vanaf komen. En, het is ook de periode waarin schapenfokkers hun beestjes uit de wei halen, ze krijgen te gemakkelijk vleugels. |
Citaat:
En wat nu in Mechelen is is morgen in Antwerpen. Een boycot is niet meer dan normaal als er een alternatief is: geld sturen naar het buitenland. |
Citaat:
Citaat:
Waarom al die moeite doen? Terwijl een paar halal lamskotelletjes bij de Aldi of lokale halalslager een stuk goedkoper zijn per kilo dan het veel te duur betaalde levende schaap. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Wie zijn eigen vlees wil eten, moet het maar zelf kunnen slachten.
Ik denk dat zo'n traditie niet overroepen mag worden. Ik zou wel stukkie schapenvlees lusten. |
Citaat:
|
Citaat:
Daar heb je organisatie voor nodig die door de staat verzorgd wordt. Ze krijgen hun winsten van de handelaars (btw + belasting op inkomsten). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het gaat hier om de hebzucht van sommige mensen aan de top. |
Citaat:
Minder transport, meer ruimte voor dieren. Ja waarom niet eigenlijk? Waarom moet het dier een lijdensweg meemaken door het te transporteren naar een slachthuis en "vriendelijk te begeleiden" tot de werkelijke daad? Uw diepvriezer steekt snel vol met verse lamskoteletjes en dan moet je misschien maar 2x per jaar slachten. Dat bespaart. De voordelen zijn in ons voordeel ;) Beter 1 tot 2 maal BTW betalen dan elke dag je vlootje vlees omhuld in plastiek te kopen he. |
Citaat:
De evolutie naar een systeem waar de gebruiker betaald voor de kosten lijkt me overigens zonder meer positief, als we dan ook nog eens de uitzonderingsposities voor religie in de wetgeving afschaffen dan zijn we op de goede weg. |
De bloedlust cultuur wil en zal kelen.
|
In plaats van een schaap stel ik voor een aap, Allah geheten......:-):-):-)
|
Citaat:
Laat ons een minder bloederig voorstel geven, bijvoorbeeld het offeren van een teddybeer genaamd Mohammed. |
2 Bijlage(n)
Het beste ware natuurlijk die bloedige barbaarse slachtpartij af te schaffen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be