![]() |
Wallonië annexeren
Stel nu dat het verstand met de jaren komt en Vlaanderen onafhankelijk wordt
maar kheb een vraag, zouden we Wallonië dan niet kunnen annexeren? Wat zouden de Walen het liefst hebben? Een onafhankelijk Vlaanderen en onafhankelijk Wallonië ofwel geannexeerd worden door Vlaanderen? |
Citaat:
|
Wallonië zou zelf het liefst bij Frankrijk gaan, maar of Frankrijk dat wel wil , dat is andere koek. Want Walen zijn nu éénmaal gewend van faciliteiten te eisen en als minderheid beslissingen aan te vechten door de meerderheid genomen, ik kan het mij voorstellen, in Parijs wil men een bepaald wetsvoorstel ten uitvoer brengen en floeps, alarmbelprocedures, belangenconflicten. In Parijs zien ze ook wel hoor wat hun taalbroeders hier allemaal aanrichten. Voor mijn part komt er na de scheiding een Walonbru met natuurlijk de Van Saksencoburgs aan het hoofd.
|
De Walen willen enerzijds wel bij Frankrijk maar anderzijds willen ze toch zo lang mogelijk samen met Vlaanderen België blijven vormen. Zo lang in Vlaanderen de halfzachte, laffe, machtswellustige, zuilgebonden, samenspannende, traditionele politici aan de macht blijven kunnen ze in Wallonië op hun twee oren slapen.
|
Jullie zouden echt een circusmoeten oprichten met waarzeggers, telepathen, alles erop en eraan.
Succes gegarandeerd! :-P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat is in wezen "het Brusselse probleem" in een enkele zin, de Walen krijgen het niet in handen. |
Welkom op het forum Bart
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is zoals xeno zegt . Ze moeten ons 387 miljard euro terugbetalen . Hoeveel vierkante kilometer is dat in feite ? Wat zou zo gemiddeld een vierkante kilometer Waalse grond waard zijn ?
|
Citaat:
In Frankrijk is er geen onbeperkte werkloosheid. Daar krijgt men na drie jaar werklozensteun, geen werkloosheidsvergoeding meer. In België kunnen de werkloze Walen ,voor het grootste deel PS-stemmers,genieten van een onbeperkte werkloosheid dankzij de Vlaamse Transfers. Moest er in Frankrijk ook een onbeperkt werkloosheid bestaan ,dan waren de Walen al lang overgestapt naar Frankrijk.Nu durft de PS dat niet aan . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be