Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Van den Bossche wil woonbonus "grondig maar sociaal hervormen" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=191714)

reservespeler 18 september 2013 11:20

Van den Bossche wil woonbonus "grondig maar sociaal hervormen"

Citaat:

HBVL 18-09-2013 08:43

UpdateEconomie

De kans bestaat dat de Vlaamse regering niet genoeg geld heeft om het huidige systeem van woonbonussen in stand te houden. Dat creëert onzekerheid op de vastgoedmarkt. Tot een stormloop op de banken om nog vlug een lening af te sluiten, leidt dit echter niet.

Vlaanderen heeft geen geld voor belastingvoordeel woonleningen
Peeters: "Bestaande woonleningen blijven behouden, debat over nieuwe"

http://www.hbvl.be/nieuws/economie/a...erdwijnen.aspx

Ik hou alvast mijn hart vast.
Dat mens heeft Gvd de hele groenestroom-economie naar de kloten geholpen.
Nu wil ze de huizenmarkt gaan bespelen.

Man, man, man, waar hebben wij dat aan verdient?

Bollywood 18 september 2013 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 6807405)
http://www.hbvl.be/nieuws/economie/a...erdwijnen.aspx

Ik hou alvast mijn hart vast.
Dat mens heeft Gvd de hele groenestroom-economie naar de kloten geholpen.
Nu wil ze de huizenmarkt gaan bespelen.

Man, man, man, waar hebben wij dat aan verdient?

Hou de portefeuille alvast maar klaar als Freya denkt aan "sociale maatregelen"

De schoofzak 18 september 2013 15:46

Och,
Peeters heeft al orde op zaken gesteld.

.

Scherven A. Mok 18 september 2013 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood (Bericht 6807408)
Hou de portefeuille alvast maar klaar als Freya denkt aan "sociale maatregelen"

Voor éénoudergezinnen en alleenstaanden. Buiten dat het moeilijk zal zijn om misbruiken tegen te gaan vind ik dat ( zelf alleenstaande ;-) ) wel een lovenswaardig initiatief. Echter de laatste jaren trouwt en scheidt men steeds minder uit liefde of haat maar uit financiële berekening. Telkens er wetten dienaangaande veranderen stijgen of dalen trouwerijen en echtscheidingen.
Ik overdrijf natuurlijk een beetje. Zo homo economicus zijn we nu ook weer niet.

kameleon 18 september 2013 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 6807946)
Voor éénoudergezinnen en alleenstaanden. Buiten dat het moeilijk zal zijn om misbruiken tegen te gaan vind ik dat ( zelf alleenstaande ;-) ) wel een lovenswaardig initiatief. Echter de laatste jaren trouwt en scheidt men steeds minder uit liefde of haat maar uit financiële berekening. Telkens er wetten dienaangaande veranderen stijgen of dalen trouwerijen en echtscheidingen.
Ik overdrijf natuurlijk een beetje. Zo homo economicus zijn we nu ook weer niet.

Vrije markt ==> als ge geen huis kunt betalen moet ge het ook niet kopen.

Scherven A. Mok 18 september 2013 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kameleon (Bericht 6807981)

En dan breekt ge maar in in een huis van iemand die er meerdere heeft geërfd zonder er een klop voor te doen. :-D
Vrije markt ==> geen flikken en justitie

kameleon 18 september 2013 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 6807992)
En dan breekt ge maar in in een huis van iemand die er meerdere heeft geërfd zonder er een klop voor te doen. :-D
Vrije markt ==> geen flikken en justitie

Dat wil ik inderdaad. België moet kapot.

Scherven A. Mok 18 september 2013 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kameleon (Bericht 6808016)
Dat wil ik inderdaad. België moet kapot.

Alles naar de kloten :cheer:

Scherven A. Mok 18 september 2013 16:47

Kan er me eigenlijk iemand uitleggen wat het verschil is tussen een fiscale aftrek en een belastingvermindering ?

Raven 18 september 2013 17:05

Waarom stelt men niet in vraag waarom het geld niet mee met de bevoegdheid komt???

Karel Martel B 18 september 2013 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 6808034)
Kan er me eigenlijk iemand uitleggen wat het verschil is tussen een fiscale aftrek en een belastingvermindering ?

Ik vermoed dat een fiscale aftrek de term is voor een aftrek van het belastbaar inkomen i.e. aan de marginale aanslagvoet, en een belastingvermindering een vaste aftrek.

Karel Martel B 18 september 2013 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 6808063)
Waarom stelt men niet in vraag waarom het geld niet mee met de bevoegdheid komt???

Jij stoker jij :-)

Raven 18 september 2013 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 6808034)

Als je werkt aan een normaal loon ga je nooit kennen wat een belastingvermindering inhoudt. En als men de woonbonus gaat afschaffen, evenmin wat een fiscale aftrek is.

Intussen blijven er mensen rondlopen met honderden gronden&huizen in hun bezit, en zijn er totale nietsnutten die de sociale woningen opvullen&afbreken.

de jonge starter die spaart & werkt zal de rekening betalen en zn leven slijten in barre huurwoonsten

Karel Martel B 18 september 2013 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 6808085)
de jonge starter die spaart & werkt zal de rekening betalen en zn leven slijten in barre huurwoonsten

Hij moet maar bij zijn ouders en grootouders die op de traditionele partijen hebben gestemd gaan klagen, voor zover hij het zelf niet heeft gedaan.

gertc 18 september 2013 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 6808063)

En hoe komt het eigenlijk dat ik nog nergens gelezen heb dat Wallonië hun woonbonus niet kan betalen?

Karel Martel B 18 september 2013 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 6808096)
En hoe komt het eigenlijk dat ik nog nergens gelezen heb dat Wallonië hun woonbonus niet kan betalen?

Wallonen wonen in sociale woningen.

Scherven A. Mok 18 september 2013 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 6808080)
Ik vermoed dat een fiscale aftrek de term is voor een aftrek van het belastbaar inkomen i.e. aan de marginale aanslagvoet, en een belastingvermindering een vaste aftrek.

Dat is chinees voor mij. Ik zal wel voor die marginale aanslagvoet in aanmerking komen.

Vrijheideerst 18 september 2013 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kameleon (Bericht 6807981)

Dat is net iets té neoliberaal, maar ik ben wel te vinden voor een inkomensafhankelijke woonbonus. Natuurlijk moet daarbij altijd gekeken worden dat de écht hoge inkomens hier niet of nauwelijks van profiteren, maar dat geldt ook voor de beroepsdoppers. Sociaal-Liberaal, weet je ;-)

Liesbeth mag dan wel niet de meest vriendelijke van gezicht zijn, ze is tien keer bekwamer dan Freya. Al zal Petercam nu wel zijn pen aan slijpen zijn. :magniet:

Scherven A. Mok 18 september 2013 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 6808186)
Dat is net iets té neoliberaal, maar ik ben wel te vinden voor een inkomensafhankelijke woonbonus. Natuurlijk moet daarbij altijd gekeken worden dat de écht hoge inkomens hier niet of nauwelijks van profiteren, maar dat geldt ook voor de beroepsdoppers. Sociaal-Liberaal, weet je ;-)

Liesbeth mag dan wel niet de meest vriendelijke van gezicht zijn, ze is tien keer bekwamer dan Freya. Al zal Petercam nu wel zijn pen aan slijpen zijn. :magniet:

Ik ben ook voor een woonbonus alleen voor mij want ik ben de enige die dat verdient.

Vrijheideerst 18 september 2013 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 6808198)
Ik ben ook voor een woonbonus alleen voor mij want ik ben de enige die dat verdient.

Dat heeft daar geen r...t mee te maken, mijn waarde.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be