Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Justine: 'Gewonnen voor België!' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=19179)

gm10 22 augustus 2004 13:52

Justine: 'Gewonnen voor België!'

Justine: 'Gewonnen voor België!' 22-08-2004 Justine Henin-Hardenne straalde met haar gouden medaille. Ze stak niet onder stoelen of banken dat ze erg genoten heeft van de sfeer in het Belgisch olympisch team.

"Ik heb echt een grootse match gespeeld. Alles verliep bijzonder vlot. Ik vind dit iets helemaal anders dan een Grand Slam. Op de Spelen speel je voor een land, maak je deel uit van een team. In een Grand Slam ben je altijd alleen.

Toen ik de eerste set won, heb ik iets wonderbaarlijks gevoeld. Toen ik op het podium geroepen werd, kreeg ik kippenvel. Pas daar heb ik echt begrepen dat de medaille van mij was. Het belangrijkste voor mij is dat ik opnieuw gezond ben. Ik heb deze week op geen enkel moment druk gevoeld, dat is iets nieuw voor mij. Ik heb hier veel geleerd over mezelf.

Vier jaar geleden kon ik hier niets komen doen, want ik was toen teveel in mezelf gekeerd. Hier heb ik begrepen dat ieder in zijn discipline het beste van zichzelf geeft. Ik heb het geluk dat ik veel aandacht krijg van de media. Dat is niet voor iedereen het geval. Ik heb gezien dat de anderen zich evenveel inspanningen moeten getroosten en dezelfde toegevingen moeten doen.

BLOEMEN VOOR AAGJE

Ik heb mijn bloemen aan Aagje (Vanwalleghem, nvdr) gegeven omdat ze een heel speciaal en ongedwongen iemand is. Voor vanavond had ze nog nooit een tenniswedstrijd live gezien. Toen ik haar zag, kon ik niet anders dan haar het boeket te geven."

"Ik heb hier een unieke week beleefd, samen met alteten die ik enkel kende van op de televisie of van in de krant. Alles verliep direct heel goed. Ik voelde me thuis, volledig geïntegreerd in de groep. Mijn medaille komt zeker ook toe aan al die atleten, en aan de mensen die hen begeleiden", gaf Justine toe. "Ik zal Athene nooit vergeten."

Vlaanderen_onafhankelijk 22 augustus 2004 13:54

Dat is dan heel fijn voor Henin. Maar wat heeft dit te maken met politiek?

Tommy_ 22 augustus 2004 14:01

Maar het mag gezegd worden puike prestatie van Juju.

Vlaanderen_onafhankelijk 22 augustus 2004 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommy_
Maar het mag gezegd worden puike prestatie van Juju.

Natuurlijk. Maar dat is weer een argument naast de kwestie voor het behoud van België...

Het 'Ik ben Belg'-gevoel van bepaalde mensen zijn de enige soort argumenten die de belgicisten kunnen aanhalen. Er is nog altijd geen rationele economische argumentering gekomen voor het behoud van dit land...

Bloxbuster 22 augustus 2004 14:07

Al die Belgische vlaggen, wat mooi die drie kleuren , niemand die nog aan dat communitair geshit dacht

Vlaanderen_onafhankelijk 22 augustus 2004 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bloxbuster
Al die Belgische vlaggen, wat mooi die drie kleuren , niemand die nog aan dat communitair geshit dacht

.

Even een vraagje: wat is er zo mooi aan die Belgische vlag? Ze is even saai als de Duitse, Italiaanse, Nederlandse, Franse, etc etc etc... vlaggen. Gewoon drie kleuren naast elkaar vlammen op een lap stof kan iedereen...

gm10 22 augustus 2004 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Natuurlijk. Maar dat is weer een argument naast de kwestie voor het behoud van België...

Het 'Ik ben Belg'-gevoel van bepaalde mensen zijn de enige soort argumenten die de belgicisten kunnen aanhalen. Er is nog altijd geen rationele economische argumentering gekomen voor het behoud van dit land...

toch wel
wallonie + brussel + vlaanderen = 4

afzonderlijk is het

brussel = 1.5
vlaanderen = 1
wallonie = 0.5

trouwens, het is "ik ben belg"-gevoel is wel erg belangrijk
zonder "ik ben nederlander"-gevoel zie ik ook niet in waarom de zuidelijke nederlandse provincies bij de noordelijke moeten blijven

Tommy_ 22 augustus 2004 14:11

Waarom die verhouding?

gm10 22 augustus 2004 14:16

Citaat:

Waarom die verhouding?

omdat brussel veel te veel geld ziet verdwijnen in waalse en vlaamse zakken in de vorm van lonen

bekijk het zo eens: 500.000 nederlanders werken in vlaanderen maar weigeren er te wonen, en spenderen 95% van hun loon in NL, aldus de NL economie flink vooruithelpend

als brussel onahankelijk kan worden, kan het bv inkomensbelasting heffen op de lonen van vlamingen en walen die er werken maar niet wonen
het kan ook een officieuze vlamingen-kwota invoeren, zodat de lokale bevolking de eerste keuze op de arbeidsmarkt

vlaanderen zou dus verliezen, maar zou ook wallonie niet meer moeten betalen, vandaar de 1

wallonie verliest 2 maal, vandaar de 0.5

Tommy_ 22 augustus 2004 14:23

Maar als Brusslel onafhankelijk word hebben geen toegang meer tot Zaventem en andere zaken. Brussel kan niet zonder de omligende streken.

gm10 22 augustus 2004 14:25

Citaat:

Maar als Brusslel onafhankelijk word hebben geen toegang meer tot Zaventem en andere zaken. Brussel kan niet zonder de omligende streken.

net zoal singapore of monaco of andorra of liechtenstein of san marino
en die lijken het goed te doen

je moet me trouwens eens uitleggen waarom Zaventem zou "wegvallen"

vrijevlaming 22 augustus 2004 14:27

misschien omdat zaventem in vlaanderen ligt?

Tommy_ 22 augustus 2004 14:29

ligt op Vlaams grondgebied. Moest Brussel die eis instellen kan Vlaanderen Brussel blokkeren. Het zou dom zijn om in een impasse te geraken. De lokale bevolking is trouwens niet geschoold genoeg om al de Vlamingen en Walen te vervangen. Ik ben eerder voorstander van Brussel een Europees status te geven. Onafhankelijk van andere landen. Als ze echt de hoofdstad van Europa willen zijn zou dat het beste zijn. En Brussel mag ook niet de hoofdstad zijn van Vlaanderen dat vind ik ook een grote fout van de Vlamingen. Een stad waar nauwelijks Vlamingen zijn.

voicelesscharlie 22 augustus 2004 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gm10
toch wel
wallonie + brussel + vlaanderen = 4

afzonderlijk is het

brussel = 1.5
vlaanderen = 1
wallonie = 0.5

trouwens, het is "ik ben belg"-gevoel is wel erg belangrijk
zonder "ik ben nederlander"-gevoel zie ik ook niet in waarom de zuidelijke nederlandse provincies bij de noordelijke moeten blijven

Wallonie+Brussel+Vlaanderen= 1.5

C uit W 22 augustus 2004 14:35

Als ze het deed voor belgie, waarom wilde ze het publiek dan in eerste instantie niet groeten?

gm10 22 augustus 2004 14:36

Citaat:

ligt op Vlaams grondgebied. Moest Brussel die eis instellen kan Vlaanderen Brussel blokkeren. Het zou dom zijn om in een impasse te geraken. De lokale bevolking is trouwens niet geschoold genoeg om al de Vlamingen en Walen te vervangen. Ik ben eerder voorstander van Brussel een Europees status te geven. Onafhankelijk van andere landen. Als ze echt de hoofdstad van Europa willen zijn zou dat het beste zijn. En Brussel mag ook niet de hoofdstad zijn van Vlaanderen dat vind ik ook een grote fout van de Vlamingen. Een stad waar nauwelijks Vlamingen zijn.

LOL

"brussel die eis instellen"??? ik geloof dat het VL is (althans een deel) dat zelfbeschikkingsrecht eist
dus als VL mag kiezen, mag ook Brussel kiezen, en die kiezen jamais voor VL

en so what dat zaventem in VL ligt? ga je de passagiers die in zaventem landen verbieden om daar te reizen naar brussel? we leven in de 21ste eeuw he vriend

ik ben trouwens ook pro een europe dc rol voor brussel als vlaanderen belgie echt wil doen barsten (wat echter nog een hele tijd veraf ligt, als het ooit kont)

gm10 22 augustus 2004 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Als ze het deed voor belgie, waarom wilde ze het publiek dan in eerste instantie niet groeten?

is dat zo? hoe kom je daarbij?

gm10 22 augustus 2004 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie
Wallonie+Brussel+Vlaanderen= 1.5

en belgie = 3
voila, nog iets straffer dan ik denk, maar de spirit is juist!

Hans1 22 augustus 2004 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk

Dat is de mening van het volk: ze haten de flaminganten en de traditionele politici. Dat kunnen wij als nieuwe politici alleen maar - tot onze vreugde - vaststellen.

Tommy_ 22 augustus 2004 14:42

Nee Vlaanderen kan bv Zaventem stop zetten en ergens anders beginnen. Vlaanderen onafhankelijk, kan vlugger komen dan je denkt. En het zou een mooi compromis zijn dat Brussel een dc rol krijgt want op hun eigen kunnen ze niet werken. Brussel kiest voor het geld, of het nu Europees is of Vlaams, wat kan hen dat schelen ze gaan zich dan wat aanpassen maar ze gaan hun karakter behouden. Daarom is Brussel een slechte keus als hoofdstad van Vlaanderen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be