Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Forumreglement (https://forum.politics.be/showthread.php?t=191916)

Max van Dietschland 22 september 2013 19:42

Forumreglement

http://forum.politics.be/showpost.ph...63&postcount=1

Ik zie dat de moderatie de banpunten heeft afgeschaft en nog wijzigingen heeft aangebracht aan het forumreglement. Op zich geen probleem daarmee want het is jullie forum, maar ik vind wel dat het nieuwe ''reglement" bovenaan bij forumreglement moet vermeld worden. Niet alle forummers hebben bovenstaand bericht gelezen.

Kwestie van duidelijkheid en transparantie.

eno2 22 september 2013 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 6813362)
http://forum.politics.be/showpost.ph...63&postcount=1

Ik zie dat de moderatie de banpunten heeft afgeschaft en nog wijzigingen heeft aangebracht aan het forumreglement. Op zich geen probleem daarmee want het is jullie forum, maar ik vind wel dat het nieuwe ''reglement" bovenaan bij forumreglement moet vermeld worden. Niet alle forummers hebben bovenstaand bericht gelezen.

Kwestie van duidelijkheid en transparantie.

Wat bedoel je? Ik vermoed dat alleen Pontifex modereert zonder het forumreglement te hanteren.

Max van Dietschland 22 september 2013 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6813369)
Wat bedoel je? Ik vermoed dat alleen Pontifex modereert zonder het forumreglement te hanteren.

Dat mag niet, het forumreglement geldt voor iedereen, voor alle gebruikers, maar ook alle moderatoren moeten zich aan het forumreglement houden.

Er kunnen geen verschillende forumreglementen zijn naar gelang de moderator.

eno2 22 september 2013 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 6813396)
Dat mag niet, het forumreglement geldt voor iedereen, voor alle gebruikers, maar ook alle moderatoren moeten zich aan het forumreglement houden.

Ik ben het hartsgrondig met je eens, maar Pontifex is nu eenmaal zo. Wat wil je eraan doen? Als het je niet aanstaat, kan je alleen jezelf bannen...

Koenraad Noël 22 september 2013 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 6813396)

:magniet:

Citaat:

De moderatie is baas over het forum en beslist dus.
Citaat:

De moderatie behoudt zich het recht voor om om welke reden dan ook accounts van gebruikers te beëindigen, te verwijderen of op een andere manier onbereikbaar te maken.
Citaat:

De interpretatie van de forumregels gebeurt door de moderatie.

eno2 22 september 2013 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6813582)
:magniet:

Pontifex verklaart boudweg dat hij het forumreglement HELEMAAL niet gebruikt, dat is nog wat anders dan dat moderatie zich het vanzelfsprekende recht voorbehoudt uitzonderlijk een uitzonderingsmaatregel toe te passen.

Koenraad Noël 22 september 2013 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6813584)
dat is nog wat anders dan dat moderatie zich het vanzelfsprekende recht voorbehoudt uitzonderlijk een uitzonderingsmaatregel toe te passen.

Citaat:

De interpretatie van de forumregels gebeurt door de moderatie.
Citaat:

De moderatie is baas over het forum en beslist dus.

eno2 22 september 2013 22:51

Wat jij citeert zijn vanzelfsprekendheden, dat ze baas zijn.

Dat is nog heel wat anders dan d'office de forumreglementen opzij schuiven. Die hebben dan geen zin of betekenis meer.

Daarmee zit je in de pure willekeur.

(het gaat niet om de interpretatie van de forumregels, maar om het opzijschuiven ervan)

Pontifex 23 september 2013 00:08

Beste,

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 6813362)

Fijn dat u dit nog even onder de aandacht brengt.

Citaat:

Ik zie dat de moderatie de banpunten heeft afgeschaft en nog wijzigingen heeft aangebracht aan het forumreglement.
Klopt niet.
Het banpuntensysteem bestaat nog, maar ik gebruik het niet als hulpmiddel.
Het forumreglement is nog steeds ongewijzigd van kracht.

Citaat:

Op zich geen probleem daarmee want het is jullie forum, maar ik vind wel dat het nieuwe ''reglement" bovenaan bij forumreglement moet vermeld worden. Niet alle forummers hebben bovenstaand bericht gelezen.

Wanneer er een klacht over iemand komt, dan krijgt de betrokken persoon een waarschuwing, én een verwijzing naar de tijdelijk snellere aanpak, die ik wenselijk achtte omdat het forumgebeuren uit de hand liep.

Pontifex.

Pontifex 23 september 2013 00:14

@Iedereen:

Het reglement blijft ongewijzigd van kracht zoals vroeger: geen persoonlijke aanvallen, geen onwettigheden, om het zeer algemeen en bondig te formuleren.

De wijze waarop ik persoonlijk de toepassing ervan afdwing, is ietwat anders, sneller, en harder dan het hier de gewoonte was.
Ik hoop dat dit een tijdelijke noodzaak blijkt.
Eens de ergste uitwassen weggesneden, kunnen we weer wat toleranter worden, en al eens een extra kans geven.

Wie op een normale wijze over politiek komt praten, kan ongestoord zijn gang gaan, en hoeft van mij of het reglement hoegenaamd geen last te ondervinden.

Pontifex

Rudy 23 september 2013 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex (Bericht 6813647)
@Iedereen:

Het reglement blijft ongewijzigd van kracht zoals vroeger: geen persoonlijke aanvallen, geen onwettigheden, om het zeer algemeen en bondig te formuleren.

De wijze waarop ik persoonlijk de toepassing ervan afdwing, is ietwat anders, sneller, en harder dan het hier de gewoonte was.
Ik hoop dat dit een tijdelijke noodzaak blijkt.
Eens de ergste uitwassen weggesneden, kunnen we weer wat toleranter worden, en al eens een extra kans geven.

Wie op een normale wijze over politiek komt praten, kan ongestoord zijn gang gaan, en hoeft van mij of het reglement hoegenaamd geen last te ondervinden.

Pontifex

De moderatie is niet consequent.

Savatage 23 september 2013 12:16

He kijk, daar heb je Rudy weer in een Suggestie&Mededelingen thread. Wie had dat nu gedacht?

Rudy 23 september 2013 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 6813970)
He kijk, daar heb je Rudy weer in een Suggestie&Mededelingen thread. Wie had dat nu gedacht?

jij misschien.

Rudy 23 september 2013 14:29

@mods
Forumgebruikers die worden geband, daar blokkeer je ook gewoonweg het IP-adres van. Jammer maar helaas voor wie onder hetzelfde dak of studentenkot woont.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be