Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Bush vs Kerry: als de Belgen konden kiezen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=19195)

gm10 22 augustus 2004 22:48

Bush vs Kerry: als de Belgen konden kiezen

... kozen ze blijkbaar Kerry

http://www.betavote.com/

Ke Nan 22 augustus 2004 23:09

Ralph Nader ;-)

Sinistra 22 augustus 2004 23:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gm10
... kozen ze blijkbaar Kerry

http://www.betavote.com/

Kerry is een loser. Hij komt qua stijl en mentaliteit nog niet in de buurt van Bush!!

Pietje 23 augustus 2004 00:47

8) Niet dat ik Kerry zo fantastisch vind, MAAR iedereen is beter dan Bush !!!! 8)

senator 23 augustus 2004 01:14

De verhouding van mensen die stemden vanuit de USA is ook wel interessant.

Seba 23 augustus 2004 01:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke
Kerry is een loser. Hij komt qua stijl en mentaliteit nog niet in de buurt van Bush!!

:roll: :roll:
Kerry zijn stijl ligt me ook niet echt, maar hij spreekt tenminste over inhoud terwijl Bush gewoon op leugenachtige wijze op man speelt, de aandacht zoveel mogelijk van irak wegtrekt en de bevolking maar blijft misleiden..

Isegrim 23 augustus 2004 02:40

Laat de "belgen" maar voor hun eigen deur vegen ipv de Amerikanen de les te spellen inzake democratie.

parcifal 23 augustus 2004 08:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Isegrim
Laat de "belgen" maar voor hun eigen deur vegen ipv de Amerikanen de les te spellen inzake democratie.

Aaah, en in welk opzicht spellen wij de amerikanen de les inzake
democratie?

Ik heb mijn opinie, jij hebt jouw opinie.
Dit is nog iets anders dan de les spellen.

Antoon 23 augustus 2004 12:04

Volledig irrelevante informatie. Belangrijk is dat de Amerikanen op Bush stemmen.

gm10 23 augustus 2004 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Volledig irrelevante informatie. Belangrijk is dat de Amerikanen op Bush stemmen.

Volledig irrelevante post. Als het je niet interesseert wat buitenlanders denken over bush, fijn, maar buitenlanders kunnen er wel over discussieren zonder dat ze jouw zegen nodig hebben.

Antoon 23 augustus 2004 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Volledig irrelevante post. Als het je niet interesseert wat buitenlanders denken over bush, fijn, maar buitenlanders kunnen er wel over discussieren zonder dat ze jouw zegen nodig hebben.

Gelijk heb je. We kunnen er zoveel over discutteren als we willen. Want dankzij de Amerikanen hebben we hier het recht op vrije meningsuiting.

Maar dat neemt niet weg dat de mening van de Belgen in deze verkiezingen volledig irrelevant is, gezien de Belgen toch niet meekiezen.

Je moet je niet zo "aangevallen" voelen, hé?

Phrea|K 23 augustus 2004 21:30

Nu, vrije meningsuiting is niet bepaald een hoog goed voor Bush & co (Patriot Act en dergelijke). Als Amerikaan zou ik op de Libertarian Party stemmen, de enige partij die de Amerikaanse Waarden hoog in het vaandel draagt. :lol:

Sam 23 augustus 2004 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
8) Niet dat ik Kerry zo fantastisch vind, MAAR iedereen is beter dan Bush !!!! 8)

Kerry is zelf ook voor de oorlog in Irak te vinden.

Wat is je punt nog?

Staat het kapsel van Bush je niet aan?

Pfff

Zoals alle partijen beter zijn dan het Blok zeker... Qua argumentatie zit je keigoed man!

Net het level van een 12-jarige bereikt!?!

Seba 23 augustus 2004 22:15

Citaat:

het is vooral belangrijk dat de Amerikanen niet op Bush stemmen, als was het maar om Amerika wat rust te gunnen, haar imago terug wat bij te schaven (vergelijk maar eens 9/11-nu), en die ondemocratische religieuze fundamentalisten (uitstellen verkiezingen, homohuwelijk bij Grondwet alten verbieden, PAtriot act,....) uit eht Witte Huis te houden..

jehann 23 augustus 2004 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sam

Wat is je punt nog?

Ik kan wel niet voor Pietje spreken maar toch,
Er zijn ook andere redenen dan de oorlog om voor een bepaalde kandidaat te zijn hé. Zoals bevoorbeeld:
- geen ondertekening Kyoto
- gebrek aan diplomatie (betrekkingen met europa zijn verwatert onder Bush, huidige toestand in Venezuela, N-Korea, Iraq, Iran, ...)
- het deficit in de Amerikaanse industrie
- ontwikkeling mini-nukes, of dat rakettenschild
- ...

Citaat:

Zoals alle partijen beter zijn dan het Blok zeker... Qua argumentatie zit je keigoed man!

Stoer he, zo iemand afbreken die enkel zijn mening gaf, maar niet de kans krijgt ze te funderen. Gemakkelijk om iemand een mening in de mond te leggen en hem daarvoor beledigen.

Ik zal dus maar preventief direct mijn argumentatie erbij posten vooraleer ik anders ook gestigmatiseerd wordt als een 12-jarige 8O
Ik zou dus Kerry stemmen vnl. omdat ik denk dat hij bekwamer is om de spanningen die er zijn ontstaan tussen de VS en de rest van de wereld (en dus ook de Europeaan aangaan) weg te werken. Of dat zal blijken weet ik niet, maar in elk geval begint hij met een nieuwe lei (en Bush niet)

parcifal 24 augustus 2004 08:46

Citaat:

Wat is je punt nog?

Staat het kapsel van Bush je niet aan?

Pfff

Beste Sam, uw reactie op pietje is eerder het niveau van de kleuterschool.
U kunt blijkbaar niet begrijpend lezen want anders
had je wel gesnapt waar de smileys in piet's berichje voor staan.

k9 24 augustus 2004 08:56

Citaat:

Gelijk heb je. We kunnen er zoveel over discutteren als we willen. Want dankzij de Amerikanen hebben we hier het recht op vrije meningsuiting.

En de amerikanen dankzij ons, je punt?

Citaat:

Maar dat neemt niet weg dat de mening van de Belgen in deze verkiezingen volledig irrelevant is, gezien de Belgen toch niet meekiezen.
Wel ik herinner mij nog zoiets als de vorige verkiezing waar europa druk zette op bush door de export van bepaalde staten te belasten die op het randje waren.

Sam 24 augustus 2004 11:00

Als begint nu wel stillaan door te sijpelen dat Kerry Ketchup niet de verwachte Mesiah voor US wordt,

Bush wordt herverkozen :)

k9 24 augustus 2004 11:04

Citaat:

Als begint nu wel stillaan door te sijpelen dat Kerry Ketchup niet de verwachte Mesiah voor US wordt,

Bush wordt herverkozen :)

zou ik niet weten :

http://www.electionprojection.com/elections2004.html

Ik hoop nog op kerry, hij is misschien niet beter maar daar kunnen we nog hopen :-)

Jonas Elossov 24 augustus 2004 15:47

Bah, kiezen tussen de havikken van het pentagon, en het heinz-imperium... Kiezen tussen tweelingen, die beiden vijandig zijn voor de amerikaanse bevolking en de wereldbevolking is niet bepaald een democratisch proces he...

Nog iets, is het democratisch, dat nog geen 5% van de wereldbevolking kiest voor de vent die de wetten over de 5 miljard inwoners zal dicteren?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be