Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Oprichting van een INTERFEDERAAL INQUISITIECENTRUM (https://forum.politics.be/showthread.php?t=191993)

graaf de bethune 24 september 2013 17:14

Oprichting van een INTERFEDERAAL INQUISITIECENTRUM

Zojuist heeft de federale regering ingestemd met de oprichting van een Interfederaal Inquisitiecentrum met zowel bevoegdheden over gans belgie als bevoegdheid over de gewesten. Dus de GeDaPo(Gedachtenpolitie) behoort nu ook tot het federale niveau. Dus vanaf nu hebben we de Fed Pol en de Fed Ge Da Po. De commissaris generaal van dit centrum zal naar alle waarschijnlijkheid Jozefke Van Dewitte's zijn .

Another Jack 24 september 2013 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune (Bericht 6815490)
Zojuist heeft de federale regering ingestemd met de oprichting van een Interfederaal Inquisitiecentrum met zowel bevoegdheden over gans belgie als bevoegdheid over de gewesten. Dus de GeDaPo(Gedachtenpolitie) behoort nu ook tot het federale niveau. Dus vanaf nu hebben we de Fed Pol en de Fed Ge Da Po. De commissaris generaal van dit centrum zal naar alle waarschijnlijkheid Jozefke Van Dewitte's zijn .

Ben je er nog?

alberto 24 september 2013 17:30

De jaren 40 komen terug, triestig.

Zipper 24 september 2013 17:54

Citaat:

Het is niet de Federale Regering maar de Parlementaire Kamercommissie Binnenlandse Zaken die de "Interfederalisering" van het CGKR heeft goedgekeurd.

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...entrum-op.aspx

Ook de N-VA stemde met de meerderheid mee.

Eduard Khil 24 september 2013 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alberto (Bericht 6815504)
De jaren 40 komen terug, triestig.

gelukkig is er een partij die ons daarvan wil redden door ons terug te brengen naar de jaren dertig. trololololo

alberto 24 september 2013 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 6815591)
gelukkig is er een partij die ons daarvan wil redden door ons terug te brengen naar de jaren dertig. trololololo

ja, ik weet het jong, iedereen terug met paard en kar als het van die partij afhangt.

Amon_Re 24 september 2013 18:52

"De Raad van Bestuur van het nieuwe interfederale centrum bestaat uit 21 leden, op één na evenveel vrouwen als mannen. Er zullen op ook evenveel Nederlandstaligen als Franstaligen zetelen, maar er komt één Duitstalige bij die onder de Franstaligen valt. Voor discriminaties op grond van geslacht en op grond van taal is het nieuwe IFC echter niet bevoegd. Wat met het Instituut voor de Gelijkheid van Vrouwen en Mannen gebeurt is niet duidelijk."

Discriminatie van de Duitstalige! Ah wacht, dat mag nog altijd...

cookie monster 24 september 2013 20:00

Iedere mens heeft recht op een eerlijke & gelijke behandeling ,
maar JDW spreekt zichzelf tegen:
https://www.google.be/search?q=wie+v...el+zuuke&meta=

buitenlander 25 september 2013 07:32

Ohh brother, where art thou?

subocaj 25 september 2013 07:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alberto (Bericht 6815613)
ja, ik weet het jong, iedereen terug met paard en kar als het van die partij afhangt.

Files opgelost. Zeg nu niet dat er geen voordelen zijn aan paard en kar.

buitenlander 25 september 2013 07:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6816108)
Files opgelost. Zeg nu niet dat er geen voordelen zijn aan paard en kar.

Die stoten veel methaan uit.

cookie monster 25 september 2013 15:10

Nu dat weer :-o !!

WetIsWet 25 september 2013 19:44

Citaat:

'Interfederaal' wat is dat voor een onding? Inter staat toch altijd voor tussen terwijl intra staat voor binnenin. Met andere woorden een intrafederaal centrum zou ik verstaan, een intergewestelijk centrum zou ik ook verstaan, maar interfederaal ... Welke andere federale staat doet mee misschien?

IDIOTEN!

Xenophon 25 september 2013 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet (Bericht 6816725)
'Interfederaal' wat is dat voor een onding? Inter staat toch altijd voor tussen terwijl intra staat voor binnenin. Met andere woorden een intrafederaal centrum zou ik verstaan, een intergewestelijk centrum zou ik ook verstaan, maar interfederaal ... Welke andere federale staat doet mee misschien?

IDIOTEN!

Interfederaal is specifiek voor een unionistisch federale staat.

Max van Dietschland 25 september 2013 20:06

De oprichting van een kerkelijke inquisitie zou ik wel zien zitten. Kwestie van de godslastering en de talrijke ketterijen aan te pakken.

cookie monster 25 september 2013 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 6816741)
De oprichting van een kerkelijke inquisitie zou ik wel zien zitten.

Jij bent dus voorstander van een geloofsgeloof & kerkelijke wetten ??
Ik ben tegen elke vorm van kerkelijke macht of geloofsgeloofmacht !!!!
Het geloofsgeloof is een en al een verzonnen hypnose om mensen
onder de knoet te houden voor een stel halve wacko's !!!!

Citaat:

Kwestie van de godslastering en de talrijke ketterijen aan te pakken.

Oh ?? Zolang er geen bewijzen van bestaan van zo'n hemels vadertje
is het laster om mensen te beschuldigen van zulke lastering !!!!
Zonder bewijzen van bestaan wordt/is het dus rien de knots !!!!

BWarrior 25 september 2013 21:36

Hoezo: dat mocht van Europa niet meer?

Citaat:

(bron: GVA)
Kamercommissie richt interfederaal discriminatiecentrum op

24/09 Binnenland De Kamercommissie Binnenlandse Zaken keurde zopas de 'interfederalisering' van het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding (CGKR) goed. Er werd amper een kwartier over gediscussieerd. Alleen het VB stemde tegen, N-VA stemde met de meerderheid mee.

Zoals geweten wordt het huidige Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding (CGKR) gesplitst in twee stukken: er komt één "interfederaal centrum" om de strijd tegen alle discriminaties te voeren. Dat interfederaal centrum zal bevoegd zijn voor discriminaties in België, maar ook in de deelstaten (Vlaanderen, Wallonië…). Momenteel is het huidige CGKR van Jozef De Witte alleen bevoegd voor de strijd tegen discriminatie in federale zaken, niet bij de Lijn, in het onderwijs, in de Vlaamse administratie, de Vlaamse welzijnssector e.d. Dat mocht niet meer van Europa.

peter1962 25 september 2013 23:04

Citaat:

De oprichting van een kerkelijke inquisitie zou ik wel zien zitten. Kwestie van de godslastering en de talrijke ketterijen aan te pakken.

Bij godslastering kan ik me wel wat voorstellen, gezien ik het trouw alle dagen pratikeer. Maar wat bedoel je met 'ketterijen' ?

meneer 25 september 2013 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6816964)
Bij godslastering kan ik me wel wat voorstellen, gezien ik het trouw alle dagen pratikeer. Maar wat bedoel je met 'ketterijen' ?

homohuwelijk ? Of is dat " satanisch " ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be