![]() |
NMBS: de oplossing volgens Vlaams Blok
Citaat:
Citaat:
Het systeem afbreken is gemakkelijk, het beter doen is echter wel wat moeilijker! |
Hmmm we zijn hier weer de zaken aan het verdraaien,
Heb je dit bij actualiteit gevonden of in het programma van het Blok? Het gaat hier om een stukje actualiteit! Iets wat men niet in de rooie media durft te werpen. |
Dat is indd actualiteitsartikel, geen standpunt.
|
de oplossing van Vivant : door afschaffing van sociale lasten en invoering van het basisinkomen werkt de NMBS stukken goedkoper zodat ze eindelijk uit de financiële problemen raakt.
|
Citaat:
Dat het VB alleen maar kan kritiek spuien weten we uiteindelijk al lang... En dan durven ze nog te klagen dat andere partijen niet willen samenwerken! Hoe kan je verwachten dat de pers jou met alle plezier aan het woord gaat laten, als je voortduren de pers de huid vol scheldt! Hoe kan je verwachten dat politici met je willen samenwerken als je niks anders doet dan al hun handelingen afbreken... |
A wel ja en aangaande die actualiteit geeft het Vlaams Blok er kritiek op maar zou het niet nuttig zijn dat ze opeens hun eigen voorstel doen hoe ze dit zouden oplossen?
|
Men moet er wel rekening mee houden, als er een partij met een werkbaar alternatief zou komen, dit toch niet zomaar aanvaard word door de andere partijen. En al helemaal niet van het VB.
Ook moet het alternatief een echt alternatief zijn. Geen doekje voor het bloeden, of een hoop warme lucht ,wat hier wel aangekaart word. Een wezelijk alternatief , voor een nuchtere-dus niet de topzware, door vakbondsluierikken vergeven struktuur zoals de NMBS- zou zijn dat een firma met kapitaal gewoon eigen stroom begint te maken. Nu een wezelijke investering, die zichzelf binnen een redelijke termijn terugverdiend. En al helemaal grappig en winstgevend als het stroom zou kunnen leveren aan derden, wat nu kan door de vrije energiemarkt. En om de kers op de slagroom te zetten, nog groene, of grijze stroom wezende.Subsidies per ton, als men de juiste konten in de politiek likt. |
Citaat:
|
Ik moet nog zien of andere leveranciers een opmerkelijke goedkopere prijs kunnen bieden. Ook voor hen zijn er taksen en zijn de brandstofprijzen verhoogt. Er is geopperd dat de NMBS beter in Frankrijk zou stroom kopen, daar zou het 15% goedkoper zijn. Terug hetzelfde, reken de taksen erbij en bekijk dan eens het plaatje. Btw EDF is nog steeds een staatsbedrijf, het kan nog tegen kostprijs leveren en anders springt de staat wel even bij. Zou dat eerlijke concurrentie zijn?
|
Elektrische treintjes
Elektrische treintjes
Het gaat niet goed met de nationale spoorwegen. Meer zelfs ... de NMBS heeft zware financiële problemen. Eén van de oorzaken is de elektriciteitsfactuur. Vergeleken met vorig jaar moet de NMBS immers 13 miljoen euro méér betalen voor haar elektriciteit. Karel Vinck, opperhoofd van de spoorwegen, wilde naar aanleiding van die zorgwekkende budgettaire situatie van de NMBS de prijs van de treinkaartjes met 2,5% verhogen, maar dat was buiten Johan Vande Lanotte gerekend. Vande Lanotte werpt zich enerzijds wel op als de heldhaftige verdediger van de treinreizigers, maar vergeet anderzijds wel een 'klein' detail te vermelden. Wat hij niet vertelt, is dat die stijgende elektriciteitsprijzen - onder meer - het gevolg zijn van de zogenaamde Elia-taks op het verbruik en transport van stroom, een taks die de regering in juni invoerde. De oplossing die Vande Lanotte voor de hoge elektriciteitsfactuur voorstelt, is echter angstwekkend simplistisch. De NMBS moet maar een andere leverancier zoeken, eentje die goedkopere elektriciteit levert. Er zijn echter slechts drie andere kandidaten op de Belgische markt en ... die kunnen geen van alle genoeg stroom leveren voor de krachtige locomotieven van de NMBS. De kandidaat-leveranciers zouden eerst immers een volledig nieuwe energiecentrale moeten bouwen en zoiets kan natuurlijk niet van vandaag op morgen. Het duurt maanden of zelfs jaren. Dat Vande Lanotte er dan nog doodleuk aan toevoegt dat het een milieuvriendelijke warmtekrachtcentrale moet worden, is al helemaal te gek vanuit technisch oogpunt. Ondertussen blijft de NMBS natuurlijk wel met die onbetaalbare elektriciteitsfacturen zitten. En strijkt de overheid stiekem haar Elia-taksen op ... |
Oplossing : VB?:roll:
|
Citaat:
|
Voor alles zeker?
Oh; gy naar houvast hunkerende kinkel! |
|
Citaat:
|
Gij niet nee. Hebben we allemaal allang door.
|
Citaat:
|
Citaat:
zagevent! de volgende keer zoek je het zelf op! luiaard! |
Citaat:
"Het Vlaams Blok eist dat de reiziger beter wordt bediend door de spoorwegen. Dit betekent een verbetering van de treinverbindingen tussen de grote steden en een beter gebruik van de bestaande infrastructuur van de kleinere stations. Wij eisen betaalbare treinbiljetten, de vereenvoudiging en uniformisering van tarieven en comfortabelere treinen, vooral tijdens de piekuren. De treinen moeten op tijd komen. Reizigers moeten zich veilig voelen op de treinen." wauw wat een oplossing! |
"Ik eis dus ik los op"
De nieuwe slogan voor VB! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be