![]() |
Eeuwig gelukkig/hiernamaals.
In het hiernamaals leef je eeuwig maar ben je ook eeuwig gelukkig. Dat is in ieder geval waar gelovige mensen vanuit gaan.
Alleen ik vraag mij af of dat überhaupt mogelijk is. Zo heeft David Hume laten zien dat als je beschikt over een oneindige tijd, maar over een beperkt repertoire van handelingen, je onvermijdelijk in herhaling valt. je gaat dan sowieso dingen herhalen die je al eerder hebt gedaan, en dat je ideeën koestert die je al eerder hebt gehad. In een oneindige tijd is voor een eindig mens geen ontwikkeling mogelijk, en blijf je voortdurend in dezelfde cirkel ronddraaien. Heel misschien is dat ook wel wat Nietzsche de “ewige Widerkehr” noemde, het eindeloos herhalen van steeds het zelfde. Is een eeuwig leven in dat besef dan een bevredigend leven? |
Lees daarom mijn atoomtheorie, want ook in de hemel is een oneindig ontwikkelingsproces van leven, alleen in een hoger besef van eeuwigheid.
Wat de mens hier ook op aarde kan bereiken in zijn eigen innerlijkheid. Ook is het niet waar dat de mens in de hemel altijd gelukkig is. Wel geeft het geluksgevoel een besef van eeuwigheid, dus die twee horen bij elkaar. |
Citaat:
|
Citaat:
Dank ons falend geheugen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het moet toch van een grandioos inzicht getuigen dat moslims in hun hiernamaals niet enkel het gebruik krijgen van een 20.000 herstellende maagden (recente fatwa: het zijn er geen 72 maar een veelvoud), maar ... en dit is wel belangrijk om te kunnen omgaan met die 20.000 maagden, ze hebben ook een CONTINUE ERECTIE!! voor eeuwig en eeuwig en eeuwig! moet d�*t plezant zijn zeg.
(ik neem aan dat deze Allah boodschap toch uit het brein van een iets minder presterende (zeg maar gerust impotente) profeet gekomen is. Daarom ook dat hij bij zijn 11 JONGE vrouwen na de dood van Kahidja geen enkel kind heeft kunnen produceren. eeuwige erectie! il faut le faire. ![]() |
Ouch.
|
Citaat:
|
Familie van Harrie...kan nie missen !!!:roll:
|
Citaat:
Uiteraard erkennen we Harrie dan ook niet als onze vertegenwoordiger. Alleen heeft hij dat zelf nog niet door. De troll... |
De Mens is hier op aarde bij leven en welzijn reeds in de hemel.
Dat is zijn eigen innerlijk. Daarin kan hij gelukkig zijn, maar ook ongelukkig en heeft daarin verder alle gevoelens die mogelijk zijn. Maar een zeer bijzonder gevoel is dat van de eeuwige gelukzaligheid, die overigens niet lang behoeft te duren. Lange duur schept verveling en is niet zo goed als men wel denkt. |
Citaat:
Hier past dan vergiffenis en medelij. Zoals er onder de mensen rare figuren zijn, zo zijn die blijkbaar ook onder de microwezentjes te vinden. :rofl: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be