![]() |
De kinderen van de kernramp
http://www.youtube.com/watch?v=Tm8Jy_oiU7o
@09:05 was toch wel even slikken hoe afgrijselijk sommige afwijkigen en tumoren wel niet kunnen zijn, ik wist zelfs niet eens dat dat wel leefbaar was... |
Citaat:
En nog steeds voorstanders? Amazing. |
Citaat:
|
Citaat:
Helemaal pro. |
Citaat:
Dat is de keuze van de rede |
|
Citaat:
Daarna is het bergaf gegaan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ieder redelijk persoon zou dus even hard tegen verkeer moeten te keer gaan dan tegen kernenergie? |
Heb hem al eerder gepost ergens op Politics dacht ik ...
kernramp ![]() Oorspronkelijk was Maria Sharapova van die kanten. :-) Citaat:
|
Citaat:
:lol: tja, wetenschappelijke onwetendheid is van alle eeuwen. |
Citaat:
Het is wel gemakkelijk, wat beelden monteren, en mensen in medische kledij wat perswaardige uitspraken te laten doen. Tjernobyl verkoopt nog steeds, na 26 jaar. |
Volgens mij is dit filmpje minstens 10 jaar oud. Dit zie je onder andere aan de kledij, en ook de mensen die erin voorkomen: sommige slachtoffers werden besmet toen ze pas geboren waren en zijn in het filmpje zo'n 18 jaar= 2004.
Het is inderdaad nogal belachelijk om op basis van die bijzonder grote catastrofe van 1986 te besluiten dat men vandaag beter geen kerncentrale's meer heeft: sedert de catastrofe in 1986 is men enorm algemeen geëvolueerd, men heeft veel geleerd. |
Ik heb dacht ik niet geschreven te hebben in mijn tekst of ik wel -of niet voorstander was van kernenergie.
Het filmpje over Tsjernobyl is inderdaad al wat ouder, wat dan weer niet belet, dat het duidelijk laat zien wat de gevolgen ervan zijn, als zo een centrale de 'lucht' ingaat. Misschien zou het wel eens leuk zijn dat iemand de knop van zo een centrale in werking eens even op UIT zou weten te zetten. Eens kijken wat er daarna allemaal nog werkt in huis en op de straat, verlichting, PC, TV, trams ... ![]() Dat men al jaar en dag naar een deftig en milieuvriendelijk alternatief had moeten zoeken om die kerncentrales uiteindelijk eens te kunnen sluiten dat staat als een paal boven water maar ... :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
Oeps afval! ![]() |
Citaat:
Op dit moment is de opslag van kernafval meestal een kwestie van opslag bovengronds, of ondergronds, in geologisch zeer stabiele lagen. En het radioactief afval dat zo'n lange levensduur heeft, is gevaarlijker wegens de chemische eigenschappen, dan door de straling an sich. Maar dat is niet van belang, zolang er maar op gekakt kan worden en de getalletjes maar angstaanjagend zijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be