![]() |
Waarom de strijd tegen drugs een juiste strijd is
Een student van zeventien uit Herentals is gestorven bij een uit de hand gelopen experiment met drugs. Samen met drie vrienden zat hij afgelopen weekend in een chalet in Blaimont, bij Dinant. Ze namen er drugs van slechte kwaliteit.
De jongen stond niet gekend als een druggebruiker. http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...periment.dhtml ![]() Het uitschot dat onze jeugd vergiftigd kan niet zwaar genoeg gestraft worden. |
Citaat:
Rook bijvoorbeeld een joint met wiet van slechte kwaliteit, dan wordt je minder high, sterven doe je daar niet van. |
Waarom 'n verbod op alcohol 'n juist verbod zou zijn: omdat er altijd wel mensen zijn die zich kapotzuipen of omdat mensen niet meer in staat zijn te rijden en zwaar brokken maken.
|
True.
Er is natuurlijk wel een verschil tussen het bestraffen van iemand die een paar gram weed op zak heeft, en van iemand die harde drugs verkoopt (buiten caféhouders dan). |
Citaat:
|
Citaat:
|
De drug die de meeste doden veroorzaakt is :
a l c o h o l moetenn we dan allemaal moslim worden ? Neen : dat zal niet helpen, ook moslimlanden kennen een zwaar alcoholverslavingprobleem Overigens vallen talrijke voorschriftplichtige en vrij te verkrijgen medikamenten ook onder de term "verslavende drugs" & bovendien zijn er zgn; "verboden drugs" die gunstige medicinale werkingen hebben ... De problemen zijn groter dan wat men "eventjes" politiek kan gaan oplossen door ofwel blind bepaalde drugs (softdrugs ??) toe te laten of streng repressief te gaan verbieden. De problematiek moet deskundig en voortdurend opgevolgd worden & alle verslavende drugs met imminent levensbedreigende effecten zouden onder medisch toezicht moeten voorgeschreven worden en gecontrolleerd in "staatswinkels" of apotheken verkocht worden... Voor zgn. "sociaal aanvaarde drugs" zouden er overgangsmaatregelen moeten komen, zodat het verminderen van het verbruik & speciaal voor die mensen die zeer onderhevig zijn aan verslaving gunstig verloopt ! (20% van demensen zijn onderhevig aan verslaving aan alcohiol, van zodra ze beginnen te gebruiken verhoogt hun fysieke gewenning zeer vlug om in een verslaving te ontaarden - de sigarettenindustrie saust zijn tabak deskundig ten einde vanaf de eerste sigaret te kunnen rekenen op verslaving..) |
Citaat:
Toon me dan al de doden en levensgevaarlijk gekwetsten door het roken van wiet "met bijgesmeten crap." |
Citaat:
goed onderzoek : is nodig want die mensen die ik ken met een zeer matig verbruik geven me toch een tamelijk algemene versufte indruk na jarenlang "matig" verbruik. |
Citaat:
|
Ik heb het niet over weed, maar over harde drugs.
|
Citaat:
Wat niet te zien is en ook niet over gesproken wordt is LSD. |
Citaat:
Het enige dat ik herken is de weed. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar goed ook zeker? Stel dat men cannabis naast alcohol plaatst, dan legt de jeugd verkeerde verbanden, wat zeer immoreel is...:roll: |
men mag me altijd de eerste bepleiter voor het volledig legaliseren van alle drugs voor minderjarigen aanwijzen
|
Citaat:
|
Citaat:
En u heeft nooit een pint gedronken voor uw 18de verjaardag? Het zou veel verklaren... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be