![]() |
Nummerplaat verplicht voor brommer en golfkarretje...
Hmm, met die nummerplaten voor elk 'gemotoriseerd' voertuig: http://www.alles-over-verkeersrecht....omfietsen.html ...
T is n beetje n uitleg om nog wat meer controle uit te voeren en extra geld te slaan uit die nieuwe nummerplaten, toch? Langs de andere kant kunnen we zo misschien die vervelende golfkarretjes aan de kust bannen ;) |
Citaat:
|
Citaat:
Gelukkig voor de politie waren de jongeren een beetje overmoedig en deden ze dit bijna dagelijks rond hetzelfde uur. Een anonieme politieploeg kon ze bij de kraag vatten. |
Citaat:
|
Het voordeel voor de bezitter is: als de bromfiets gestolen wordt dan is die dankzij de nummerplaat snel opgespoord.
Zo werd de verplichting van de nummerplaat in Nederland voor de burger goed gepraat. En de kosten waren zo'n 100 euro. In realiteit is er geen bromfiets minder gestolen door die nummerplaten. En ook niet vaker opgespoord. (volgens de statistieken) |
Wat het journaille ervan kent, wordt alweer meteen pijnlijk duidelijk aan dwaze schrijfsels als:
Citaat:
Citaat:
|
Er was een tijd dat zelfs op een fiets een "nummerplaat" verplicht was....;-)
|
Citaat:
Daarnaast is Belgie het enige land in de EU waar brommers geen nummerplaat hebben. En de verkeersovertredigen die worden gepleegd met deze voertuigen zijn enorm. Vaak rijden deze voertuigen tegen 80 en 90 km/uur in een zone 50, en dit terwijl deze voertuigen slechts 45km/u mogen kunnen rijden. De uitleg van vele jongeren is eenvoudig, " de pakkans is zo klein dat het idioot is om er bang voor te zijn." Met een eenvoudige nummerplaat op brommers, is dit probleem opgelost, want plots kunnen ze ook gepakt worden met de flitspalen. |
Citaat:
:? |
Citaat:
|
Pas op, ze hebben hiervoor wel een halve dag donuts met koffie gegeten in hun auto.
|
Eindelijk. Dit is een uitstekende maatregel. In de eerste versie was er sprake van een nummerplaat enkel voor klasse B brommers, maar gezien een hele hoop van de klasse a brommer opgevoerd zijn, zou deze maatregel zijn doel compleet voorbij geschoten zijn. Men zou dan gewoon overstappen van een B naar een opgevoerde A om aan de wet te ontsnappen.
Uitstekende maatregel dus zodat na een ongeval de bestuurder van een brommer er niet lekker anoniem vandoor kan gaan met een helm op zijn hoofd. |
Citaat:
|
Citaat:
Het grote verschil is dat er bij brommers procentueel gezien ontzettend veel ongevallen zijn met vaak zware gevolgen en dat bestuurders van een brommer onherkenbaar zijn door hun helm. Hun snelheid ligt bovendien hoger dan fietsers of voetgangers waardoor ze er gemakkelijk anoniem vandoor kunnen gaan na een ongeval. |
Citaat:
# https://www.radverkehrspolitik.de/ta...adkennzeichen/ # http://www.heise.de/tp/blogs/8/151852 # http://www.wn.de/Archiv/2011/06/Buer...uer-Fahrraeder ook onwettelijk parkeren of zelfs als schroot achterlaten enz... Net onder de zit is er immers plaats genoeg, een bijkomend identificatieplaatje (vervalsingsbeschut) is sowieso nodig. Vergeet ook de voordelen niet van zo´n kentekenplaat. Kleiner als deze van-toen-en ergens-modellen: ![]() Citaat:
|
Citaat:
Nee, ik ben eerder voorstander van het vermijden van een hoop extra kosten en administratieve rompslomp die nauwelijks iets bijdragen, afslanken van het overheidsapparaat enz. |
Citaat:
|
Citaat:
Zelfs de lokale politie brengt wat info (wel niet op de kemel letten) via http://www.lokalepolitie.be/5445/nieuws.html |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:17. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be