![]() |
Danny Pieters eist gouden handdruk
De voorvechter van het afschaffen van de gouden handdrukken voor parlementairen wil er nu zelf ook eentje krijgen. :-D
Gaan we nu ook tientallen reacties krijgen van n-va fans over graaicultuur, poenschepperij, zakkenvullers enz enz ? Eventjes de rechtlijnigheid testen http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...handdruk.dhtml Citaat:
|
Prachtig....
Waarom zouden NVA-ers anders zijn dan de overige corrupte leeggangers dewelke we politiekers noemen? Vwalla, rechtlijnigheid troef. (en eerlijk gezegd zou ook ik geen "neen bedankt" zeggen tegen 60 tot 180.000 €) |
Benieuwd hoe ze vanuit de meerderheid gaan reageren? Waarschijnlijk niks, want ze zijn degene die het moedwillig mogelijk houden.
Het geld zelf gaat die geven aan doelen, zoals Declerck |
Ik vond de veel te hoge oversubsidiëring van zonnepanelen een voorspelbaar domme zet van Freya VDB. Desalniettemin zou ik 100 % zeker die subsidies hebben opgevraagd indien ik toen zélf zonnepanelen gelegd zou hebben. Tegenstander of niet.
Op zich is er dus niets mis mee om tegen een bepaalde regel te zijn, maar er toch gebruik van te maken zolang hij bestaat. Een slecht systeem dat uitgebuit kan worden, moet je ofwel afschaffen ofwel uitbuiten tot het afgeschaft wordt. Het eerste heeft hij duidelijk geprobeerd, maar hij vond onvoldoende steun. Desalniettemin is het natuurlijk geen bijster slimme zet vanuit strategisch oogpunt gezien, zeker wanneer je behoort tot een partij waarvan zelfs de kleinste beweging met een vergrootglas wordt bekeken. |
Citaat:
Plots zien de andere in dat het niet verder kan zo en willen ze het systeem veranderen. Citaat:
En waarom zoud een N-VA'er rechten moeten opgeven die de Franstaligen behouden willen zien. Die spreekt dan nog maar over 60.000€, terwijl zijn CD&V collega er 270.000 opstrijkt. |
Citaat:
Pieters gaat trouwens geen hopen geld scheppen zoals De Clerck bij Belgacom, hij gaat voor een modaal betaalde baan bij een universiteit en laat dat nu juist de bedoeling zijn van die vertrekpremie: loonverlies bij werkeloosheid of een minder goed betaalde baan opvangen. |
Citaat:
Een dopper daarentegen is een profiteur, want die "krijgt" netto rond de 15.000 op een jaar. De kracht van het status quo en het kiesvee helpen ons. Zullen we even aan de draden herinneren over dit onderwerp. Scheld nu je eigen partijgenoten dan ook maar de huid vol. Kracht van hetzelfde. Graaicultuur bestaat enkel bij de anderen. Wie gelooft zulke onnozele zever nog. |
Perfect voor de politiek. Nog een ruggegraatloze mossel.
|
Citaat:
Maak zelf je conclusie als je zijn maandwedde ziet... https://admin.kuleuven.be/personeel/wedde/wedde_AP.html |
Citaat:
Bij N-VA zit het vol met opportunisten, die bij N-VA een goede kans hebben om in de hogere politieke kringen te komen. Die doen dat niet allemaal omdat ze naief zijn of het land willen verbeteren. |
begrijpelijk maar toch dom. Hij had net een mooi voorbeeld kunnen geven.
|
De kracht van verandering
|
Natuurlijk is het niet mooi, we zien op meer en meer vlakken dat de N-VA de principiële rechtlijnigheid van de beginperiode verlaat voor centen en postjes. Wat Danny Pieters hier doet ga ik dus niet goedpraten. Maar anderzijds - hoeveel van de mensen hier op het forum zouden een cadeau van 100.000 euro waar ze recht op hebben weigeren omdat het tegen hun principes is? Ga je echt verwachten dat een politicus wel doet wat je zelf niet zou doen?
Hij heeft jarenlang zijn best gedaan om die vergoedingen af te schaffen of te verlagen. Hij is tegen een muur van 'non' gelopen. Een goede politicus probeert de wetgeving te veranderen in de richting van zijn idealen, en dat heeft hij gedaan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Roepen op degene (en dan heb ik het ook over ceo's van pakweg Belgacom) die krijgen waar ze recht op hebben, maar de mensen die die contracten opgemaakt hebben en ook ondertekend hebben? Neen, zo ver denken wij niet. Als in mijn arbeidsovereenkomst zou staan dat ik een jaar loon krijg bij vertrek, dan verwacht ik dat ik die krijg. |
Citaat:
|
Citaat:
Als het van een sos of een vld'er is dan is dat ineens minder begrijpelijk. |
Pieters heeft groot gelijk !
En de pers zou beter elke politicus die destijds tegen de vermindering van die premie gestemd heeft, nu om uitleg vragen. Want het is niet Pieters die de deugniet is, het zijn die politiekers van voornamelijk de andere kant van de taalgrens, die het systeem in stand gehouden hebben, die de dieven zijn. . |
Citaat:
Hij zou wel gek zijn het niet te doen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be