Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Heb je plezier in je werk? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=192306)

lombas 3 oktober 2013 22:02

Heb je plezier in je werk?

54% van onze werkende bevolking zou zijn of haar job "graag" doen.

Graag is uiteraard subjectief. Je kan het graag doen omdat je plezier hebt in je werk, of omdat je niet veel te doen hebt en sneller thuis zit. Over prioriteiten, werklust en productiviteit zegt het natuurlijk weinig.

Maar wat met jou, doe jij je werk graag?

KoLoS 3 oktober 2013 22:10

ben piloot

Vrolijk op Vrijdag 3 oktober 2013 22:21

Citaat:

Heb je plezier in je werk?
Meestal wel, behalve als ik moet werken.

Nietzsche 3 oktober 2013 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 6825854)
54% van onze werkende bevolking zou zijn of haar job "graag" doen.

Graag is uiteraard subjectief. Je kan het graag doen omdat je plezier hebt in je werk, of omdat je niet veel te doen hebt en sneller thuis zit. Over prioriteiten, werklust en productiviteit zegt het natuurlijk weinig.

Als je gaat werken omdat je anders niets te doen heb je toch wel serieus een gebrek aan creativiteit.

Loonslavernij alom.

lombas 4 oktober 2013 08:19

Stiekem zitten hier niet zo heel veel werkenden...

vlijmscherp 4 oktober 2013 08:24

jawel, maar als ik me kan verbeteren dan zal ik het toch bekijken.

Stingray 4 oktober 2013 09:07

Ik ga werken omdat ik het geld nodig heb. Punt aan de lijn.

Als ik terug 18 jaar was en ik mocht opnieuw een richting kiezen had ik iets totaal anders gekozen. Het heeft een tijdje goed gegaan in de sector, maar sinds 1998 is het stelselmatig bergaf.

Zegt genoeg naar mijn mening.

Libro 4 oktober 2013 09:23

Ik haat mijn huidige job en ik haat mijn werkgever. Hopelijk kan ik volgend jaar elders aan de slag.

Antoon 4 oktober 2013 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 6826480)
Ik haat mijn huidige job en ik haat mijn werkgever. Hopelijk kan ik volgend jaar elders aan de slag.

Wat doe je van werk?

Tavek 4 oktober 2013 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 6826480)

Waart gij geen ambtenaar ?

Wisselen ?

Ik trek op dit moment mijn haren uit van de stress. Net alsof ik het heel bedrijf op mijn schouders moet dragen en de rest de luilak uithangt.

lombas 4 oktober 2013 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 6826848)

Wisselen ?

Ik trek op dit moment mijn haren uit van de stress. Net alsof ik het heel bedrijf op mijn schouders moet dragen en de rest de luilak uithangt.

Want in een openbare functie kun je geen stress hebben?

parcifal 4 oktober 2013 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 6825854)

Goh, na jaren wist ik wat ik belangrijk vond in een job : veel autonomie. Behalve een maandelijkse vergadering van een uur, zie ik mijn baas nooit en zo hoort het.
En ik fiets naar het werk : heel relaxerend, nooit te laat, geen file-stress en een fietsvergoeding erbovenop. :-D

Ik heb 2 jaar in Diegem gewerkt elke dag heen en weer met de auto, wel nog voor geen 5000 euro netto wil ik dat ooit opnieuw gaan doen.

Another Jack 4 oktober 2013 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 6826848)

Wisselen ?

Dan ben je niet bekwaam voor je functie.
Als de grote baas niet stressbestendig is, moet hij dringend een stap terug zetten.

Nietzsche 4 oktober 2013 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6826940)
Dan ben je niet bekwaam voor je functie.
Als de grote baas niet stressbestendig is, moet hij dringend een stap terug zetten.

2

Savatage 4 oktober 2013 16:05

Ik doe m'n werk graag. Mijn hobby ligt in hetzelfde domein en mijn huidige werkgever + collega's vallen goed mee.

Savatage 4 oktober 2013 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6825912)
Als je gaat werken omdat je anders niets te doen heb je toch wel serieus een gebrek aan creativiteit.

Al die duizenden werklozen die de ganse dag thuis in bed liggen of naar de tv liggen te staren (of op dit forum zitten ;-)) zou ik niet direct gaan zien als een bron van bruisende creativiteit.

Eduard Khil 4 oktober 2013 16:24

ik doe mijn werk nu graag: goed betaald, veel vrijheid, veel verantwoordelijkheid. Ik heb niet echt te klagen, maar ik wil sowieso nog vooruit. The sky is the limit, en als ik niet vooruit geraak intern, dan maar extern.

Ik heb trouwens de indruk dat de economie idd stilaan terug begint aan te trekken, te zien aan de telefoons en mails die ik krijg van recruteringkantoren. Meestal blok ik ze nogal snel af met een jaarloon waar ze minstens moeten boven zitten om nog verder te praten. Ik ben daar toch meer fan van het angelsaksische model: daar zeggen ze "job X is vrij, met verantwoordelijkheden Y en jaarsalaris Z (te onderhandelen)" Hier is dat meestal zo'n taboe dat pas na een tijd naar boven komt, waardoor je soms elkaars tijd serieus zit te verdoen.

DebianFox 4 oktober 2013 16:36

n.v.t jammer genoeg .. Ben eigenlijk junior boekhouder (A1) maar sinds eind augustus op zoek naar een nieuwe uitdaging. Ik ben wel reeds zelfstandig in bijberoep.

Bad Attila 4 oktober 2013 17:10

Ik werk niet, ik ben ambtenaar. :-P

Eventjes serieus: ik doe mijn werk héél graag, maar het is mentaal en fysiek vrij tot soms zeer zwaar. Ik vermoed dus dat ik binnen een paar jaar zal veranderen om een nieuwe uitdaging op te zoeken.

Scherven A. Mok 4 oktober 2013 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 6827004)
Ik werk niet, ik ben ambtenaar. :-P

Eventjes serieus: ik doe mijn werk héél graag, maar het is mentaal en fysiek vrij tot soms zeer zwaar. Ik vermoed dus dat ik binnen een paar jaar zal veranderen om een nieuwe uitdaging op te zoeken.

²

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be