![]() |
België is creatief in uitwijzing Trabelsi
Voor Nizar Trabelsi zonder veel problemen te kunnen uitwijzen, blijkt de overheid hier echt origineel geweest te zijn. Trabelsi probeerde reeds eerder te trouwen enkel maar om de uitwijzing te bemoeilijken, nu liet men hem in de waan dat hij naar Ittre zou gebracht worden. In werkelijkheid hebben ze hem op het vliegtuig gezet.
:rofl::rofl::rofl: Ik had graag zijn gezicht gezien toen ze hem de blinddoek afnamen en afleverden aan de amerikanen. http://www.hln.be/hln/nl/4833/Gevang...hting-VS.dhtml |
Citaat:
|
Dit maakt mijn dag nu al goed. En het is zelfs nog geen middag :D
|
Vinden jullie dit leuk?
Hier is een zeer zware fout gebeurt die echt niet kan voor een rechtstaat. Zijn advocaat zal de staat dagvaarden, en zal zijn gelijk binnenhalen. Het is niet omdat het een verwerpelijk crimineel is, dat de elementaire spelregels van een rechtstaat moeten overboord gehooid worden. |
Citaat:
|
Citaat:
Gevaarlijk precedent. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
2: Recht op een advocaat bij de uitwijzing, die al of niet verzet kan aantekenen. 3: uitspraak van de rechter werd genegeerd |
Citaat:
Daar staat onderaan wel in dat de overheid "zich engageerde" om hem niet uit te leveren zolang de procedure voor het europees hof voor de rechten van de mens zich niet uitsprak. Men mag dus gerust zeggen dat de belgische overheid terugkwam op haar beslissing, of ronduit zeggen dat ze heeft gelogen. Maar voor zover ik weet heeft een beroep voor het hof in straatsburg geen opschortende werking op de uitvoering van een beslissing tot uitlevering. Ik denk dat Turtelboom de advocaat van Trabelsi gewoon dik bij zijn pietje heeft gehad. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
http://www.elfri.be/rechtspraak/uitl...pige-hechtenis Of wij hiervoor een veroordeling kunnen krijgen als land weet ik niet. |
'Het is ok Nizar, je gaat in Las Vegas trouwen.'
:-) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Belgische justitie zet zonder schroom haar misleidend masker van gerechtigheid af.
|
Citaat:
|
We kunnen natuurlijk altijd proberen aan Amerika te vragen of ze hem terug willen sturen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be