![]() |
De groet van Karel Dillen
Er blijkt wat onduidelijkheid over de groet die Karel Dillen bracht, kort na WOII. Hoe interpreteert u deze groet?
![]() |
Als een Hitlergroet natuurlijk. Het Vlaams Blok blijft het Vlaams Blok............
|
Onderstaande foto is een beetje scherper: geen twijfel mogelijk Karel Dillen brengt de Hitlergroet, en dat uit volle overtuiging.
![]() |
Wat is het verschil tussen een Hitlergroet en een Romeinse groet?
|
Citaat:
|
Is dit Communautaire discussie? Het lijkt mij meer koetjes en kalfjes....
|
Heeft het iets te maken met de graden van de okselhoek (leuk woord)? Eens kijken die van Dillen moet ongeveer 95 graden zijn, van die jongen achter hem 120 en de laatste 100. Dillen heeft de kleinste!:-D
|
Citaat:
|
Er zijn geen verschillen??? Hoe kan men dan dat uitmaken? :?
|
Citaat:
|
Geen idee, hebt u hem dat gevraagd? Het was na de WOII, mocht men op straat zulke groeten uitbrengen? Logisch gezien, omdat we Dillens latere gedachtengoed kennen, zou dit een nazigroet kunnen zijn. Maar misschien was dit wel straattheater en waren ze juist de nazi´s aan het bespotten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Onderstaande foto zou een voorbeeld van de Romeinse groet kunnen zijn, maar aan de groene grimas te merken op de kop van FDW, denk ik toch eerder weer aan een Hitlergroet, maar ik kan verkeerd zijn. ;-) ![]() |
Citaat:
|
Technisch gesproken wordt in een Romeinse groet de hand opengehouden gegroet, bij de Hitlergroet gebeurt dat met aaneengesloten vingers.
Iemand die de Romeinse groet uitbrengt zegt daarbij "Ave" ("Ave Caesar") Iemand die de Hitlergroet brengt zegt daarbij: "Heil Hitler", "Heil Ditler", "Heil Staf de Clercq", "Heil Luc Broes", "Heil Jan van den Berghe" enz... ;-) |
![]() Mij hebben ze altijd verteld dat hij hier rechtstaat en aanstalte maakt om een pakje frit met ketchup te bestellen bij de meneer achter de toog beneden...dan beseft hij dat ie zich bevindt in het parlement, het was niet echt duidelijk ook. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be