![]() |
Tradities
Citaat:
Een goede vraag. Waarom moet de autochtoon zijn tradities opzij schuiven en mogen de vreemdelingen hier hun tradities meebrengen en ongestoord verder doen? |
Omdat als een autochtoon zijn tradities verdedigt hij per definitie een racist is, maar als een allochtoon zijn tradities verdedigt is het cultuurverrijking.
|
Welke traditie heeft de autochtoon eigenlijk opzij moeten schuiven? Dat komt niet goed uit de tekst
|
Tradities veranderen. Niet steeds ten goede. Neem nu het steeds vaker voorkomende woord "kids" in het Nederlands...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Maar dit is inderdaad een logisch gevolg van een Traditie. Tradities veranderen nu eenmaal.
Ik vind dat in dit geval niet een goed iets. Het is immers maar een kinderfeestje. |
Citaat:
|
Oo maai kaut, aai h8 het woord kits
|
Een traditie (Latijn: trádere, overleveren) is een gebruik of gewoonte die van de ene generatie op de andere wordt doorgegeven.
Traditie is dus een van die dingen die niét veranderen. Daarin onderscheidt een 'traditie' zich juist van veranderlijke zaken als mode, trends, technologie... |
Citaat:
Maakt Elsina zich zo kwaad omdat sommigen het woord 'kids' gebuiken? Lijkt me een geschikte kandidaat voor het TAK dan ;-) |
Citaat:
|
Rages en trends zijn helemaal geen traditie.
Kerstmis is een traditie. Pokémon is een rage. Verschil lijkt me vrij duidelijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Trends die elkaar opvolgen heet 'evolutie' of 'geschiedenis'. Wat een domheid alweer op dit forum. Niet eens weten wat het woord 'traditie' betekent. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
'Zwarte piet' gaat terug op een Germaanse traditie van meer dan 2000 jaar oud. http://nl.wikipedia.org/wiki/Krampus Dat traditie voor jou niks betekent is jouw goed recht. Net zoals het mijn goed recht is om neer te kijken op nihilistische cultuurrelativisten. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be