Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Tradities (https://forum.politics.be/showthread.php?t=192495)

elsina 7 oktober 2013 10:23

Tradities

Citaat:

Je wordt echt dood gegooid met dat gezeik over zwarte piet is racisme. Ze vergeten een paar dingen. 1 dat kinderen niet eens weten wat racisme is mits het ze door hun ouders met paplepel ingegoten is. 2 vele vele volwassenen denken bij zwarte piet ook totaal niet aan negers maar leuk feest voor de kids waar HUIDSKLEUR totaal niet van belang is. 3 Nederland is Nederland allang niet meer. Wij Nederlanders moeten ONS aanpassen aan medelanders die in ONS land zijn komen wonen omdat het vaak in HUN land te gevaarlijk is en je hier in Nederland ook alles voor elkaar kan krijgen. 4 wij moeten onze tradities veranderen/verwijderen maar hun mogen hun tradities zonder problemen invoeren??? Ik persoonlijk vind als je hier in Nederland wilt wonen moet je je ook aanpassen aan onze tradities die niks met racisme te maken hebben. Ik vraag me af waarom wij Nederlanders steeds minder te zeggen hebben en de medelanders steeds meer. Wees blij dat je hier kan wonen dat je hier kan werken. Ik heb niks en dan ook niks tegen medelanders maar ben wel tegen dat alles moet veranderen omdat er aantal mensen overal wat negatiefs inzien. Waarom overal probleem van maken??? Neem negerzoen als voorbeeld: heb jij ooit een negerzoen gegeten met de gedachte aan een neger? Heb je ooit een jodenkoek gegeten en aan een jood gedacht??? De enige die er een racistisch iets ervan maken zijn mensen die niks beters te doen hebben dan hun eigen volk in de negativiteit te zetten. Het is een KINDERfeest geen RACISMEfeest. Elk jaar weer gezeur elk jaar wordt er steeds beetje meer van Nederland weggehaald. Nog paar jaar en er is niks meer van Nederland over en wonen we in buitenland met alle bij behorende feesten die wij MOETEN accepteren omdat je anders discrimineerd maar ondertussen worden wij zelf gediscrimineerd en mogen wij niet eens meer het leukste kinderfeest uitvoeren zoals we altijd hebben gedaan.
bron www

Een goede vraag. Waarom moet de autochtoon zijn tradities opzij schuiven en mogen de vreemdelingen hier hun tradities meebrengen en ongestoord verder doen?

kwantum 10 oktober 2013 14:47

Omdat als een autochtoon zijn tradities verdedigt hij per definitie een racist is, maar als een allochtoon zijn tradities verdedigt is het cultuurverrijking.

Klein Licht 11 oktober 2013 11:31

Welke traditie heeft de autochtoon eigenlijk opzij moeten schuiven? Dat komt niet goed uit de tekst

lombas 11 oktober 2013 11:37

Tradities veranderen. Niet steeds ten goede. Neem nu het steeds vaker voorkomende woord "kids" in het Nederlands...

Nietzsche 11 oktober 2013 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 6834597)
Tradities veranderen. Niet steeds ten goede. Neem nu het steeds vaker voorkomende woord "kids" in het Nederlands...

Ik ken werkelijk niemand in mijn omgeving die dat walgelijke woord gebruikt.

lombas 11 oktober 2013 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6834600)
Ik ken werkelijk niemand in mijn omgeving die dat walgelijke woord gebruikt.

Ik wou dat ik zo niemand kende...

Nietzsche 11 oktober 2013 11:48

Maar dit is inderdaad een logisch gevolg van een Traditie. Tradities veranderen nu eenmaal.

Ik vind dat in dit geval niet een goed iets. Het is immers maar een kinderfeestje.

NognenNVAer 11 oktober 2013 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 6834597)

Ik zie niet echt in wat dat met traditie te maken heeft. Dat is gewoon het opnemen van buitenlandse woorden in de eigen taal (kan niet meer op het woord komen).

hikikomori85 11 oktober 2013 13:12

Oo maai kaut, aai h8 het woord kits

Thuleander 11 oktober 2013 13:32

Een traditie (Latijn: trádere, overleveren) is een gebruik of gewoonte die van de ene generatie op de andere wordt doorgegeven.

Traditie is dus een van die dingen die niét veranderen.
Daarin onderscheidt een 'traditie' zich juist van veranderlijke zaken als mode, trends, technologie...

Klein Licht 11 oktober 2013 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NognenNVAer (Bericht 6834609)
Ik zie niet echt in wat dat met traditie te maken heeft. Dat is gewoon het opnemen van buitenlandse woorden in de eigen taal (kan niet meer op het woord komen).

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_v..._alternatieven

Maakt Elsina zich zo kwaad omdat sommigen het woord 'kids' gebuiken? Lijkt me een geschikte kandidaat voor het TAK dan ;-)

hikikomori85 11 oktober 2013 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 6834749)
Een traditie (Latijn: trádere, overleveren) is een gebruik of gewoonte die van de ene generatie op de andere wordt doorgegeven.

Daarin onderscheidt een 'traditie' zich juist van veranderlijke zaken als mode, trends, technologie...

Heden is de traditie er een van rages en trends.

Vrolijk op Vrijdag 11 oktober 2013 15:58

Rages en trends zijn helemaal geen traditie.

Kerstmis is een traditie. Pokémon is een rage.

Verschil lijkt me vrij duidelijk.

hikikomori85 11 oktober 2013 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag (Bericht 6834961)
Rages en trends zijn helemaal geen traditie.

Kerstmis is een traditie. Pokémon is een rage.

Verschil lijkt me vrij duidelijk.

Rages, trends en modes blijven elkaar opvolgen. Dat is een traditie bij ons. Bij mormonen is de traditie dat er geen rages, trends en modes zijn.

lombas 11 oktober 2013 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 6834749)

Iets dat niet bestaat dus.

Vrolijk op Vrijdag 11 oktober 2013 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hikikomori85 (Bericht 6835060)
Rages, trends en modes blijven elkaar opvolgen. Dat is een traditie bij ons.

Trends die elkaar opvolgen is geen 'gewoonte' of 'gebruik' met een duidelijke betekenis dat bewust wordt doorgegeven van generatie op generatie.

Trends die elkaar opvolgen heet 'evolutie' of 'geschiedenis'.

Wat een domheid alweer op dit forum.

Niet eens weten wat het woord 'traditie' betekent.

Vrolijk op Vrijdag 11 oktober 2013 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 6835161)
Iets dat niet bestaat dus.

Veel gedoe voor iets wat niet bestaat dan rond kerstmis.

Thuleander 11 oktober 2013 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag (Bericht 6835168)

:lol:

lombas 11 oktober 2013 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag (Bericht 6835168)

Zwarten pieten zweven niet rond tijdens Kerstmis. Tijdens Sinterklaas zijn ze evenmin een "traditie". Kunstmatig geïntroduceerd medio negentiende eeuw. Zoals vele van onze "tradities".

Thuleander 11 oktober 2013 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 6835177)
Zwarten pieten zweven niet rond tijdens Kerstmis. Tijdens Sinterklaas zijn ze evenmin een "traditie". Kunstmatig geïntroduceerd medio negentiende eeuw. Zoals vele van onze "tradities".

'Zwarte piet' gaat terug op een Germaanse traditie van meer dan 2000 jaar oud.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Krampus

Dat traditie voor jou niks betekent is jouw goed recht.

Net zoals het mijn goed recht is om neer te kijken op nihilistische cultuurrelativisten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be