![]() |
Interessant editoriaal uit La Libre Belgique over voortschrijdend nationalisme
Interessant editoriaal vandaag in LLB over de Vlaams-nationalistische tactiek.
Citaat:
|
:lol:
Benieuwd hoe lang de "nationalistische" (kuch kuch) CD&V komedie deze keer zal duren. |
Citaat:
|
Citaat:
Eerder met hun gat in de boter, ja. |
Citaat:
Zelfde wetten worden anders geïnterpreteerd. |
Francis Van de Woestyne en zijn waaltjes moeten toch niet panikeren. Met de labbekakken die aan Vlaamse kant nu in de federale regering zitten en met Groen erbij is er toch geen vuiltje aan de lucht. Ze zeggen wel sommigen dat het gaat veranderen maar neen, ze zijn zo verknocht aan hun postjes en vooral niet vergeten ook de toekomstige postjes voor de kinderen en kleinkinderen(Karel-Jean-Jacques en Jack Den Gucht) dat ze nog lang met de waaltjes gaan meeheulen. Ze brullen alleen lichtjes Vlaams in een poging om wat af te knabbelen aan de meerderheid van Vlamingen die niet vertegenwoordigd zijn. Niet panikeren Francis, de soep wordt hier nooit zo heet gedronken als dat ze opgediend wordt.
|
![]() Hebben we het vriendje van Elio gevonden? |
Citaat:
Ik gaf hier reeds eerder gedetailleerde tekst en uitleg omtrent uw grondwetsartikel 35 : vergeet dat artikel, want het is een fluitje van een cent voor de Belgische Franstaligen om de inwerkingtreding ervan onmogelijk te maken. Het volstaat bijvoorbeeld dat 15 senatoren van de Franse taalgroep afwezig zijn bij de stemming in de senaat van de wet bedoeld in het tweede lid van art. 35 GW, en het zaakje gaat niet door. De kans dat aan Art. 35 GW een invulling wordt gegeven middels een akkoord met de Franstaligen, is zowat nihil, wat de CD&V of eender wie – mijnheer Francis Van de Woestyne incluis – daar ook moge over zeggen. Het belet niet dat men er, zoals de CD&V kennelijk suggereert, kan “over nadenken”. Zo zou men er bijvoorbeeld evenzeer kunnen over nadenken om een vakantiehotel te openen op de planeet Mars. U mag zelf inschatten hoeveel zin het heeft om nu meteen een kamer te reserveren…. |
Citaat:
|
Het belgisch spook heet staatshervorming en het waart door de ganse wereld ;
is er soms geen sprake van een EU-staatshervorming ? & heeft Poetin niet de handen vol met hervormen van de russisiche federatie ? Zou de USA de hand niet aan de ploeg slaan om de shut down te hervormen ??? enzovoorts enzovoort.... |
Citaat:
|
Onze Heel-Nederlander weet het ook niet meer zie ik. Ik vraag me af wat hij van, de, weliswaar kleine, rattachisten aldaar vindt. :magniet:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Waar het hier om gaat is dat Bruno altijd van de partij is als nalopertje van de Belgische francofonie.
|
Citaat:
|
Ik heb dit artikel weergegeven omdat ik het een interessante analyse vind.
De Franstalige partijen denken het voortschrijdend Vlaams-nationalisme te stoppen door steeds meer toegevingen te doen aan de Vlaams-nationalisten. Maar dat heeft natuurlijk enkel maar het omgekeerde effect. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be