Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   stop met betogingen op straat... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=192528)

brother paul 7 oktober 2013 21:51

stop met betogingen op straat...

Ja VDAB mag direct op de kieslijst van NVA, Blok, LDD...
eens een moedig extreem standpunt.

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...atleggen.dhtml

Ondernemerke 8 oktober 2013 12:19

Als ik deze morgen de beelden van de brandweer in de wetstraat op het nieuws op één zag (herhalingen) dacht ik direct : waarom laten ze zoiets in godsnaam toch toe? Ze gijzelen zo alle mensen die daar door die straat moeten! Waarom staan daar geen zware gevangenis straffen op?

Moest ik het voor het zeggen hebben : onmiddellijk al die stakende brandweermannen hun C4 (natuurlijk zodanig dat ze niet kunnen gaan stempelen).

NognenNVAer 8 oktober 2013 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke (Bericht 6831403)
Moest ik het voor het zeggen hebben : onmiddellijk al die stakende brandweermannen hun C4 (natuurlijk zodanig dat ze niet kunnen gaan stempelen).

Ofwel iedereen die ook maar denkt aan betogen, direct neerschieten. Zou dat niet beter zijn?

Anna List 8 oktober 2013 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NognenNVAer (Bericht 6831410)
Ofwel iedereen die ook maar denkt aan betogen, direct neerschieten. Zou dat niet beter zijn?

dat mag in B alleen als ze rechts en/of republikeins en Vlaming zijn.

six 8 oktober 2013 12:36

Alle brandweerlui ontslaan. Die vuile ambtenaren.

Anna List 8 oktober 2013 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door six (Bericht 6831423)
Alle brandweerlui ontslaan. Die vuile ambtenaren.

alle ambtenaren afspuiten, proper.

Distel 8 oktober 2013 13:07

Terechte commentaar van Touring.

CLAESSENS Joris 8 oktober 2013 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 6830896)
Ja VDAB mag direct op de kieslijst van NVA, Blok, LDD...
eens een moedig extreem standpunt.

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...atleggen.dhtml

Touring heeft gelijk.
Wanneer men niet de moed heeft acties te voeren die enkel de geviseerden treffen moet men ook niet op een laffe wijze onschuldigen gijzelen...

buitenlander 8 oktober 2013 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 6831414)
dat mag in B alleen als ze rechts en/of republikeins en Vlaming zijn.

Die schieten ze niet neer maar die zetten ze op een boot.

buitenlander 8 oktober 2013 14:33

Maar goed, het gaat weer maar eens over het gijzelen van degene die het niet kunnen veranderen.

droge humor kassa404 8 oktober 2013 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 6831443)
Terechte commentaar van Touring.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 6831499)
Touring heeft gelijk.

Wat heeft Touring gezegd dan ?

Micele 8 oktober 2013 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door droge humor kassa404 (Bericht 6831704)
Wat heeft Touring gezegd dan ?

Citaat:

Touring: "Moet gedaan zijn met betogingen die verkeer platleggen"

Bewerkt door: redactie − 07/10/13, 21u17 − Bron: Belga

Voor mobiliteitsorganisatie Touring is de maat vol nu er door een actie van de brandweer ernstige verkeershinder was in de Brusselse binnenstad. "Betogen is een recht dat wij onderschrijven en een vrijheid die door de grondwet wordt gewaarborgd. Die vrijheid stopt wanneer men de vrijheid van anderen afneemt. De vrijheid van verplaatsen is immers ook een grondrecht", klinkt het in forse bewoordingen.

De brandweer voert actie met de eis voor meer middelen. Touring erkent het recht op betogen en manifesteren, maar "de zoveelste" bezetting op rij van het kruispunt Kunst-Wet en de veroorzaakte files kunnen voor de organisatie niet langer door de beugel.

Daarbij neemt de mobiliteitsorganisatie het niet dat de politie naar eigen zeggen niet mag of kan optreden, hoewel manifestaties vaak "aangevraagd noch toegestaan zijn". "Wat hier telkens gebeurt is een schande en onaanvaardbaar voor de hoofdstad van Europa", gaat Touring verder. Daarom vraagt de organisatie het stadsbestuur niet langer toelatingen te geven voor "betogingen die erop gericht zijn verplaatsingen van anderen te verhinderen".

"Het blokkeren van wegen is flagrant in strijd met de wegcode en moet dus worden aangepakt. Maar ook bij toegelaten manifestaties moet de politie er meer over kunnen waken dat de verkeershinder beperkt blijft."

Scherven A. Mok 8 oktober 2013 18:29

Hoort daar. Die zo gezegde voorstanders van de vrije meningsuiting. Enkel VMU op het internet. Niet meer op straat. Toch niet sinds ze zelf geen volk meer bijeen krijgen of durven bijeen brengen ...

reservespeler 8 oktober 2013 18:31

Citaat:

Als ik deze morgen de beelden van de brandweer in de wetstraat op het nieuws op één zag (herhalingen) dacht ik direct : waarom laten ze zoiets in godsnaam toch toe? Ze gijzelen zo alle mensen die daar door die straat moeten! Waarom staan daar geen zware gevangenis straffen op?

Dictator.

reservespeler 8 oktober 2013 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door buitenlander (Bericht 6831508)
Die schieten ze niet neer maar die zetten ze op een boot.

en varen ermee tot in hert midden van de zee

en dan laten ze de boot zinken.

Ondernemerke 9 oktober 2013 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 6831752)
Dictator.

Jij vindt het dus normaal dat ze een belangrijke straat zomaar even blokkeren? Dat ze die vol schuim spuiten en autobanden in brand steken? Dit mag zomaar zonder enige kans op vervolging of wat dan ook?

Straffe mannen hier!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

NognenNVAer 9 oktober 2013 11:24

Jep, dat zegt iedereen hier. Ofwel mogen ze alles blokkeren en branden stichten, ofwel direct hun c4 krijgen. ER IS GEEN MIDDENWEG!!!

Distel 9 oktober 2013 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NognenNVAer (Bericht 6832479)
Jep, dat zegt iedereen hier. Ofwel mogen ze alles blokkeren en branden stichten, ofwel direct hun c4 krijgen. ER IS GEEN MIDDENWEG!!!

... wat op zich een zwart/wit-en-geen-middenweg "vaststelling" is...

quercus 9 oktober 2013 11:54

Alle betogingen concentreren op de Heizel, volgens een strikt tijdsschema. Bv. twee uur per betoging. Daarbij moet een nauwkeurig uitgetekend traject gevolgd worden dat min of meer cirkel- of ellipsvormig is. Daarna is de volgende aan de beurt. Vanaf 's morgens negen uur tot vier uur in de namiddag. En als ze daar niet mee akkoord zijn: qu'ils vont se pendre ailleurs.

brother paul 9 oktober 2013 12:31

Citaat:

Waarom krijgen die geen GAS boete ?
Is het niet verboden van BANDEN TE VERBRANDEN ?
Wie betaalt die schade aan het openbare wegdek...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be