Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Bye Bye Ryanair (https://forum.politics.be/showthread.php?t=192544)

looneytoon1975 8 oktober 2013 14:24

Bye Bye Ryanair
 
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131008_00780147

Heeft nie meer veel nodig of onze Ierse vrienden zeggen "Fuck You, Belgium"
Als Vlaming laat ik het natuurlijk niet aan m'n hart komen, maar mocht België blijven bestaan, weer een speldenprik erbij!

circe 8 oktober 2013 14:33

Neenee, een station aan Charleroi Airport heeft uiteraard geen prioriteit.

Het stationneke in MONS daarentegen, d�*t is van het aller, allergrootste belang! Niet dat er politieke belangen mee gemoeid zijn natuurlijk, en evenmin smeerdinges. Tenslotte komen er dagelijks toch wel 8.500 passagiers voorbij.



Lees het volledige artikel : http://www.express.be/sectors/nl/log...ome/182219.htm

Citaat:

De kost van de bouw van het nieuwe treinstation van Bergen (Mons), de stad van ex-burgemeester en huidig premier Elio Di Rupo, overtreft ruimschoots die van het nieuwe station Tiburtina van Rome. Per passagier wordt zo’n 17.532 euro geïnvesteerd, in Rome is dat amper 2.429 euro. De totale kost van het station - waarvan de bouw in juli is aangevat - is op 150 miljoen euro gebudgetteerd. Bronnen dichtbij het dossier spreken al van 190 miljoen, aldus de krant L’Echo, terwijl het in 2007 nog over 37 miljoen euro ging.

Het gaat om een ontwerp van de Valenciaanse architect Santiago Calatrava, die ook al het ontwerp van het nieuwe station van Luik Guillemins voor zijn rekening nam (kostprijs: 320 miljoen euro; 36.000 passagiers per dag). Het nieuwe station van Mons zou midden 2015 worden ingehuldigd.

Volgens cijfers van de NMBS namen in 2009 dagelijks zo’n 8.500 mensen de trein in het station van Bergen. Ter vergelijking: in november 2011 werd in Rome een nieuw station geopend waarin 170 miljoen euro werd geïnvesteerd. Met dat verschil dat er dagelijks 140.000 passagiers op een strein stappen.

Een ander voorbeeld is het nieuwe station van Renens, nabij het Zwitserse Lausanne. Daar werd 22 miljoen geïnvesteerd in een station dat dagelijks... 20.000 passagiers verwelkomt.

looneytoon1975 8 oktober 2013 14:34

:-)

Okee, laat ons geen discussies door elkaar mengen

looneytoon1975 8 oktober 2013 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6831509)
Neenee, een station aan Charleroi Airport heeft uiteraard geen prioriteit.

Het stationneke in MONS daarentegen, d�*t is van het aller, allergrootste belang! Niet dat er politieke belangen mee gemoeid zijn natuurlijk, en evenmin smeerdinges. Tenslotte komen er dagelijks toch wel 8.500 passagiers voorbij.



Lees het volledige artikel : http://www.express.be/sectors/nl/log...ome/182219.htm

Blij dat u de verkiezingskoorts ook opgemerkt heeft


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be