![]() |
Nieuwe Dillen gevraagd ?
Bron : 't Scheldt deze week
VLAAMS BLOK: BLIJFT DE LAT TE HOOG LIGGEN? Vlaams-nationalisten zijn ongerust: 'Het zou best zijn indien er een nieuwe Dillen opstaat die een nieuwe partij opricht. Er moet niet onderhandeld worden over regeringsdeelname. Dat men naar Leterme is gegaan is één stap te ver...', zegt een 'ouwe-trouwe'... Marie-Rose Morel, Jurgen Verstrepen, Freddy Van Gaever hebben met Vlaams-nationalisme niets, maar dan helemaal niets te maken...' Adriaan Van Gansen noteerde stijgende onrust bij Vlaams-nationalisten. </SPAN> |
Vroeger had men wel eens de gewoonte om zagende vrouwen de stoelstraf te geven. Daarop moest de zeur in kwestie op een stoel gaan zitten, en die werd dan onder het water gelaten. Zodoende om de zeur-bui weg te wassen.
Na het lezen van je zoveelste zeur post, altijd over hetzelfde, zou ik denken dat u heus geholpen zou zijn als we in Brugge voor een dagje de stoelstraf terug invoeren voor U. |
Citaat:
|
Ik dacht nochtans dat Marie-Rose Morel een Vlaams Nationaliste was in hart en nieren.
Met dat zogezegd onafhankelijk gedoe heb ik het dan weer moeilijker. |
Bij de titel dacht ik even dat er bedoeld werd dat één van de kinderen van Dillen meer op de voorgrond moest treden, wellicht Marijke want naar 't schijnt heeft Veerle Dillen het niet zo makkelijk in de familie omwille van haar nauwe banden met Xavier Buisseret.
Tja, 'k kan me wel inbeelden dat een aantal fascisten van de oude stempel niet erg content zijn met de "inhoudelijke" koers die het Blok nu voert. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Interessante lectuur. Maar is het waar?
|
Citaat:
De collaboraties zijn gebeurd omdat de Duitsers de Vlaamse beweging had toegezegd ons volk te bevrijden van het Franstalige juk. In een land waar elke vorm van flamingratisme te lijden had onder fysieke vervolging, waar de Vlaamse wanhoop troef was, zijn velen gevallen voor dit Duitse aanbod. Een tactiek die de nazi's ook hebben toegepast bij andere volkeren om hun blitzkrieg eenvoudiger te maken. Onze historische banden met de duitsers (Dietsen) hebben hier een flink pak mee geholpen. Werden we behandeld als gelijken in dit land, waar we recht op hebben, dan zouden die colloboraties nooit zijn gebeurd... Daar al eens aan gedacht? Wie wist er in 1940 wat de Nazi's allemaal zouden uitspoken in Treblinka? Dat is allemaal pas later uitgekomen. Het grootste deel van collaborateurs waren bijgevolg misleid. Je kan niet iemand veroordelen omdat ze een vriendelijke, helpende hand hadden aanvaard, wat jaren later de hand van de duivel bleek te zijn. Hierom alleen al hebben deze mensen recht op amnestie. Maar u heeft zonder twijfel gelijk, in dit land loopt het al vol met fascisten sinds 1830. Met enkele piekpunten ten tijde van 1830+, aan het front in WOI, en in de periode na 45. Maar dat raakt uw koude kleren niet. Spijtig genoeg raakten dat velen hun koude kleren wel in 1940. |
Tiens, tiens, "Franks antwoord" van Blokkertje Hyoentje en zoveel andere platte propaganda voor het Blok mag bij 'politiek en actualiteit', alles wat enigszins negatief voor het Blok 'lijkt' wordt stevast verwezen naar een sub-forum. Goe bezig...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Of Vlamingen ten tijde van de WO II nu streden in naam van de Nazi-ideologie of streden voor een onafhankelijk Vlaanderen maakt me weinig uit. In beide gevallen ben ik heel fier op deze Vlaamse strijders van destijds.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be