Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Onafhankelijk Vlaanderen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=192794)

Goudbever 13 oktober 2013 17:26

Onafhankelijk Vlaanderen

Waaruit bestaat een onafhankelijk Vlaanderen?

Voor mij Antwerpen oost Vlaanderen Vlaams Brabant.

West Vlaanderen spreekt een andere taal dus niet hetzelfde land en Limburg te veel werklozen die mogen bij Wallonië.

Witte Kaproen 13 oktober 2013 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever (Bericht 6837819)

West Vlaanderen spreekt een andere taal dus niet hetzelfde land en Limburg te veel werklozen die mogen bij Wallonië.

Volgens de Grondwet bestaat Vlaanderen uit de volgende 5 provincies;

1;West Vlaanderen
2;Oost Vlaanderen
3;Antwerpen
4;Limburg
5;Vlaams Brabant

Het feit dat Goudbever een andere mening heeft zal daar niet veel aan veranderen.

Doomy 13 oktober 2013 18:30

Citaat:

Antwerpen is voor mij een ander land.

Doomy 13 oktober 2013 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 6837900)
Volgens de Grondwet bestaat Vlaanderen uit de volgende 5 provincies;

1;West Vlaanderen
2;Oost Vlaanderen
3;Antwerpen
4;Limburg
5;Vlaams Brabant

Het feit dat Goudbever een andere mening heeft zal daar niet veel aan veranderen.

Volgens diezelfde grondwet maakt Vlaanderen deel uit van België, de mening van flamigantische separatisten ten spijt. Waarom zouden gewesten zichzelf wél mogen afscheiden en hun provincies en gemeenten niet? Flamigantische unitaristen houden er een selektief zelfbeschikkingsrecht op na, waarbij ze anderen de rechten ontzeggen die ze voor zichzelf opeisen.

graaf de bethune 13 oktober 2013 18:35

Voor mij bestaat een onafhankelijk Vlaanderen uit West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen, Antwerpen, Limburg en Vlaams-Brabant. Van de hoofdstad Brussel moeten we ons volledig ontdoen, kost alleen maar geld, guur volk dat je beter binnen een te bouwen stadsmuur houdt(aan vlaamse kant dan toch) en grenzen met Wallonië om alle guur volk buiten te houden.

Witte Kaproen 13 oktober 2013 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doomy (Bericht 6837914)
Volgens diezelfde grondwet maakt Vlaanderen deel uit van België, de mening van flamigantische separatisten ten spijt. Waarom zouden gewesten zichzelf wél mogen afscheiden en hun provincies en gemeenten niet? Flamigantische unitaristen houden er een selektief zelfbeschikkingsrecht op na, waarbij ze anderen de rechten ontzeggen die ze voor zichzelf opeisen.

Zoals de separatisten strekking 1830,die het separatisme strekking 2014 verketteren .
Alleen dat het separatisme in 2014 na een democratische stemming tot stand zal komen ,terwijl het separatisme van 1830 er door een kleine minderheid gewapenderhand en militair gesteund door een buitenlandse mogendheid ,doorgedrukt werd.

abramis brama 13 oktober 2013 18:48

Citaat:

Als je wil trollen, probeer het dan misschien iets onopvallender te doen.

Doomy 13 oktober 2013 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 6837945)
Zoals de separatisten strekking 1830,die het separatisme strekking 2014 verketteren .
Alleen dat het separatisme in 2014 na een democratische stemming tot stand zal komen ,terwijl het separatisme van 1830 er door een kleine minderheid gewapenderhand en militair gesteund door een buitenlandse mogendheid ,doorgedrukt werd.

Als je echt demokratisch wil zijn, laat er dan de bevolking van Vlaanderen rechtstreeks over stemmen via een referendum. En geef provincies en gemeenten dan ook het recht om zich ook via lokaal referendum op hun beurt af te scheiden van Vlaanderen. Het is tenslotte de plaatselijke bevolking die met die nieuwe staatsstrukturen moeten leven, en niet alleen degenen die ze bedenken.

Xenophon 13 oktober 2013 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doomy (Bericht 6837970)
Als je echt demokratisch wil zijn, laat er dan de bevolking van Vlaanderen rechtstreeks over stemmen via een referendum. En geef provincies en gemeenten dan ook het recht om zich ook via lokaal referendum op hun beurt af te scheiden van Vlaanderen. Het is tenslotte de plaatselijke bevolking die met die nieuwe staatsstrukturen moeten leven, en niet alleen degenen die ze bedenken.

Klinkt heel redelijk.

Het zelfbeschikkingsrecht der volkeren, gemeenten en dorpen.

Echte Waal 13 oktober 2013 18:54

Citaat:

We zullen inderdaad Limbourg eisen.

Distel 13 oktober 2013 18:58

Citaat:

Kijk eens aan, Goudbever die een provocatietopic opstart. Heel onverwacht.

Doomy 13 oktober 2013 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6837979)
Klinkt heel redelijk.

Het zelfbeschikkingsrecht der volkeren, gemeenten en dorpen.

Inderdaad, een dorp heeft evenveel zelfbeschikkingsrecht als een groot land, kontinent of planeet. Het zou dan waarschijnlijk betekenen dat Vlaanderen al zijn faciliteitengemeenten kwijt is (dus ook de 6 facilitietengemeenten rond Brussel), en misschien ook de provincies die zich niet willen afscheiden van België.

JurgenD 13 oktober 2013 19:12

Citaat:

Zeg maar Antwerpen city want in hun eigen provincie (Turnhout) komen ze al niet overeen.

Divide et impera

Nietwaar.

JurgenD 13 oktober 2013 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doomy (Bericht 6837991)
Inderdaad, een dorp heeft evenveel zelfbeschikkingsrecht als een groot land, kontinent of planeet. Het zou dan waarschijnlijk betekenen dat Vlaanderen al zijn faciliteitengemeenten kwijt is (dus ook de 6 facilitietengemeenten rond Brussel), en misschien ook de provincies die zich niet willen afscheiden van België.

Individuen hadden vroeger ook zelfbeschikkingsrecht.

Een paard voor mijn Koninkrijk, en hij kreeg een oude knol.

Doomy 13 oktober 2013 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD (Bericht 6838027)
Individuen hadden vroeger ook zelfbeschikkingsrecht.

Wat is er mis met individueel zelfbeschikkingsrecht? Waarom zou een individu zich niet mogen afscheiden van een staat?

Sywen 13 oktober 2013 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doomy (Bericht 6838051)
Wat is er mis met individueel zelfbeschikkingsrecht? Waarom zou een individu zich niet mogen afscheiden van een staat?

van mij mag je, als je dan ook afziet van alle rechten die de staat je geeft.

zoals politie, brand, ziekenhuizen, etc etc,

iedereen kan dan bv jou bestelen

Xenophon 13 oktober 2013 19:34

Citaat:

Ik begrijp het, onafhankelijk Vlaanderen zal bestaan uit een stuk van het Zuid in Antwerpen en het aangrenzend stukje van de Wilrijkse plein.

Witte Kaproen 13 oktober 2013 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doomy (Bericht 6837970)

Een referendum lijkt mij een goed idee.

Nu nog de Belgicisten ,die "grote" democraten,overtuigen dat bij een referendum de meerderheid beslist,ook als die meerderheid Nederlandstalig is .

Witte Kaproen 13 oktober 2013 19:44

Citaat:

Wemmel heeft ondertussen al wel een Nederlandstalige ,Vlaamsgezinde burgemeester.

Witte Kaproen 13 oktober 2013 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doomy (Bericht 6838051)

Flanders, love it or leave it Doomy :roll:

Goede reis en de wind van achter.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be